[SETI] Ben ik voor lucht bezig?

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Wat ik mij al een tijdje afvraag is of ik mijn processorkracht wel nuttig besteed als ik SETI draai.
Ik weet dat de schotel in Puerto Rico er een half jaar heeft uitgelegen wegens hardware problemen. Op een gegeven moment raakt dan de te analyseren data natuurlijk wel een beetje op.
Nu heb ik ook even het topic Lui op Ars Technica claimen dat SETI@Netherlands cheat doorgelezen en nu begin ik me toch wel heel erg af te vragen of het nog wel nut heeft om SETI te draaien.
Met andere woorden: laat Berkeley ons dezelfde data tig keer analyseren, al dan niet omdat ze tijdelijk eventjes geen nieuwe data hebben? Dat heeft toch geen zin, dan kan ik beter wat anders nuttigs gaan doen met mijn processorkracht

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet eigenlijk, maar ik weet niet precies hoeveel ze achterlopen met de data (ik bedoel hoeveel dagen nadat de dingen ontvangen zijn ze worden geupload naar users)...
Als er geen data is, lijkt me dat je niet dingen nog een keer gaat onderzoeken....

Ik gebruik al een jaar seti niet meer, ik ben overgestapt op UD Think, een non-commercieel project dat iets tegen kanker probeert te vinden....vond ik iets nuttiger dan seti eigenlijk...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Nee hoor, je bent niet nutteloos bezig. Met de komst van versie 3.03 van de seti client, wordt de data op een uitgebreidere en betere manier gecrunched. Daarom duurde WU's ineens langer met de komst van de 3.03 client.
Berkeley stuurt er nu inderdaad oude WU's uit, om deze opnieuw, via deze nieuwe methode te laten crunchen. Dus we zijn niet voor niets bezig. Ook is er sinds begin Juli een nieuwe aanstroom van data, dus die zullen we binnenkort wel zien verschijnen.

Verder over dat cheaten... Bij meerdere projecten wordt wel eens gecheat. Daar is helaas niets aan te doen. Bij (vrijwel?) elk project heb je wel een paar van die onverlaten en eens in de zoveel tijd een schandaal.

Gewoon niet te veel van aantrekken en lekker doorcrunchen. Je plezier niet laten vergallen door een paar lamers! :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat je ook gewoon met het THINK-project mee kan doen???Das echt nuttig, tegen de tijd dat je zelf kanker krijgt, heb je meegeholpen je eigen medicijn te vinden??Wie gelooft er nou in marsmannetjes , hahahahahahahahaha

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:12:
Ik vind persoonlijk dat je ook gewoon met het THINK-project mee kan doen???Das echt nuttig, tegen de tijd dat je zelf kanker krijgt, heb je meegeholpen je eigen medicijn te vinden??Wie gelooft er nou in marsmannetjes , hahahahahahahahaha
Dat over het kanker ben ik met je eens (maar ik draai D2OL en af en toe eccp :P )
Maar over dat marsmannetjes (of waar (als ze bestaan) dan ook vandaan mogen komen): zolang ik ze niet heb gezien geloof ik er niet in; en als je ze gezien zou hebben dan geloofd niemand je :D 8)7

Taal fouten inbegrepen ;)

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik draai gewoon de Koe, omdat ik zoveel van koeien hou ;)

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik vind persoonlijk dat je ook gewoon met het THINK-project mee kan doen???
Ik wist het, dat dit ging gebeuren. Als het ook maar even kan gaat men mekaar proberen over te halen om met 'hun' project mee te doen, vanwege het 'team-gevoel' althans zo noemen ze dat hier. Maar volgens mij is het team-gevoel bij velen niet meer dan stats-geil zijn voor de teamscore naast stats-geil zijn voor je eigen score.

en laat van.der.schulting nou net alleen stats-geil zijn voor zijn eigen score en niet voor de score van een team als geheel>:)

Verwijderd

Ik vind het wel heel simpel om te denken dat er in zo'n gigantische, bijna oneindige ruimte, geen andere levensvormen zijn op een andere planeet. We zijn echt niet de enigen hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:12:Wie gelooft er nou in marsmannetjes , hahahahahahahahaha
Ik.

Verwijderd

Ikke ook !! :)

Verwijderd

Marsmannetjes lijkt me wel sterk, in de zin van 'mannetjes' op Mars.
Maar buitenaards leven, waarschijnlijk niet in de vorm van 'mannetjes' (maar dat is een andere discussie), zal er ergens in de ruimte (waarschijnlijk ook niet op Mars, maar goed) vast wel zijn.
Alleen ik geloof niet helemaal dat je dat met zo'n grote schotel en een hele zooi processors gaat vinden. Daarom zie ik het nut niet helemaal in van SETI@HOME, maar goed het is een kwestie van geloof, geloof ik.

Verwijderd

Marsmannetjes is in mijn ogen een synoniem voor "Buitenaardse Levensvormen". In welke vorm en waar dan ook.....

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:36
Er zal heus wel een extraterrestiallifeform (etl) bestaan. Indien er een "God" (allah enz enz) bestaat (geen gezeik over je voorkeuren graag) is dat ook een etl. Maar als er iets out there is wil IK wel diegene zijn die het vind. so lets crunch

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Pagina: 1