Toon posts:

GF3 met Duron goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GF3 Ti 200 presteert niet optimaal omdat op mijn huidige moederbord de AGP multipliers niet ingeschakeld kunnen worden (weet iemand overigens hoe ik de FSB klokfrequentie van het moederbord kan bepalen?). Binnenkort neem ik dus een andere mobo, maar dan kan ik net zo goed mijn PIII-800MHz ook gaan vervangen. Dan wil ik wel een ‘maximum bang for your buck’ CPU. In de database van madonion.com heb ik gezien dat je met een 1200 tot 1400MHz Duron zeer degelijke 3DMark scores van 7000-9000 kunt halen met een GF3. Ik ben er echter niet helemaal zeker van omdat ik al wat vreemde dingen ben tegengekomen wat 3DMark benchmarks betreft (onwaarschijnlijke scores voor oudere kaarten, zoals een whopping 10000 voor een Radeon DDR).
Dus als er iemand is die zijn GF3 ook aan een Duron (of Celeron) heeft gekoppeld, dan hoor ik graag of de 3D prestaties echt zo goed zijn als de database van MadOnion beweert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:44:
Mijn GF3 Ti 200 presteert niet optimaal omdat op mijn huidige moederbord de AGP multipliers niet ingeschakeld kunnen worden (weet iemand overigens hoe ik de FSB klokfrequentie van het moederbord kan bepalen?). Binnenkort neem ik dus een andere mobo, maar dan kan ik net zo goed mijn PIII-800MHz ook gaan vervangen. Dan wil ik wel een ‘maximum bang for your buck’ CPU. In de database van madonion.com heb ik gezien dat je met een 1200 tot 1400MHz Duron zeer degelijke 3DMark scores van 7000-9000 kunt halen met een GF3. Ik ben er echter niet helemaal zeker van omdat ik al wat vreemde dingen ben tegengekomen wat 3DMark benchmarks betreft (onwaarschijnlijke scores voor oudere kaarten, zoals een whopping 10000 voor een Radeon DDR).
Dus als er iemand is die zijn GF3 ook aan een Duron (of Celeron) heeft gekoppeld, dan hoor ik graag of de 3D prestaties echt zo goed zijn als de database van MadOnion beweert.
je AGP bus loopt dus nu op 2x ? of op 4x ?

als je een nieuw bord koopt zal je 4x AGP kunnen gebruiken wat preformance opleverted TOV 2x

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
een duron is niet al te duur neej :) 60 euro en je hebt een 1300 :D maar let wel dat die dingen niet al te snel zijn, ze missen power tegen over de athlons, dus als je voor wat meer geld, 10 euro al een xp 1600 + kan kopen zou ik dat eerder doen! en een gf3 gaat bij de 1ghz ongeveer de bottleneck worden van je systeem, maar je kan er nog wel ff mee door gaan :) (durom en xp 1600+ is beide socket A dus ander mobo heb je niet nodig...en voor overclocken...abit en andere merken kunnen haast allemaal overclocken :) )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:45:
[...]

je AGP bus loopt dus nu op 2x ? of op 4x ?

als je een nieuw bord koopt zal je 4x AGP kunnen gebruiken wat preformance opleverted TOV 2x
AGP 2x of 4x maakt niet zo veel uit, de kaart zelf heeft al zat geheugen (standaard 64mb maybe die van houw zelfs 128 :) )en dus zal er niet zo veel verschil zijn met het door heen pompen van data..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Yonni schreef op 10 augustus 2002 @ 10:50:
[...]

AGP 2x of 4x maakt niet zo veel uit, de kaart zelf heeft al zat geheugen (standaard 64mb maybe die van houw zelfs 128 :) )en dus zal er niet zo veel verschil zijn met het door heen pompen van data..
ow? zet voor de lol je AGP maar is op 2x :) dan merk je het wel degelijk hoor

okee tis wel geen 50% wat je mist maar wel een hoop :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.