De gebruiker heeft geen toestemming

Pagina: 1
Acties:
  • 2.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-03 07:58
He mensen,

Ik snap niet wat er mis is met het netwerk. Heb net mijn koffermod klaar en die heb ik dus meteen in'tnetwerk gezet. Nou op zich niks mis mee alleen.. ik kan er niet op vanaf andere pc's. heb al 10x die instellingen nagelopen maar kan niks meer vinden.

De foutmeldin die ik krijg luidt:

De gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Wat het inhoud ja dat weet ik dat ik geen toestemmingheb maar waar zet ik dat dan aan? Gastaccount etc staat immers al aangevinkt. Ik draai overigens op beide pc's winXP Home edition

Strava | AP | IP | AW

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

De gastaccount-optie moet juist worden UITgevinkt. Er staat achter het vinkje 'Account is uitgeschakeld.' Misschien over 't hoofd gezien? :? Als ie aangevinkt staat kun je dus NIET als gast op de pc komen. Beetje rare keuze van MS, maargoed.

• Webgnome
Nee hoor.. staat hartstikke ingeschakeld. (nu dan) maar krijg nog precies hetzelfde probleem.

Strava | AP | IP | AW

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

En 't aanmeldingstype staat op alle pc's dus gewoon op Client voor Microsoft-netwerken? Tja de werkgroep staat natuurlijk wel goed ingesteld, anders zag je de pc's niet eens.

Kun je andersom wel vanaf de koffer op een hd komen van een andere pc?

• Webgnome
Ik heb hier nu 3 pc's in het netwerk.

PC 1 = koffer
PC 2 = Laptop
PC 3 = Desktop

PC 1 kan wel op pc 2 maar niet op pc3
PC 2 kan wel op pc 1 maar niet op pc3
PC 3 kan wel op pc 2 maar niet op pc 1

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

niet alledrie tegelijk aan?Heb hetzelfde probleem hier ook volgens mij.Deze pc kan alle c's bedienen en beheren.andersom kunnen ze files van mij krijgen.Zodra mijn vader echter zijn pc aanzet kan ik niet naar zijn bestanden kijken en beheren ( terwijl ik hem toch echt zelf geinstalleerd heb).andersom kan weer wel.(daarnaast verneukt die pc ook nog eens de rest van het netwerk en krijg ik dus met andere pc's hetzelfde probleem.zodra mijn pa de pc uitzet is er niets meer aan de hand).Ben benieuwd naar het antwoordt hierop ( de vraag van Da monkey bedoel ik dan hè :) )

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Onder xp/nt moet je opletten dat alle users bekend zijn op alle pcs en ook zorgen dat de passwoorden hetzelfde zijn

Iperf

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Kan die Home Edition niet een stuk minder op netwerk gebied..?
Verder is het idd aan te raden om overal exact dezelfde username en password gebruikt (dus wel een password kiezen en niet leeglaten!!), en om "Simple File sharing" uit te zetten (ergens bij FolderOptions (of Mapopties))

edit:
Ik kom er dus net achter dat je dat simpe file sharing bij XP Home dus helemaal niet uit kan zetten...
Hier (nogmaals?) de verschillen tussen XP home en pro:

Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/it/2002/tech/xpdiff.gif

Wees consequent, maar niet altijd

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Ook schreef op 11 augustus 2002 @ 09:34:
Kan die Home Edition niet een stuk minder op netwerk gebied..?
Verder is het idd aan te raden om overal exact dezelfde username en password gebruikt (dus wel een password kiezen en niet leeglaten!!), en om "Simple File sharing" uit te zetten (ergens bij FolderOptions (of Mapopties))

edit:
Ik kom er dus net achter dat je dat simpe file sharing bij XP Home dus helemaal niet uit kan zetten...
Hier (nogmaals?) de verschillen tussen XP home en pro:

[afbeelding]

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

en de reden tot deze quote is?dit slaat dus echt helemaal nergens op , zet dan gewoon schop neer of zo , of vraag of iemand een oplossing heeft

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb dit topic via de search gevonden. Ik heb net hetzelfde probleem. Ook gastaccount aangezet en toch kan ik met andere PC's niet op mijn WinXP Pro PC.

Ik krijg dus ook volgende foutmelding: De gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?

• WimB
* schopje * ;)

Verwijderd

wat dacht je van de computer die als server dient ( als je er bijvoorbeeld files vanaf wilt halen) op administrator te zetten.Tenminste dit gaat toch om een netwerkprobleem of niet?
Weet niet waarom maar hij verleend geen toegang als ie niet als administrator aangemeld is hier.ik zou zeggen probeer het eens

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:49

Vliegvlug

Flight Simple

Gast account inschakelen en op de share bij de beveiliging "anonieme logon" toevoegen met de door jou gewenste machtigingen en er wordt niet meer om een wachtwoord gevraagd voor deze share.

• WimB
Ik ben aangemeld als administrator.
Ik heb alle users alle rechten gegeven, ook de "anomnieme logon".
Ik heb de gastaccount enabled
En nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding.

• WimB
Als ik een Win98 PC op het netwerk aansluit vraagt hij een wachtwoord. Maar ik kan geen gebruikersnaam opgeven :? Met blanco paswoord kom ik er niet op.
Als ik er nog een WinXP PC op aansluit krijg ik dezelfde foutmelding als in Win2k

• Ook

Ook

Yes I can!

Hebben jouw accounts een wachtwoord?

Bij WinXP is het standaard zo dat accounts zonder wachtwoord geen toegang via het netwerk krijgen, je moet dus wel iets als wachtwoord opgeven.. Als je dat niet wilt kun je ook in de Local Security Policy "Limit local account use of blank passwords to console logon only" op disabled zetten.

edit:
And use the Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif button!

• WimB
Ook schreef op 16 september 2002 @ 21:49:
Hebben jouw accounts een wachtwoord?

Bij WinXP is het standaard zo dat accounts zonder wachtwoord geen toegang via het netwerk krijgen, je moet dus wel iets als wachtwoord opgeven.. Als je dat niet wilt kun je ook in de Local Security Policy "Limit local account use of blank passwords to console logon only" op disabled zetten.

edit:
And use the [afbeelding] button!
Zo, dat heb ik ook alweer gewijzigd.
Spijtig genoeg blijft het probleem bestaan :(
Toch bedankt

Verwijderd

het enige wat dan nog bij me opkomt als dat niet helpt zijn die stomme helpdesk vragen ( als , heeft u het kabeltje goed in de pc).Ik had het hier laatst precies hetzelfde maar het heeft zichzelf opgelost ( vraag me niet hoe)

• WimB
de kabels enzo lijken mij in orde. Ik kan namelijk op internet met alle pc's uit het netwerk en ik kan ook met alle pc's met de shared folders werken behalve dat ik niet op de WinXP. Maar ik kan wel met de WinXP op de andere shares.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 21:02
Je moet bij computerbeheer en dan lokale gebruikers een gebruiker toevoegen.
De pc waar je op wilt moet een useraccount hebben van de pc waar je op zit. En het gastaccount moet enabled staan.

En volgens mij werken die standaard hidden $ shares ook niet, je moet dus een nieuwe share aanmaken.

• Ook

Ook

Yes I can!

Probeer het voor de grap eens voor een account mét password en kijk of het dan nog niet lukt..

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 16:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kuch kuch.
Flinke kick maar de post hierboven heeft mijn probleem opgelost. Beide systemen met dezelfde login/pw gedaan en nu kan ik beide bekijken etc :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1