Toon posts:

msi kt7266 pro 2a + usb 2.0 probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil in de toekomst usb 2.0 gaan gebruiken maar ik kan geen drivers vinden voor usb 2.0 en bij bios updates staat er ook niks over support usb 2.0, ik heb de search gebruikt en daar kon ik niks over usb 2.0 vinden (xp)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kan niet met drivers USB 1.0/1.1 upgraden naar USB 2.0.. Dat is namelijk puur hardwarematig. Als je echt USB 2.0 wil gebruiken, dan zul je een separate controller moeten aanschaffen :)

Overigens, de voor je moederbord bestemde software wordt gewoonlijk meegeleverd op een CD'tje die je bij je moederbord krijgt. Ook staat er natuurlijk het een en ander op de website van de moederbordfabrikant zélf :)

edit:
De MSI K7T266 Pro2-RU is wél voorzien van USB 2.0, mocht je daarmee in de war zijn..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zeker een usb 2.0 controller want die kreeg ik erbij en die heb ik ook ingebouwd

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Oftewel een losse controller kaart ?.
Dan moet je op de site van die fabrikant zijn, heeft dus niets met het bios van je mobo te maken.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
in het boekje van het mobo staat dat het een nec usb 2.0 is
en er staat dat win xp drivers er al in zitten en dat als ik problemen heb dat ik met microsoft concact moet opnemen

• Bart-01
Voor de duidelijkheid welk type moederbord heb je (en dan precies).
De boekjes voor moederborden bij MSI zijn vaak universeel voor een serie, oftewel ook optionele componenten worden behandeld.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Boekje van de mobo? Dus, je hebt dus een MSI K7T266 Pro2-RU :?
In dit geval kun je de drivers gewoon van de MSI website afhalen :)

Verwijderd

Topicstarter
de ms-6380 atx mainboard

• Bart-01
Zoals ik al zei het boekje is unverseel (kijk op pagina 1-3). Het is dus voor de K7T266 Pro2, K7T266 Pro2-R, K7T266 Pro2-RU en de K7T266 Pro2-U.
Alleen de versies met de U hebben USB 2.0.

Verwijderd

Topicstarter
Bart-01 schreef op 10 augustus 2002 @ 10:44:
Zoals ik al zei het boekje is unverseel (kijk op pagina 1-3). Het is dus voor de K7T266 Pro2, K7T266 Pro2-R, K7T266 Pro2-RU en de K7T266 Pro2-U.
Alleen de versies met de U hebben USB 2.0.
dat is raar want ik heb niet de u versie terwijl ik wel een usb 2.0 brackett erbij heb gekregen

• Bart-01
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:46:
[...]
dat is raar want ik heb niet de u versie terwijl ik wel een usb 2.0 brackett erbij heb gekregen
Of is het een usb 1.1 bracket ?.
Bij het moederbord zaten verschillende brackets, 1 met usb aansluitingen en leds, de ander met 2 verschillende usb aansluitingen (die zijn om een pc2pc verbinding via usb te maken).
Overigens is een usb 2.o stekker hetzelfde als een usb 1.1 stekker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:27:
ik heb zeker een usb 2.0 controller want die kreeg ik erbij en die heb ik ook ingebouwd
da kan niet want die zit op het mobo je hebt het hekje geinstaleerd ja maar usb 2 wordt helemaal niet onderseund door dit mobo

Verwijderd

Topicstarter
Bart-01 schreef op 10 augustus 2002 @ 10:53:
[...]
Bij het moederbord zaten verschillende brackets, 1 met usb aansluitingen en leds, de ander met 2 verschillende usb aansluitingen (die zijn om een pc2pc verbinding via usb te maken).
ik heb er eentje met vier usb ?? aansluitingen gekregen en eentje met 2 usb met 4 ledjes

Verwijderd

Topicstarter
[...]
ik heb er eentje met vier usb ?? aansluitingen gekregen en eentje met 2 usb met 4 ledjes
shit een dubbelpost

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik heb ze van de week nog nodig gehad bij mijn vriendin d'r pc. Hier url:
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/usb20.exe

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat gedownload en uitgepakt en dan wat moet ik doen? ze staan op mijn bureaublad

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
bij je apparaat beheer die usb device zoeken en driver installeren of de setup runnen als die er bij zit.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:59:
[...]

shit een dubbelpost
die met 4 aansluitingen is als het goed is USB 2.0, de andere USB 1.1 (is als het goed is ook zo bij de KT3 Ultra). Die ledjes zijn de standaardledjes die aangeven wat je moederbord nu aan het doen is (zitten normaal op je moederbord, in je pc).

[ Voor 0% gewijzigd door Tsunami op 10-08-2002 21:54 . Reden: ff aanpassen ]

• Tsunami
  • Niet online
[...]
Ja, maar de electronica erachter hoeft dan nog niet hetzelfde te zijn 8)7

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:36:
in het boekje van het mobo staat dat het een nec usb 2.0 is
en er staat dat win xp drivers er al in zitten en dat als ik problemen heb dat ik met microsoft concact moet opnemen
Nec USB 2.0 moet je met MSI LiveUpdate installeren (ff op de MSI site zoeken naar LiveUpdate 2).
Pagina: 1