Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Het gaat om een 3Com Etherlink III ISA
hoe moet je die modules laden? is dat gewoon de 3Com drivers dowloaden en het floppy erin doen of moet het anders?
*beeeeep*
Verwijderd
Netwerkkaart(en) 3Com Etherlink III (nu weer 2)
Lijkt er op dat je twee dezelfde netwerkkaarten in je systeem hebt zitten?
Moet je ff gaan zoeken denk ik bij google, volgens mij zitten ze elkaar in de weg......
Mijn pa heb dat ding bij het berdijf vandaan wat naast het bedrijf zat waar hij werkt, maar omdat ze gingen verhuizen hebben ze alle 486 servers gedumpt en mn pa mocht er 1 meenemen, en ik heb er niks aan veranderd behalve de cpu koeler want die was brak.
dus theoretisch gezien zou het gewoon moeten werken die 2
maar ik zal m ff rebooten en de UTP NIC eruit halen en alleen de COAX erin laten zitten en kijken wat ie doet
*beeeeep*
Verwijderd
# modprobe 8139too (voor me realtek kaartje)
Waarschijnlijk zal het op Debian wel hetzelfde zijn?
Heb je ook al de FAQ van deze sectie doorgelezen? Volgens mij staat er ook een Debian installatie howto bij.
ja zo'n handleiding heb ik al drie keer doorgelezen voor Potato maar die kreeg ik ook niet aan de praat vanaf de CDs dus nu ga ik woody proberen over inet installeren, zonder hadleiding zal ik er ook wel uitkomen als mn NIC maar worden herkent door Woody (maar dat doet ie juist nietVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:12:
Bij gentoo laad ik de modules zo:
# modprobe 8139too (voor me realtek kaartje)
Waarschijnlijk zal het op Debian wel hetzelfde zijn?
Heb je ook al de FAQ van deze sectie doorgelezen? Volgens mij staat er ook een Debian installatie howto bij.
*beeeeep*
1
2
3
4
5
| NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0 IP protocols: ICMP, UDP, TCP, IGMP IP: routing cache hash table of 512 bocket 4Kbytes TCP: hash tables configured (established 2048 bind 2048) NET4: UNIX domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0 |
volgens mij vindt ie dus wel iets van een netwerk kaart of heb ik het mis?
*beeeeep*
de IRQ's en IO dingen weet ik niet want er heb nooit een werkende windows opgestaanVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:23:
je moet additionele parameters geven als je de module load. irq=10 io=0x220 oid.
*beeeeep*
[ Voor 0% gewijzigd door MewBie op 10-08-2002 11:07 . Reden: niet meer van belang ]
*beeeeep*
And Bob's your uncle ...
Verwijderd
Da nou en? Dan download je een config tool. Moet ik ook altijd doen met die dingen. Dan heb nou eenmaal met oude ISA kaartjes. MSDOS bootdisk erin, config tooltje draaien en de instellingen onthouden, eventueel opschrijven. Drivers kun je downloaden op de site van 3com.MBrulez schreef op 10 augustus 2002 @ 10:27:
[...]
de IRQ's en IO dingen weet ik niet want er heb nooit een werkende windows opgestaan
Als je 'm dan load tijdens de install kun je additionele argumenten geven. Dan doe je irq=10 io=0x220
of in een console: insmod 3c509 irq=10 io=0x220
Dan moet ik wel eerst Woody geinstalleerd krijgen wil ik het zo kunnen doenVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:22:
[...]
Da nou en? Dan download je een config tool. Moet ik ook altijd doen met die dingen. Dan heb nou eenmaal met oude ISA kaartjes. MSDOS bootdisk erin, config tooltje draaien en de instellingen onthouden, eventueel opschrijven. Drivers kun je downloaden op de site van 3com.
Als je 'm dan load tijdens de install kun je additionele argumenten geven. Dan doe je irq=10 io=0x220
of in een console: insmod 3c509 irq=10 io=0x220
ik heb nu iets gevonden van de driver schijnt te zijn maar hoe kan ik die preloaden het is een C file
Je linux drivers bij 3Com downloaden ken je wel vergeten ik heb zelf nog moeten zoeken op 3c509 om ook maar iets van drivers te krijgen voor mn etherlink3 en toen bleek dat ze geen linux drivers hadden.
*beeeeep*
Verwijderd
Nee. Die MSDOS config tool is bedoeld om de IRQ en IO address van je NIC in te stellen of om 'm op PnP te zetten Zie hier. Naderhand kun je 'm dus voor elk OS gebruiken, de config tool draait gewoon onder MSDOS.MBrulez schreef op 10 augustus 2002 @ 11:24:
[...]
Dan moet ik wel eerst Woody geinstalleerd krijgen
En anders wordt het gokken, hoewel dat best goed kan aflopen
jah dat stukje onder jou link had ik ook gevonden en als je dan op drivers klikt krijg je alleenmaar windhoos driversVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:34:
[...]
Nee. Die MSDOS config tool is bedoeld om de IRQ en IO address van je NIC in te stellen of om 'm op PnP te zetten Zie hier. Naderhand kun je 'm dus voor elk OS gebruiken, de config tool draait gewoon onder MSDOS.
En anders wordt het gokken, hoewel dat best goed kan aflopen
ik ben nu bezig met de Basis CD van debian 186 MB ofzo dan ga ik die installeren en dan de pakketten downloaden, kijken of dat werkt
*beeeeep*