Vraag over Gigabyte GA-7VRXP

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Ik heb een vraag

Ik was eerst van plan om de Gigabyte GA-7VRXP te kopen omdat hij erg stabiel is maar nou heb op nieuws: Achttien KT333 moederborden getest+ gelezen dat hij geen waarschuwing geeft als de cpu te warm word door bv overclocken of dag en nacht aan staan. nou wou ik hem en overclocken en aanlaten staan kan dat wel en dan wil ik er de beste koeler op voor amd xp 1800+ welken is of zijn dat

Verwijderd

Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 11:31:
Ik heb een vraag

Ik was eerst van plan om de Gigabyte GA-7VRXP te kopen omdat hij erg stabiel is maar nou heb op nieuws: Achttien KT333 moederborden getest+ gelezen dat hij geen waarschuwing geeft als de cpu te warm word door bv overclocken of dag en nacht aan staan. nou wou ik hem en overclocken en aanlaten staan kan dat wel en dan wil ik er de beste koeler op voor amd xp 1800+ welken is of zijn dat
beste koeling ? Water Cooling :)

of een enorme lucht koeler, maar gene idee welke :) 1 die tot XP2000 mag hebben?

• Possstema
Nee liever geen water koeling ik ben nog maar een beginner dus geen water in de pc weet iemand anders nog wat de beste luchtkoeling is voor amd xp 1800+

Verwijderd

Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 12:32:
Nee liever geen water koeling ik ben nog maar een beginner dus geen water in de pc weet iemand anders nog wat de beste luchtkoeling is voor amd xp 1800+
me pa heb zo`n coolermaster tot XP2000 er op en dat ding bakt aldus die TMP sensor nog van het bord af 75 graden @ 10min stress

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat ie geen waarschuwing geeft hoeft niet zo erg te zijn. Als je gewoon rustig met kleine stapjes overclockt en de temp in de gaten houd kan er niets gebeuren, Zorg gewoon dat de temp niet boven de 60/70 graden komt (stressed) :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 11:31:
Ik heb een vraag

7VRXP stabiel? Niet als je er een GF4Ti of zware Radeon opzet... Ok, met revisie 2.0 is dat probleem zo'n beetje weg, dan moet je daar maar opletten.

Ik heb een MSI KT3 Ultra, daarin kan ik in de bios instellen dat als de cpu warmer wordt dan een bepaalde temp hij alarm slaat. Ik heb dat ingesteld op 70 graden, hoe ie waarschuwd weet ik nog niet omdat de proc nog niet over de 70 graden is geweest.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
ik heb die plank nu ook sinds een paar weken en als je een revisie 2.0 hebt met laatste BIOS update dan kun je je bios zo instellen dat bij de PC afsluit als ie te warm word. Dus op Rev. 2.0 of hoger en het laatste bios zit het wel.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Possstema
borgdavile schreef op 10 augustus 2002 @ 14:31:
ik heb die plank nu ook sinds een paar weken en als je een revisie 2.0 hebt met laatste BIOS update dan kun je je bios zo instellen dat bij de PC afsluit als ie te warm word. Dus op Rev. 2.0 of hoger en het laatste bios zit het wel.
Als je bijvoorbeelt revisie 1.0 hebt kun je dan ook updaten naar 2.0 met een bios update of bedoel je dat

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Ik heb sinds 3 dagen een rev. 2.0. Met een Radeon 8500. En werkt als een zonnetje.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Ik heb dezelfde in bestelling staan maar dan met XP2200+. Ik heb als heathsink de Thermalright AX-7 met een papst 80 mm ventilator.

De thermalright AX-7 zou die cpu rond de 40° moeten houden .. stressed :)

Nog even wachten voor mij .. volgende week heb'k 'm ...

This space intentionally left blank.

• iworx
Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 14:40:
[...]

Als je bijvoorbeelt revisie 1.0 hebt kun je dan ook updaten naar 2.0 met een bios update of bedoel je dat
Nee, rev 2.0 is 'n nieuwere versie van het board. 't heeft niets met de bios te maken. Met rev 1.0 & 1.1 waren er nogal wat problemen met de zwaardere GeForce kaarten en hun stroomverbruik. Dat is inmiddels verholpen.

't uitschakelen bij te hoge temps gebeurt ineens. Knalt ie ineens de power er vanaf. Als je eerst windows nog moet gaan afsluiten is je cpu al toast.

De beste, hier verkrijgbare, koeler is die Thermalright volgens de reviews.

www.thermalright.com

• Possstema
Ik had ook even gekeken is Cooler Master DP5-7H53F ook wel een beetje goed?

• Possstema
dot.K schreef op 10 augustus 2002 @ 17:41:
Ik heb dezelfde in bestelling staan maar dan met XP2200+. Ik heb als heathsink de Thermalright AX-7 met een papst 80 mm ventilator.

De thermalright AX-7 zou die cpu rond de 40° moeten houden .. stressed :)

Nog even wachten voor mij .. volgende week heb'k 'm ...
Waar heb je hem besteld en voor hoeveel? Zit daar al een koelpasta bij?

• iworx
Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 18:58:
[...]

Waar heb je hem besteld en voor hoeveel? Zit daar al een koelpasta bij?
Ik bestel al die dingen bij Loveno (www.overclocking.be).
Er zat geen koelpasta noch fan bij. De heatsink is nogal aan de zware
kant vandaar dat ik er ook een Shim bij gekocht heb om de core wat te
beschermen.

Dit was de bestelling :

Product = ThermalRight AX-7
Prijs = 52.00 ¤

Product = Copper Shim for AMD XP & MP
Prijs = 12.00 ¤

Product = Arctic Silver III
Prijs = 10.00 ¤

Product = PAPST 80mm 8412 N/2GM
Prijs = 18.00 ¤

• iworx
Possstema schreef op 10 augustus 2002 @ 18:46:
Ik had ook even gekeken is Cooler Master DP5-7H53F ook wel een beetje goed?
De referentie voor fans & heatsinks ...

http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=144

Verwijderd

Ik heb de rev 2.0 van dit bordje en deze ruled echt, mijn XP2000 wordt idle 40 graden en stressed 48. Kan je de rev 2.0 echt aanraden!!

Verwijderd

Kep een rev. 2.0 plankje met een XP1800+ en deze word 43 graden gemiddeld idle en stressed rond de 50 graden dit is met een Artic Cooling Super Silent Pro.
Hiervoor had ik de Sibak dualfan er op zitten maar die paste dus niet helemaal en werd de proc. 84 graden en liep de hij maar op 1150 Mhz (zelfde xp1800) omdat de FSB op 100 mhz stond als ik deze op 133 MHZ zetten ging de pc binnen een paar seconden uit omdat hij te heet werd ikke blij want ik had eerst niet door dat dit door de hitte van de processor kwam anders was het nu een sleutel hanger geweest..

Edit: Ik heb er ook een GF4 ti 4200 opzitten en ik heb nergens problemen mee loopt nog steeds retestabiel op een paar vastlopers (drivers) in het begin na dan..

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ok nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hoe weet ik of ik een Rev 1 of 2.0 plankje koop? Bij bijv. exile?
Staat er niet bij ofzo.
Dit ga ik kopen binnenkort, is het wat?

• 256MB PC-2700/333 DDR Dane Elec
• Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound
• AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ) Mhz socket A
• Arctic Cooling Supersilent Pro
• Soundblaster Live Player 5.1 Oem
• EnerMax Silent Pro 350 watt voeding.

Goeie cooler etc?

449 euro incl. vervoerskosten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Possstema
Ja maar staat de vulcano 9 niet bij en ik wou nou wel weten of die even goed presteert als de vulcano 7+ en of die ook zo'n takkeherrie maak zoals iedereen zegt want hij komt in mijn slaapkamer :z dus het liefst niet te veel takkerherry maar het wordt in ieder geval een vulkano want een thermalright is wel minstens twee keer zo duur terwijl hij maar 2 graden kouder is.

• Possstema
XLerator schreef op 11 augustus 2002 @ 20:58:
Staat er niet bij ofzo.

• Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound
• Soundblaster Live Player 5.1 Oem

Goeie cooler etc?

heb ie wel een kast? en een videokaart

en als ik alles een beetje goed heb gelezen doet de msi k3 ultra2 het stukken beter dat is nu ongeveer de beste dus ik zou die msi kopen en daar zijn ok veel minder problemen mee dan de gigabyte (die wou ik eerst zelf ook kopen maar nadat ik alles zowat heb gelezen ga ik toch maar voor de msi en hij is ook nog goedkoper alleen zit er geen netwerk kaart in de mobo maar die kan je wel gratis bij mij krijgen 10/100.)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

XLerator schreef op 11 augustus 2002 @ 20:58:
Staat er niet bij ofzo.

Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound MSI KT3 Ultra, lan zit op die VRX ook niet dus het enige piepkleine voordeeltje wat die had kunnen hebben had je toch niet gehad, lekker de msi nemen ;)
Soundblaster Live Player 5.1 Oem Liever iets van terratec ofzo, dan weet je zeker dat je niet met patches hoeft te gaan kutten. Of je moet daar zin in hebben...

Goeie cooler etc?

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
waarom niet de asus a7v333-raid(133) ? en wel de kt3 ultra?
specs van a7v333 liegen er ook niet om... of heb ik een revieuwtje gemist?
weet wel dat mem onhandig dicht bij de agp en cpu zit maar verder: raid133 5.1 audio, firewire usb2 en asus ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beus schreef op 12 augustus 2002 @ 21:16:
waarom niet de asus a7v333-raid(133) ? en wel de kt3 ultra?
specs van a7v333 liegen er ook niet om... of heb ik een revieuwtje gemist?
weet wel dat mem onhandig dicht bij de agp en cpu zit maar verder: raid133 5.1 audio, firewire usb2 en asus ;)
Raid > zit ook bij KT3 Ultra ARU, als je daar behoefte aan hebt. 5.1 audio was dacht ik ook wel op de ARU. Het was geen raid 133 op de msi dacht ik, maar ik weet niet of je dat er echt uit zou trekken anders...

Firewire en USB2 zou ik helemaal op moeten zoeken voor de MSI, en "asus" is helemaal geen argument, want da's nou net het probleem met die asus, hij is soms wat kieskeurig met mem heb ik begrepen :X

Msi heeft toch net ietsje minder problemen, en als je al die toeters en bellen dan niet hoeft..

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Possstema schreef op 12 augustus 2002 @ 20:26:
[...]

heb ie wel een kast? en een videokaart

en als ik alles een beetje goed heb gelezen doet de msi k3 ultra2 het stukken beter dat is nu ongeveer de beste dus ik zou die msi kopen en daar zijn ok veel minder problemen mee dan de gigabyte (die wou ik eerst zelf ook kopen maar nadat ik alles zowat heb gelezen ga ik toch maar voor de msi en hij is ook nog goedkoper alleen zit er geen netwerk kaart in de mobo maar die kan je wel gratis bij mij krijgen 10/100.)
Dit is om up te graden. Dus de rest heb ik nog.
En die netwerkkaart enzo heb ikn iet nodig.

Maar ik doe die SbLive alleen omdat ie zo goedkoop is.
Ik moet wel een nieuwe omdat ik nu een isa kaart heb (SB64AWE)
Dus daarom een niet al te dure

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

"Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound"
dit is dus niet revisie 2.0, maar een oudere (ook gezien de prijs van 114 euro).
revisie 2.0 is gemiddeld zo'n 20 euro duurder. Als het een rev 2.0 mobo is, staat dat er meestal wel bij vermeld (als ze slim zijn).
anders gewoon even goed navragen als je het niet zeker weet!

Verwijderd

ik heb pas hier online per email
board besteld en gevraagd voro versie,en voor NIKS extra's en goedkoper als op de site staat werd ie verstuurd,oude prijzen stonden nog online volgens het mailtje en
ik ben erg tevreden en scherp prijzen en netjes snel per email reactie.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

dot.K schreef op 10 augustus 2002 @ 17:44:
[...]

Nee, rev 2.0 is 'n nieuwere versie van het board. 't heeft niets met de bios te maken. Met rev 1.0 & 1.1 waren er nogal wat problemen met de zwaardere GeForce kaarten en hun stroomverbruik. Dat is inmiddels verholpen.

't uitschakelen bij te hoge temps gebeurt ineens. Knalt ie ineens de power er vanaf. Als je eerst windows nog moet gaan afsluiten is je cpu al toast.

De beste, hier verkrijgbare, koeler is die Thermalright volgens de reviews.

www.thermalright.com
Zou ik me 1.1 nog kunnen ruilen voor een 2.0? Zit nu namelijk met Ti 4400 op AGP 1X :(

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Als je die RAID versie neemt van www.exile.nl dan heb je wel rev 2.0 en ook nog eens een RAID controller.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Ik heb een probleem met deze Gigabyte mobo!!

Ik draai een AthlonXP1800+ en een GF4Ti 4600..
IK heb met moeite de driver van die GF4 geinstalleerd.. omdat hij dan automatisch uitsprong!!!

kan iemand me helpen AUB .. want ik word er een beetje gek van !!
ik heb gisteravond mijn bios upgedate maar het helpt niet!!!

Heeft iemand een oplossing ?.. PLEase reply!
ThX

Verwijderd

Ala je deze topic hebt gelezen ( Van Voor Tot Achter), hebt je gemerkt dat er 3 versiesw zijn van de 7vrxp Als je dus rev 1,0 of rev 1.1 hebt zal ik je aanraden het om te ruilen voor een rev 2.0.
Want 1.0 en 1.1 hebben het probleem dat ze teveel stroom gebruiken waardoor je voeding het niet meer trekt in combinatie met de rest van je computer.
Heb je al 2.0 dan ligt het waarschijnlijk aan je drivers.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Helioz, waarom stel je je vraag in vier topics? Trouwens, dit topic mag ook wel dicht, zoveel tegelijk over de GA-7VRXP is een beetje onzinnig, temeer dit topic eigenlijk over een HSF gaat voor dit bord (en daar is ergens anders genoeg info over te vinden, de search doet 't namelijk behoorlijk goed :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.