Toon posts:

zelfs bij opstarten loopie vast (a7v266-e)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de laatste lijd ruzie met mijn computer. Als ik de computer niet intensief gebruik is er niks aan de hand. Ga ik echter internetten, gamen, etc. dan gaat hij binnen een kwartier over zijn nek.

het ligt niet aan het os, want heb een dual boot met 2000 en xp en zelfs bij de keuze van os looptie wel eens vast.

Denk dus zelf dat het aan mobo (a7v266-e) ligt. Iemand ook hetzelfde probleem met dit mobo. Ik heb er op het moment bios 1010 op staan.

nog iets anders. als ik in de bios de vcore op 1.75 heb staan dan geeft probe aan dat de vcore 1.84 is. en de +12v geeftie 13.5 aan. Misschien de oorzaak?????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een foutmelding krijg je? (BSOD codes etc..)
Welke voeding heb je? Minstens 300W is aanbevelenswaardig.
Heb je je geheugen al getest? Draai eens memtest86.

Verder zullen velen het met mij eens zijn dat Asus Probe een brak stukje software is; zelfs Asus geeft het hoogstpersoonlijk toe (kan desbetreffend topic zo gauw nog niet vinden). Controleer de voltages eens direct in de BIOS. Deze zijn het betrouwbaarst. Als ander meetsoftware voor in Windows beveel ik je MotherBoard Monitor aan :)

Verwijderd

Topicstarter
heb een 300w voeding en geeft geen foutmelding, hij stopt er gewoon mee.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En hoe zit het met de voltages in de BIOS en de geheugentest?

Verwijderd

Topicstarter
in de bios geeftie op 1.75v 1.77v aan dus das dan inderdaad fout van probe, maar +12v is volgens bios 12.82, lijkt me nog een beetje hoog

memtesst86 kom ik niet ui, moet ik computer opnieuw opstarten met discette?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat van 12V is niet ernstig. Maar het blijkt nu dus dat je voeding stabiel is (je moet wel enige tijd de voltages in gaten hebben gehouden hé ;) ). Memtest86 moet je inderdaad met een opstartdiskette in DOS mode draaien :)

Nu de voeding min of meer is uitgesloten, dan resten alleen het geheugen en/of de moederbord als de mogelijke probleemveroorzakers.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm klopt het dat de test telkens weer opnieuw begint? heb hem na 100% maar onderbroke, waren op dat moment al 2513 errors, lijkt me een beetje veel.
verder gaf hij het volgende aan
(1600+)
L1 8650 mb/s
L2 2871 mb/s
DDR 545 mb/s

is dit wel een beetje redelijk?

gaan we eens gebruik maken van de garantie

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

erm wat zijn je temps ???? en staat de optie in win xp en 2000 aan dat hij niet reboot maar een bsod geeft aan ?? staat onder opstart opties zooi

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
temp van ddr is 32 a 30 graden processor iets minder dan 60 graden. (met de kast open is het een stukkie koeler)(weet het slechte koeling, maar 60 en 30 graden moet toch geen probleem zijn) Binnenkort waterkoeling!!!!!!

wat bedoel je met dsod geeft aan i.p.v. reboot????

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

jah bsod ;)

mare die temp die jij zie als van je mem is van je mobo mb = Mother Bord en niet MB van geheugen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je geheugen temp dan wel aflezen?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:56:
mmmm klopt het dat de test telkens weer opnieuw begint? heb hem na 100% maar onderbroke, waren op dat moment al 2513 errors, lijkt me een beetje veel.
verder gaf hij het volgende aan
(1600+)
L1 8650 mb/s
L2 2871 mb/s
DDR 545 mb/s

is dit wel een beetje redelijk?

gaan we eens gebruik maken van de garantie
Lijkt me verstandig dat je ut geheugen us omwisselt, want 2513 errors daar krijg je inderdaad instabiele OSen door :)
Zorg eerst dat je geheugen is omgewisselt, + test het nieuwe geheugen dan ook gelijk weer met memtest.
Mocht je daarna nog problemen hebben kunnen we de rest gaan bekijken.
Pagina: 1