Twee geluidskaarten te gelijk gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan dat???

Ik heb hier namelijk een on-board dingetje, maar ook een SoundBlaster in een PCI-slot...

Aangezien ik de SB liever gebruik, maar de On-board heeft weer andere functies ed en ik wil de on-board ook voor een VU-metertje gebruiken etc...

Maar kan dat? Allebei de geluidskaarten TEGELIJK gebruiken? Of is dat niet mogelijk...

Verwijderd

Jahwel... maar je moet ze goed afstellen.. in de bios kun je een irq van je geluidskaart instellen (onboard) zorg dat deze niet het zelfde is als je tweede kaart.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ja dat kan.

• Osiris
  • Niet online
Maar kan Windhoos dat ook aan enzow???

Want volgens mij kun je maar één geluidskaart selecteren etc...

(misschien toch verkeerde forum :( )

Verwijderd

Ja tegelijkertijd zullen ze geen geluid geven in een windows OS! lijkt mij.
Maar dat lijkt me trouwens ook overbodig.
Je wilt toch kunnen switchen? ja ik denk dat dat kan.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[00:31] <Wouter18> jij wil hetzelfde geluid tegelijk met beide afspelen?
[00:31] <Wouter18> right?
[00:31] <Osiris> jepz
[00:32] <Osiris> gewoon dat ik 2 line outs heb ed

• Osiris
  • Niet online
Nou kijk, het hoeft niet per see op de miliseconde gelijk te lopen (hoeft dus niet HOORBAAR gelijk te zijn; dat heb je nogal snel, maar moet ook geen secondes achterlopen ;) ), maar het moet dus wel tegelijk zijn...

Ik kan mijn VU-meter ook wel aan één geluidskaart frotten, maar dan moet ik weer lastig met kabeltjes ed doen en dan moet er misschien wel weer een kabel van uit de SB trug de case in en dan naar de VU-meter etc

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

een programma als bijv winamp kan maar een geluidskaart aansturen, dus je zult waarschijnlijk toch met een of meer kabeltjes aan de slag moeten. misschien een interne lineout op je sb aansluiten op je onboard interne line in?? of speciale software gaan zoeken.

misschien lukt het wel als je een mixproggie gebruikt en dan de master gewoon over je soundblaster sturen en de monitor via je onboard naar de vu-meter

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1