anti-mug geluid???

Pagina: 1
Acties:
  • 2.901 views sinds 30-01-2008

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
ik hoorde gister op 3fm iets over een actie van noordzee fm om anti muggen geluid mee te zenden met de muziek. het gaat om heel hoge frequenties die mensen niet horen, maar muggen wel. dat geluid zou die muggen dan moeten verjagen.

nu vroeg ik me het volgende af:

heel hoge frequenties, boven menselijk gehoorbereik-> dus meer dan 20.000 Hz worden toch helemaal niet ondersteund door de meeste standaard speakers???

hoe kunnen die muggen ze dan horen als mijn speakers ze niet weergeven??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

JnX

Wij hebben ook zo'n klein apparaatje tegen muggen wat een hoge frequentie uitzendt. Maar dit geluid hoor ik wel degelijk. Het is volgens mij dus geen geluid boven de 20.000 Hz.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
of er komt ook nog geluid uit wat wij wel horen. maar dat kunnen ze op de radio niet maken, om zo'n irri hoge pieptoon met de muziek mee te zenden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb wel eens voor de gein zo'n apparaatje gekocht die ook door een heel hoge toon muggen zou verdrijven. Ik heb het toen uitgetest en dat ding hielp niet er lande zelfs een mug op her apparaatje en ik hoorde zelfs een heel irritante piep. Mijn conclusie is dat dit helemaal niet werkt zeker als je boxen deze toonhoogtes helemaal niet kunnen uitzenden.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07

admiral866

The King Personality Disorder

ik heb laatst zo'n blauwe anti muggen lamp gekocht. Die dingen helpen echt goed :)

• EnRaged
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Volgens het KAD (kennis en advies centrum ongedierte bestrijding) te Wageningen werken die Hoge Frequentie apparaatjes (>15.000 Hz) niet, ze hebben er al tientallen uitgetest.

En of je boxen die frequentie wel halen, dat lijkt me inderdaad 1, maar hoe willen ze dat geluid goed en volledig over de FM band sturen?

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
ok heb iets gevonden op web over een oostenrijks radio station die hetzelfde doet. daar blijkt het een toon te zijn die nauwelijks te horen zou zijn: 12,3 kHz. dat kunnen je speakers wel aan dus dat zal bij noordzee ook wel zijn dan.

Verwijderd

na ik heb net ff dar programmatje aan gezet en ik hoor niks.ik heb ook zoon equlizer in mijn pc die get geluid weer geeft in ligt en hij doet niks.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Goh, wat een ligt ben jij ;)

Verwijderd

De meeste Insekten verdrijvers werken op een frequentie tussen 16 KHz en 20 KHz. Dus als je een beetje slechte radio/speaker hebt werkt het toch niet.

Of het in het algemeen werkt? Voor somige insecten wel, echter ieder insect heeft zijn eigen "verdrijvings-frequentie".

Anders moet je eens een kijkje nemen naar een Anti Mosquitoes Programma :

Afbeeldingslocatie: http://www.thaiware.com/images/screenshot2/antimosquitoes1.jpg
English Description : Anti Mosquitoes program features 1. This program can be get rid off mosquitoes away from your area near your computer about radius between from your computer to 2 meter. 2. This program can work with Windows 95 / 98 / Me. But it cannot run on Win2k / XP 3. Can change Language Tai / English 4. Can run to task bar by Select menu right click on icon in task bar 5. You can change frequency by yourself 6. Test it is work about 70-85% 7. Please adjust Level 3 - Level 5 because it is the best range it work !
Anti Mosquitoes Program (English / Thai)
Direct Download

Happy Bughunting ! ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Foutmelding: "The procedure entry point RegisterServiceProcess could not be located in the dynamic link library KERNEL32.DLL"

Verwijderd

Uit de natuur techniek:
Vrouwtjesmuggen nemen geen geluid waar, en kunnen dus ook niet verstoord worden door ultrasone signalen.

Mannetjesmuggen wel, en deze horen dus aan de vliegtoon van de vrouwtjes wanneer ze willen paren. De vliegtoon ligt in het bereik van 200 tot 600 Hz. Alleen deze steken je weer niet ;)

Dus die die apparaten zijn onzin ;)

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

En hoe zit het dan met honden die hun geluidsbereik een heel stuk hoger hebben? Krijgen we dan zometeen allemaal zwaar gestressde huisdieren die een barstende migraine hebben?

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Flotter

Pelipper!

Orion84 schreef op 10 augustus 2002 @ 10:52:
ok heb iets gevonden op web over een oostenrijks radio station die hetzelfde doet. daar blijkt het een toon te zijn die nauwelijks te horen zou zijn: 12,3 kHz. dat kunnen je speakers wel aan dus dat zal bij noordzee ook wel zijn dan.
Als je 12,3 kHz niet kunt horen heb je redelijk slechte oren...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Fido
  • Laatst online: 04-01 22:13

Fido

C:\> park

Die frequenties zijn niet over de FM band te sturen. De bandbreedte van een FM zender is ongeveer 15 kHz

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:28

JeroenT

hoi!

Fido schreef op 10 augustus 2002 @ 12:01:
Die frequenties zijn niet over de FM band te sturen. De bandbreedte van een FM zender is ongeveer 15 kHz
Er wordt ook eentje wakker ;)
De stereocoder van een gemiddelde FM zender snijdt alles boven 15khz af

dus dat geblaat op 3fm dat ze bij noordzee een signaal meesturen is complete onzin. :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
hehe, in de krant van vandaag (volkskrant) staat dat veel onderzoekers het onzin achten dat het niet werkt

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Klubbheads schreef op 10 augustus 2002 @ 12:36:
[...]

Er wordt ook eentje wakker ;)
De stereocoder van een gemiddelde FM zender snijdt alles boven 15khz af

dus dat geblaat op 3fm dat ze bij noordzee een signaal meesturen is complete onzin. :)
Dat is idd onzin.. :) want op 19Khz zit de pilot toon.. die aangeeft dat er een stereo signaal mee gestuurd word.. deze toon is heel gevoelig.. komt hier een ander signaal bij in de buurt dan snapt je tuner het niet meer en die flikkert de stereo d'r af. :)

Verwijderd

Ik heb ook "ervaringen" met een anti muggen apparaat: ik werd er knetter gestoord van!! Kreeg zelfs hoofdpijn!!!
Dus ik denk dat Noorzee fm toch wel wat luisteraars zal verliezen op deze manier.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Maar de vraag is hoe verjagen we dan die rot beesten ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:27
heeft er iemand een link naar een tonegenerator? die antimug werkt niet op me pc :'( kernel32.dll fout

al gevonden :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Ik heb toch al lekker geen last van muggen 8)
Ik woon namelijk op 8 hoog, in die 2 jaar dat ik hier woon nog geen mug gezien.
Normaal gesproken wordt ik helemaal lekgeprikt :Y)

Zal wel ff afkloppen...anders heb ik vanavond misschien last van een muggenplaag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:54:
Ik heb ook "ervaringen" met een anti muggen apparaat: ik werd er knetter gestoord van!! Kreeg zelfs hoofdpijn!!!
Dus ik denk dat Noorzee fm toch wel wat luisteraars zal verliezen op deze manier.
Van noordzee FM krijg ik sowieso wel hoofdpijn.

Die anti-musquito progjes werken bij mij idd ook niet (zelfde foutmelding). Geldt voor 90 procent van de mensen, maar bij sommigen werkt het dus wel.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:r koop gewoon een citronella stick :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb dat programmatje van download.com gestart, maar als ik mijn versterker helemaal open zet (de volume dan :+) dan hoor ik echt niets. Terwijl ze zeggen dat het een geluid van 16k tot 20k hz uitzend. Nou dat had ik dan echt wel gehoord hoor :)

En wat betreft die muggenluchtjes : Die werken een week, daarna zijn die krengen eraan gewend !

Mother, will they like this song?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-01 17:05
kunnen ze niet beter het geluid nabootsen van de mug zn grootste vijand (whatever that is)? ;)

Maarre waar kan je wavjes of mp3tjes ofzo download van verschillende tonen?
kan ik mn setje (20hz-20khz) mee testen :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Wildfire

Joy to the world!

't Is dus allemaal heel erg simpel:

Anti-muggen geluidsapparaatjes werken voor geen meter. Ik heb eens een keer een mooie test ervan gezien op TV, ze hadden echt tig van dat soort apparaatjes uitgeprobeerd - resultaat: de testpersonen waren lekgestoken.

Daarnaast werken veel van die apparaten zogenaamd met ultrasone geluiden, maar vervolgens blijkt dat veel mensen het gewoon kunnen horen. 15 kHz ofzo, absoluut niet ultrasoon dus.

En verder, lees ik zojuist in dit topic, zijn de vrouwtjesmuggen -de stekers- stokdoof dus het heeft toch geen nut.
Hertog_Martin schreef op 11 augustus 2002 @ 23:10:
kunnen ze niet beter het geluid nabootsen van de mug zn grootste vijand (whatever that is)? ;)
Dat schijnt een soort vlieg te zijn die z'n eitjes legt in de muggen zelf...
Orion84 schreef op 10 augustus 2002 @ 10:32:
ik hoorde gister op 3fm iets over een actie van noordzee fm om anti muggen geluid mee te zenden met de muziek. het gaat om heel hoge frequenties die mensen niet horen, maar muggen wel. dat geluid zou die muggen dan moeten verjagen.

nu vroeg ik me het volgende af:

heel hoge frequenties, boven menselijk gehoorbereik-> dus meer dan 20.000 Hz worden toch helemaal niet ondersteund door de meeste standaard speakers???

hoe kunnen die muggen ze dan horen als mijn speakers ze niet weergeven??
En dat werkt dus idd ook niet... ten eerste -gaat het fabeltje- werken ultrasone tonen, maar ja da's allemaal boven de 20 kHz en die worden door speakers niet weergegeven. Plus -lees ik in dit topic- kappen FM-zenders alles boven de 15 kHz af. En als het al wel zou kunnen worden uitgezonden, muggen zijn er toch ongevoelig voor...

Wat ze ons allemaal toch al niet wijs proberen te maken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

ALs ik het goed heb zit er een tone generator in winamp. Aangezien ik geen windows tot mijn beschikking heb weet zik zo even niet het commando maar het moet zeker op te googlen zijn met winamp tone generator oid....

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 13:40:
Ik heb toch al lekker geen last van muggen 8)
Ik woon namelijk op 8 hoog, in die 2 jaar dat ik hier woon nog geen mug gezien.
Normaal gesproken wordt ik helemaal lekgeprikt :Y)

Zal wel ff afkloppen...anders heb ik vanavond misschien last van een muggenplaag!
Woon hier ook op 8 hoog. En als je 's avonds naar buiten wil moet je toch echt even de muggen van het hor jagen :P. Maar dat er echt een mug binnen zit komt niet zo vaak voor (toch laatst een gvd! ;)). Het zal vast ook wel uitmaken dat het hier vol met bomen staat enzo :).

En stop maar met al dat geluid enzo. Een electrische vliegenmepper werkt nog altijd het beste (en is nog leuk ook :D).

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11-2025
BaBy-G heeft lekker voor al zijn ramen en schuif pui beneden een hor :*)
werkt perfect, alle hongerige muggies blijven lekker buiten :Y)

heeeeel af en toe glipt er wel eens eentje binnen (waarschijnlijk door de voor deur) maar die krijgt meteen een opgerolde krant tegen z'n ei... })

spinnen zie ik wel vrij regelmatig in de hoeken... vreemd dat spinnen wel binnen komen :?

Man - a being in search of meaning

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17

jasjenl

Liab A Tymo

Wildfire schreef op 11 augustus 2002 @ 23:13:
En dat werkt dus idd ook niet... ten eerste -gaat het fabeltje- werken ultrasone tonen, maar ja da's allemaal boven de 20 kHz en die worden door speakers niet weergegeven.
Mijn speakers gaan wel tot 80 khz hoor :) (SACD gaat ook ver boven de 20 khz, dus moeten er wel luidsprekers zijn dit dat kunnen weergeven).

Maar 't is gewoon een onzinnige stunt van Noordzee FM, om aandacht te trekken en zo luisteraars te lokken :r

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Het is ze wel gelukt ;)

Verwijderd

staat ook op de site van noordzeefm:

http://62.250.9.25/nzfm_cms/showarticle2.php?id=2258

Verwijderd

Gelukkig is lachen gezond :D

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

lol wij hebben net zo'n ding gekocht en we hebben een mug gevangen; toen bij het apparaatje gehouden en mug was opeens helemaal stoned :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Jepz ik heb inmiddels alles al in citronella uitvoering! :D Werkt perfect, nu alleen die verrekte vliegen nog :r
En maar weer je nest uit om er een te mollen, je wordt er echt niet goed van.

Was laatst zo erg dat ik er zo tien achter elkaar had neergeslagen. Heb ze zo allemaal in een stalen asbak gesmeten, thinner erover en in de fik ermee!, jeee wat een goed gevoel geeft dat.

Slaap lekker... :z

Verwijderd

wie o wie gooit dit op slot?

dit gaat nergens heen

Verwijderd

FUCK CNET!!! AAAAAARGH!!!!!
Moet ik me eerst weer registreren en mn e-mail box vrijgeven om honderdduizen spammailtjes per dag te ontvangen. Dit begint echt ZOW irritant te worden!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 21:57
Die citroenellasticks zijn behoorlijk giftig. Wij gebruikten vroeger ook allemaal van die muggenstiften. En dan lekker alles inwrijven wat bloot is. Lekker slim, jezelf ondersmeren met giftige zooi.

Wat die piepers betreft, ik kan me voorstellen dat ze wel gewerkt hebben want vroeger hadden we er wel succes mee en die stik ook wel. Maar die muggen zijn net zoals virussen en andere ziektes: ze passen zich aan. Op een bepaalde moment werkte bij ons zowel de piepers als ook de stiks! niet meer. Vergelijk het met insecticiden die op planten worden gespoten tegen ziekten die eraan kapot gaan en op een later tijdstip terugkomen en immuum blijken te zijn tegen de insecticiden. Nee ik heb wel geleerd dat we niet echt tegen de natuur in kunnen gaan, iets dat wij mensen dag in en uit blijven proberen. Gewoon met de regels van de natuur meegaan en er zijn geen problemen meer. We vliegen zelfs dankzij de vogels....

Maar goed, die muggen komen voor bij water omdat ze daar de eieren leggen. In Enschede op mijn studenten kamer had ik geen last van muggen, geen enkele. En ik zat gewoon 1 hoog.

Bij mijn ouders is het een gekkenhuis. Beide buren hebben vijvers!!! Leuk hoor een vijver maar dan mogen de mensen wel een beetje aan de buurt denken en ervoor zorgen dat er continu stromend water is (de muggen leggen dan geen eieren en blijven weg) maar nee hoor, daar denken vijverhouders ook niet aan. Het hoeft nieteens veel stroom te kosten want daarvoor hebben ze tegenwoordig mooie goedkope zonnepaneeltjes met laagvermogens dompelpompjes. Accu erbij en je hebt dag en nacht stromend water. Alhoewel je volgens mij alleen rond de avond ff stromend water hoeft te hebben.

O en het zijn inderdaad die domme blondjes die je steken. Vrouwen, kunt niet met ze leven en ook niet zonder :-). (*grin* sorry hoor ff een stereotype gebruiken)
En waarom bloed? Niet dat ze daarvan leven hoor, nee hoor ze eten hetzelfde wat de mannetjes eten (ben ff vergeten wat) maar als de vrouwtjes in VERWACHTING zijn, pas dan nemen ze bloed omdat ze anders niet genoeg voedingsstoffen kunnen binnenkrijgen. Dus elke mug die je steekt probeert de plaag te verergeren :-).

Nog een weetje: waar komen de muggen op af? wat is het dat ze ons kunnen vinden? Onze uitademing. Ze ruiken/detecteren koolstofdioxide (CO2). Zeer gevoelig zelfs enkel CO2 molekulen op vele miljoenen lucht molekulen. Hierdoor kunnen ze ons zelfs op zeer grote afstanden vinden.

Oplossing voor mensen die echt last hebben van muggen: de klamboe. Een fijnmasige net waar de muggen niet doorheen kunnen. Je hebt wel een goede nodig. Ze worden veel gebruikt voor buitenlandse reizen en worden ook in out-doors winkels verkocht. Ik heb echter van een nicht van me gehoort dat je ook zelf een klamboe kunt maken van oude glasgordijnen. Die schijnen fijn genoeg te zijn.

Als het maar een paar muggen zijn kun je ze kapot slaan. Dit zal echter niet altijd zo makkelijk zijn. Zelf zou ik kiezen voor de oplossing van optijd naar bed gaan. Het is immers niet het geprik waar je niet van slaapt maar dan irritante gezoem. Muggen worden op een bepaalde tijdstip pas actief.

Groeten,
Dirk

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Eagle666 schreef op 13 augustus 2002 @ 01:29:
[een heel verhaal]

Groeten,
Dirk
Even offtopic maar jij hebt waarschijnlijk nog niet de tijd gehad de FAQ te lezen, ik raad je aan dat even te doen ;)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
fetcher schreef op 10 augustus 2002 @ 12:55:
Maar de vraag is hoe verjagen we dan die rot beesten ;)
3FM verjaagt met Ruud de Wild zowieso alles met zintuigen, dus ook muggen, probleem is dat je dan zelf ook moet luisteren... :r zucht...

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

hoe dan ook een leuke en geslaagde mediahype die weer wat meer naamsbekendheid geeft voor een radiostation. Het was meer gemikt op meer luisteraars krijgen en naamsbekendheid vergroten dan op het werkelijk verjagen van muggen. Chapeau, NoordzeeFM, het is jullie gelukt :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-01 12:30
Nu is de lol er wel af.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.