[php] DOWN-Bumping?

Pagina: 1
Acties:

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Hey...
ivm met mijn (:P) eigen forum vroeg ik me af hoe dat down-bumpen (= helemaal onderaan laten verschijnen) gebeurt op dit forum (en in het algemeen natuurlijk).

Dat bumpen gaat nog wel (ik UPDATE met MySQL de post (zonder veranderingen)) en voila! hij staat bovenaan.

Maar met dat downbumpen weet ik even niet wat ik moet. Ik heb in de Database wel een column staan met 'state', maar weet niet echt hoe ik dat goed moet gebruiken.

Bvd!

Michel

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Nou, dan zorg je gewoon dat ie alle gesloten threads voor het laatste bewaard :)
Dat kan bijv. door 2 selects: eerst de ongesloten uit je db halen en daarna de gesloten of 1 select, en je zorgt dat ie bijv. de ongesloten niet gelijk laat zien maar bijv. eerst in een array stopt, zodat je ze als laatste nog kan zien...
Beetje creatief denken kom je er wel :)

[edit]
Je bedoelt toch de gesloten threads onderaan?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:24

Apache

amateur software devver

mja, kan dan je state bvb een numerieke constante toekennen, -1 sticky, 0 normaal, 1 gesloten

ORDER BY state is dan genoeg, als je er nu aparte colums ervan maakt bvb locked met enum true/false, sticky true/false etc ... dan kan je ORDER BY sticky, locked doen oid.

If it ain't broken it doesn't have enough features