LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Welke versie van fdisk gebruik je? Vanaf windows me kent hij pas grotere hd's. Al windows xp geprobeerd?
Verwijderd
Dat is een bekende fout MS format. Geeft het fout aan maar als je hem gewoon formateerd zal je zien zodra ie klaar is dat je wel de juiste hoeveelheid MB's hebt
Verwijderd
2 x 80 GB = 160 GB, echter 1 hardisk GB is niet 1024 MB, maar 1000 MB !
160GB wordt netto: 149GB.
Fdisk (en format) kent problemen met disken groter als 64 GB en geeft alleen de restruimte weer minus de meervouden van 64GB:
(149 GG - 64 GB) - 64GB = 21GB !
De drivearray (RAID!) wordt dan herkend als 21GB.
Als het namelijk niet herkend zou worden als Raid-drivearray zou er maar 10,5 GB herkend worden...
Zie:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;[LN];Q263044
[Microsoft Knowledge Base Article - Q263044
Fdisk Does Not Recognize Full Size of Hard Disks Larger than 64 GB]
Volgens mij heb je geen probleem, echter geeft format het niet correct weer. Gewoon de procedure vervolgen en je zult na format + reboot zien dat het wel klopt.
160GB wordt netto: 149GB.
Fdisk (en format) kent problemen met disken groter als 64 GB en geeft alleen de restruimte weer minus de meervouden van 64GB:
(149 GG - 64 GB) - 64GB = 21GB !
De drivearray (RAID!) wordt dan herkend als 21GB.
Als het namelijk niet herkend zou worden als Raid-drivearray zou er maar 10,5 GB herkend worden...
Zie:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;[LN];Q263044
[Microsoft Knowledge Base Article - Q263044
Fdisk Does Not Recognize Full Size of Hard Disks Larger than 64 GB]
Fdisk werkt dus al (met de genoemde patch of met de ME versie), alleen format geeft nog verkeerde weergave. Ondanks de verkeerde weergave is de disk wel correct en bruikbaar !Symptoms
When you use Fdisk.exe to partition a hard disk that is larger than 64 GB (64 gigabytes, or 68,719,476,736 bytes) in size, Fdisk does not report the correct size of the hard disk.
The size that Fdisk reports is the full size of the hard disk minus 64 GB. For example, if the physical drive is 70.3 GB (75,484,122,112 bytes) in size, Fdisk reports the drive as being 6.3 GB (6,764,579,840 bytes) in size.
263044DUT8.EXE
More Information
This package installs the updated Fdisk.exe to the Windows\Command and Windows\Options\Cabs folders, on a computer running Windows 98 or Windows 98 Second Edition. If you are starting a computer from a Windows 98 Startup Disk in order to partition and format the hard disk, you should copy the updated Fdisk.exe from the Windows\Command folder to the Startup Disk, replacing the original Windows 98 or Windows 98 Second Edition version of Fdisk.exe on the Startup Disk.
Zeg dat nog eens, maar dan in het Nederlands?Als ik het met de win me fdisk doe ziet i 150 gb dat is dus goem maar format 3unknown geen fat32 als ik em vervolgens format gaat i maar 20 gb formateeren.
Volgens mij heb je geen probleem, echter geeft format het niet correct weer. Gewoon de procedure vervolgen en je zult na format + reboot zien dat het wel klopt.
[translate-o-matic]
Als ik het met fdisk doe van winME, ziet hij 150G, dat is dus goed. Maar ik krijgt een format unknow error -> geen fat32. Als ik hem vervolgens formatteer, geeft het progsel aan dat er 20GB geformatteerd gaat worden.
[/translate-o-matic]
Dat is het ongeveer volgens mij
Zou de topicstarter dyslectisch zijn?
Als ik het met fdisk doe van winME, ziet hij 150G, dat is dus goed. Maar ik krijgt een format unknow error -> geen fat32. Als ik hem vervolgens formatteer, geeft het progsel aan dat er 20GB geformatteerd gaat worden.
[/translate-o-matic]
Bericht hierboven
Ik heb ook een probleem met de Wd 800JB
Ik heb alles gepartitioneerd in Win Xp. Dat ging goed.
C: \ 60 (niet geformateerd nog)
D: \ 10 (geformateerd in FAT 32)
E: \ 6 (geformateerd in FAT 32)
Nu start de setup van Windows Xp op.
Ik zie mijn harde schijven. Neem C:\.
Dan kan ik niet in Fat 32 formateren. Hoe moet ik dit doen. Ik heb dit liever dan NTFS !!!
Kan iemand me helpen. Ik heb al gezocht, maar de search doet het niet
Dan kan ik niet in Fat 32 formateren. Hoe moet ik dit doen. Ik heb dit liever dan NTFS !!!
Verwijderd
om 1 of andere reden wil Windows parties van 60 gig niet ALS FAT32 formatterenMaeslant schreef op 10 augustus 2002 @ 11:04:
lukt bij me pa ook niet
10 + 60 + rest van zun 80 gig
maar die 60 vertikt het om op 32 te draaien
/me heb overiges geen PM oid gebruikt just windows
Verwijderd
EERST formateren onder Dos,Maeslant schreef op 10 augustus 2002 @ 11:04:
DAARNA pas de Windows XP setup draaien.
(Windows XP setup weigert nl. meer als 32GB te formateren, echter als die partitie al is geformateerd accepteert hij FAT32 partities tot in ieder geval 200GB...)
Dat ben ik ookFloris schreef op 10 augustus 2002 @ 09:57:
[translate-o-matic]
[/translate-o-matic]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja mijn 60 gb maxtor D740X deed het wel maar die wdc van 80 gb niet maar ik moet dus gewoon formateeren en dan zou hij dus 150 gb in windows moeten zien.
Ik wil ook geen ntfs want dat zou stukken langzamer zijn !!
Ik wil ook geen ntfs want dat zou stukken langzamer zijn !!
Verwijderd
me pa heeft NTFS voor zun spellen en grote clusters (werkt schijnbaar het snelste bij hem) en dat werkt wel flex
heb ik ook op mijn 40
5 gig in FAT32 en de rest in NTFS
heb ik ook op mijn 40
5 gig in FAT32 en de rest in NTFS
je moet gewoon percentages gebruiken als fdisk je schijf maar tot 10GB ziet. Werkte bij mij prima
Dus als je een partitie van 8GB wilt op je 80GB vul je in 10% ipv 8000MB..
is het fijne van NTFS niet juist dat je kleine clusters hebt? (512kB) of zelf kunt instellen. de keren dat ik m'n xp opzette kon ik iig kiezen.
de andere comp had, toen ie nog 98se draaide, bad clusters. er was een file (waarvan ik wist) die geschreven stond op zo'n cluster (als je er iets mee wil doen "krrr krrr krrr ratel ratel ik-doe-lekker-niks") en die was exact 32kB groot. met kleinere clusters verlies je dus minder aan kleine bestanden (<32kB) dan met FAT(32).
hoe het verder met snelheid zit weet ik niet. zover ik weet verlies je het meeste snelheid met NTFS vanwege de beveiligings systemen..
de andere comp had, toen ie nog 98se draaide, bad clusters. er was een file (waarvan ik wist) die geschreven stond op zo'n cluster (als je er iets mee wil doen "krrr krrr krrr ratel ratel ik-doe-lekker-niks") en die was exact 32kB groot. met kleinere clusters verlies je dus minder aan kleine bestanden (<32kB) dan met FAT(32).
hoe het verder met snelheid zit weet ik niet. zover ik weet verlies je het meeste snelheid met NTFS vanwege de beveiligings systemen..
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Pagina: 1