Toon posts:

[Debian3.0] Netwerk probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installen van debian3.0 heb ik geprobeerd mijn lokale netwerk aan de praat te krijgen, maar dat lukte helaas niet. Vanuit een xp machine kan wel gepingt worden naar de debian bak maar andersom niet.

Met de 2.2 versie had ik daar geen problemen mee, en met deze wel. :'(

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
kun je meer info geven?

wat voor netwerk kaart er in de linux bak zit, of de Debian3.0 bak naar zich zelf kan pingen en andere 'waardevolle' infomatie.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Windows NT antwoordt standaard niet op pings. Omdat XP gebaseerd is op NT zou 't best kunnen dat het niet antwoordt. Dat betekent dat het heel normaal is.

Verwijderd

foutje. Sinds kort zetten we 's nachts de machines uit, dus daarom geen response 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 02:47 . Reden: foutje ]

• Grablinco
Ik heb thuis een Win2k naast een Debian bak staan. Als ik ping naar de Win2k bak dan geeft die altijd gewoon 'responce', terwijl Win2k is gebaseerd op NT (net zoals XP), dus zou die het volgens mij gewoon moeten doen.

Maar ik wacht nu wel verder totdat er meer info komt.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Zou kunnen hoor. Ik heb het ook mar van horen zeggen. Ik gebruik al jaren geen windows meer.

Als je zeker weet dat het aan de linux-bak licht, dan zou je eens de uitvoer van "ifconfig" en "route" hier moeten posten.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Valium schreef op 10 augustus 2002 @ 02:48:
Zou kunnen hoor. Ik heb het ook mar van horen zeggen. Ik gebruik al jaren geen windows meer.

Windows antwoordt niet op broadcast pings, misschien dat dat bedoeld werd?

Verwijderd

wat je kan proberen is kijken naar de route op je debian bak met het commando 'route'
er moet dan iets staan als:
127.0.0.0 * 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
als dit goed staat moet je ook nog even kijken naar de output van 'ifconfig'.
en dan vooral naar de dropped packages..

post anders maar de output van je ifconfig, en route. dan kunnen we je mischien verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
nou in mijn debian hangen 2 realtek kaartjes die geconfigt zijn. Met de potato 2.2 versie had ik daar geen problemen mee zelfs met het pingen naar de client.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 14:16:
nou in mijn debian hangen 2 realtek kaartjes die geconfigt zijn. Met de potato 2.2 versie had ik daar geen problemen mee zelfs met het pingen naar de client.
misschien heel stom, maar is je netmask wel overal hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
yep...
als het niet hetzelfde was zou ik niet kunnen pinge he.. :p

• Valium

Valium

- rustig maar -

deadinspace schreef op 10 augustus 2002 @ 02:57:
[...]
Windows antwoordt niet op broadcast pings, misschien dat dat bedoeld werd?
Ow, ja. Dat was hem....ik word oud en seniel geloof ik :P

Maar stort die "ifconfig" output en "route" output dan hier eens neer. Dan kunnen we even kijken.

• Grablinco
maar kun je naar jezelf pingen, dan kun je kijken of het netwerk niet werkt of het netwerk kaartje.
Niet dat ik er dan direct iets mee kan, maar dan heb je het probleem-gebied in ieder geval al iets uitgedunt.

/edit
welke kernel heb je?
en hoe heten de netwerkkaartjes?
Pagina: 1