[caraudio] Boschmann speakers??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20546

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het kijken voor speakers voor mijn auto en ik ben gestuit op de volgende site: www.henkpluim.nl. Daar zijn veel speakers van het merk Boschmann (??) te koop. Ik ben geintresseerd in de 400W speakers met een diameter van 16cm voor E57,50. Heeft iemand ervaring met dit merk en/of type? Ik sluit er ook nog een 100W RMS subwoofer van Pioneer op aan. Dus de bass hoeft niet zo heel goed te zijn van de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 19:31
Ken het niet, maar ziet er erg Marquant-achtig uit (en dat is troep..). Tenzij je totaal niet kritisch bent zou ik deze zooi links laten liggen en voor speakers gaan van een echt merk :)

Edit: Lekker vage zite ook :P je kan er ook ouwe Starlets kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

ik zou toch voor de soundstream davinci gaan, die heeft een leuke 1200 watt rms en wat andere leuke specs :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tjah, als het zo onbekend is zal het wel een klein merkje zijn. En als het zo goedkoop is... Niemand met echte ervaring dus. Misschien ga ik wel een kijkje nemen bij die verkoper (is in de buurt namelijk). Kan ik ze misschien in actie zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boschmann is wel degelijk een vrij bekend merk op het gebiedt van car audio en niet te vergelijken met marquant achtige merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
kheb 2 boschman speakers van (volgens de doos) 160watt. neem dat maar met een korreltje zout maar ze doen het prima als mid/hogetoon speakers. Die tweeters zijn zwaar ok die er op zitten :)

-edit- Zijn trouwens wat kleinere speakers voor voorin -edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Niet online
Solosmots schreef op 10 augustus 2002 @ 11:51:
Ken het niet, maar ziet er erg Marquant-achtig uit (en dat is troep..). Tenzij je totaal niet kritisch bent zou ik deze zooi links laten liggen en voor speakers gaan van een echt merk :)

Edit: Lekker vage zite ook :P je kan er ook ouwe Starlets kopen :D
lekker onderbouwd ook weer als je geen ervaring met het merk hebt kan je beter je mond houden imho

[ Voor 0% gewijzigd door rolandO op 10-08-2002 15:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thanx! Dus het is de prijs we waard denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Niet online
ik vindt van wel maar zoals het altijd met speakers gaat kan je zelf het best gaan luisteren en dan bepalen of je ze mooi vindt klinken maar voor die centen zijn ze zeker niet slecht gewoon zelf ff luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

jasjenl

Liab A Tymo

LOL@ die site :
'Boschmann 500watt het is een 4 WEGSYSTEEM voor een hele harde geluid in u auto, GOEDE KWALITEIT! '
Als hun producten net zo goed zijn als hun nederlands, dan laat maar..
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Anoniem: 20546 schreef op 10 augustus 2002 @ 12:37:
Tjah, als het zo onbekend is zal het wel een klein merkje zijn. En als het zo goedkoop is... Niemand met echte ervaring dus. Misschien ga ik wel een kijkje nemen bij die verkoper (is in de buurt namelijk). Kan ik ze misschien in actie zien!
Tja Boschmann, wij bij Halfords hebben er diverse setjes van verkocht in het verleden.

Niet echt een aanrader, hierboven wordt dit merk vergeleken met Marquant. Dit is wel terrecht; kwalitatief stelt het gewoon niet veel voor.

De prijs is overigens normaal, vrij laag net zoals bij idd Marquant. Tja wat moet je van Boschman zeggen; massa-productie en cheap materials...... vooral stunten met superwattages en specificaties die vaak niet kloppen of terrecht zijn.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
ik betaalde 5 tientjes toendertijd op de zwarte markt in beverwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

tja bmw gebruik deze speakers voor hun wagens
dus het al wel goed zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
rolandO schreef op 10 augustus 2002 @ 15:31:
[...]

lekker onderbouwd ook weer als je geen ervaring met het merk hebt kan je beter je mond houden imho
Dit is wat ik denk.... En waar haar jij btw vandaan dat het vrij bekent is in caraudio? Vrij bekend noem ik merken als JVC, Pioneer JBL whatever...
Denk niet dat Boschmann in dat rijtje thuishoort..

En aan de algemene opvatting goedkoop is duurkoop zal jij denk ik ook niet aan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Anoniem: 39051 schreef op 10 augustus 2002 @ 12:07:
ik zou toch voor de soundstream davinci gaan, die heeft een leuke 1200 watt rms en wat andere leuke specs :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Alleen jammer dat hij zo duur is , ¤ 580,- :(
(ik bedoel daar dollar) :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Niet online
Solosmots schreef op 10 augustus 2002 @ 20:25:
[...]

Dit is wat ik denk.... En waar haar jij btw vandaan dat het vrij bekent is in caraudio? Vrij bekend noem ik merken als JVC, Pioneer JBL whatever...

En aan de algemene opvatting goedkoop is duurkoop zal jij denk ik ook niet aan twijfelen.
als je de posts hier boven leest kan je zien dat oa halfordsspeakers gebruikt worden waar het mij omgaat is dat jij zo vanaf de advertentie oordeelt dat iets troep is dit terwijl je dr waarschijnlijk zelf nog nooi ook deze setjes verkoopt of heeft verkocht en dat ze ook door bmw als standaard t mee gewerkt heb , tuurlijk ik heb ook liever mtx of kicker maar kijk ook naar prijs kwaliteit en blaat niet meteen dat iets troep is of maak een zinloze vergelijking met een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Niet online
Solosmots schreef op 10 augustus 2002 @ 20:25:
[...]

als je de posts hier boven leest kan je zien dat oa halfords ook deze setjes verkoopt of heeft verkocht en dat ze ook door bmw gebruikt worden als standaard speakers, waar het mij omgaat is dat jij zo vanaf de advertentie oordeelt dat iets troep is dit terwijl je dr waarschijnlijk zelf nog nooit mee gewerkt heb , tuurlijk ik heb ook liever mtx of kicker maar kijk ook naar prijs kwaliteit en blaat niet meteen dat iets troep is of maak een zinloze vergelijking met een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Laatst online: 03-01 19:40
Anoniem: 8801 schreef op 10 augustus 2002 @ 19:28:
tja bmw gebruik deze speakers voor hun wagens
dus het al wel goed zijn denk ik
Dit is nieuw voor mij........ ben je niet in de war met Hirschmann (oa antennes e.d.); BMW hanteert bij mijn weten vnl duitse merken. Boschmann is uit het oosten, ik zet niet dat dit onjuist is het bevreemd mij echter wel.....

De leuke BMW's hebben trouwens gewoon een Harmann Kardon luidsprekerset (staan in iedere optielijst....)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2634

Hier wordt kortweg Boschmann met Climax en Marquant vergeleken. Marquant is wat mij betreft absolute onderklasse (voor speakers overigens prima prijs/kwaliteit, vooral de subs..) en climax samen met Boschmann instappersklasse. Slecht is het niet, maar een extra investering in iets lekkerders wel aan te bevelen.

Ik zou zeggen, ga eens kijken of je niet ergens een demowand kan vinden, waar je boschmann's kan beluisteren. Uiteindelijk moeten je eigen oren de doorslag geven. Ik zou het overigens wel willen wagen voor slechts EUR 58. De specs zijn goed en de plaatjes vallen niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik ga er idd gewoon even langs om te luisteren binnenkort. Hoorde net van een vriend van mij dat als je goede boxen hebt, je ook niet snel een subwoofer nodig hebt. Dat scheelt dan weer ruimte in de kofferbak, maar zo goed zullen ze ook wel niet zijn.
Ik laat nog van me horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

mollie

heb dus wel ooit boschmans gehad.. ik moet zeggen dat het voor het geld niet slecht klonk .. echter de materialen zijn kl*te en de boel viel dus ook al snel uit elkaar ... dus weer een nieuw setje moeten kopen.. conclusie goedkoop=duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo ik heb een setje opgehaald. Niet die ik bedoelde, maar die ovale van 68 euro. Ik heb ze wel gehoord, maar gewoon los. Klonk toen al aardig.
Ga ze binnenkort inbouwen als ik mijn cd-speler krijg. Verslagje komt nog...! :) ;)

[edit]
De materialen voelen wel stevig aan, maar het zou kunnen dat ze niet lang meegaan. Ik heb wel een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

mollie

jaartje garantie is altijd mooi :) en als ze goed klinken zijn we allemaal tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 12:11

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

zijn goede boxen! en dit is onderbouwd want ze knallen nu al ruim 1 jaar 380 watt zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38681

Ik heb slechte ervaringen met boschman speakers. heb meerdere setjes gehoord en aan paar ook gehad. ik vind het persoonlijk errrug vergelijkbaar met marquant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16355

Ik heb een Boschmann subwoofer tube gehad, de B99-P geloof ik. Zie www.boschmann.com

Was niet echt duur en klonk nog best aardig hoor. Alleen jammer dat de ingebouwde versterker steeds uit viel. Zette je het contact uit en weer aan, dan deed ie het weer een tijdje. Vreemd...

Helaas is vorige maand m'n complete installatie + auto gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ai, pas na 2 maanden, maar dan toch nog wat te zeggen over die speakers... >:)
Heb dus een nieuwe cd-speler gekocht (JVC KDLH7R MP3). En daar heb ik een versterker van Pioneer op aangesloten. 2x35W RMS is die versterker. Die boxen heb ik in een MDF plaat hangen en knallen behoorlijk. Goed geluid. Beter geluid dan een vriend van mij die 6"x9" speakers heeft van JBL (nieuw) aangestuurd door een versterker van Caliber (geloof ik) die ook iets van 40W RMS geeft.
edit:
geen mdf, standaart hoedenplank

Voor de prijs dus goede speakers. Zit een lekkere bass in (je voelt hem in je rug) en kan dus flink hard (ligt grotendeels aan de versterker natuurlijk). Heb die sub er niet op aangesloten; deal ging niet meer door. Ik ga binnenkort ook nog 2 Boschmann tweeters kopen om een beetje meer surround geluidje te krijgen. Maar ik weet dus niet hoe andere Boschmann producten zijn... Effe afwachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
De manier waarop je het inbouwt maakt uiteraard ook uit.. Als jij het superstrak (PICS!! >:) ) hebt gemaakt, en die vriend niet, dan is dat verschil wel te verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

niet kopen dat spul, kijk maar eens op het forum van www.showyoursound.nl , voor weinig geld is er veel beter spul te vinden, kijk maar eens op www.rondevries.nl voor dit geld hoef je geen top kwaliteit te verwachten, maar zolang je er zelf tevreden mee bent is het zeer mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Mijn buurjongen had een Boschman versterker in zijn auto en het klonk best aardig zeker als je kijkt wat het kost. Dus als je niet al te veel hebt/wil besteden aan auto-audio dan is dit nog wel een aardige optie. Iedereen hier kan wel zeggen dat het super slecht is en dat het vergelijkbaar is met Marquant, maar het gaat er toch om of je er zelf te vreden mee zou zijn.

/me Desalniettemin heb ik voor de auto die ik nog moet kopen al wel het nodige van Pioneer en Caliber liggen.

Eigenlijk vind ik die DVD-set van Marquant ook best aardig hoor.

edit:

kijk hier ook eens: www.remco-online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 28864 schreef op 29 oktober 2002 @ 19:38:
niet kopen dat spul, kijk maar eens op het forum van www.showyoursound.nl , voor weinig geld is er veel beter spul te vinden, kijk maar eens op www.rondevries.nl voor dit geld hoef je geen top kwaliteit te verwachten, maar zolang je er zelf tevreden mee bent is het zeer mooi spul.
Tjah, te laat. Heb het al gekocht! ;) En zolang het vergelijkbaar klinkt met een JBL-setje ben IK wel tevreden!! >:) >:)
Alleen begint het nu toch ook bij mij te knagen om er toch maar een subwoofertje in te gooien, want dat geeft toch echt wel die final touch in een geluidsinstallatie. Maar dat kost je weer bagageruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Reservewiel ruimte? Het kost je wat doekoes aan een capabele woofer, maar elk Duits Car Hifi blad staat er vol mee. Je hoeft meestal niet eens je reservewiel op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Caliber heeft wel leuke woofertjes die goed spelen in een niet al te grote kist, (20L). Deze zijn ook vaak voor een leuk prijsje te vinden b.v. MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag ik dit topic een ongelofelijk schop geven (en gelijk voor de award 'grootste nuttige schop' gaan)?

Ik zit te kijken voor nieuwe speakertjes in mijn auto (Citroën ZX). Er zitten nu 4 noname speakers in en vooral de bas is gewoon afwezig. Ik zoek geen speakers om een boombox van mijn auto te maken, ik wil gewoon goed geluid.
Maar ik wil natuurlijk ook liever niks uitgeven.

Ik zit even op de site van Conrad te kijken wat zij aanbieden en daar staan ook Boschmann speakers tussen. Conrad artikel 378212, specs: 50 Watt, frequentiebereik 40Hz-23kHz, prijs slechts €19,95.
Uiteraard gaan bij mij dan ook alle haren overeind staan. Als ik de andere speakers bij Conrad bekijk (gewone inbouw 130mm speakers, artno's 379242, 375885, 379004, 379144, 379395, 375743) dan zijn die (op een na) 2,5 of 3x duurder en hebben zonder uitzondering een kleiner frequentiebereik. Zelfs JBL speakers die 3x duurder zijn (GTO 526) doen maar 70Hz-21kHz.
Vooral omdat ik geen grote 6"x9"speakers of subwoofer wil inbouwen zijn alle lage Hz'en meegenomen.

Zijn de specs van die Boschmann speakers dan gewoon uit de duim gezogen?
Sir_Mj, ben je nog steeds tevreden over je speakers (of heb je ze inmiddels weer vervangen?)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die boschmann dingetjes halen misschien wel 40Hz, maar ze zeggen natuurlijk niet dat dat bij -89dB is ofzo. Verwacht dus absoluut geen wonderen van deze dingetjes.

Geef dan idd liever wat centjes uit aan een jbl setje (beetje zoeken, altijd wel in de aanbieding ergens), of zoek iets 2e hands uit op showyoursound.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 16:21
Kijk anders ff bij www.rondevries.nl, die heeft ook een compo setje van US Blaster staan, heb ik zelf ook, klinken voor het geld perfect :D, kep hem in me auto gebouwd in een eigengemaakt polyesther deurpaneel alleen de ruimte waar de speaker in speelt is te klein, moet nog een gat achterin maken zodat ie in de deur speelt maar op me kamer heb ik hem in een klein boxie van zo'n 10l gepoort gezet samen met de aparte tweeter en crossover, maar ze geven toch wel een lekkere kick, maar van dit soort setjes moet je toch geen subbass verwachten
Pagina: 1