Toon posts:

Ik ben een koe maar begrijp client niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goeie twee uur geleden koetje geinstalleerd en morgen als de stats zijn gerefreshed zal ik mij ook bij het leger powercows voegen :*)

Ik heb wel nog een paar vraagjes bij de client, en ik heb al veel sites afgesurft, faqs gelezen ed. Nu staat het progje geconfigureerd zoals femme het heeft voorgedaan op de frontpage.

Ik heb hier nu staan: 4 packets (10 work units) are in buff-out

en

496 packets (1230 work units remain in buff-in

Wat ik nu niet begrijp: Waneer flusht en fetcht dat progje, als ik het niet manueel doe?
En van waar komen die oorspronkelijke 500 packets in de inbox? Ik heb bij Fetch work treshold nogtans 2000 packets geselecteerd. Als de server er niet meer kan verzenden dan verander ik het wel naar wat lager. Ik weet ook niet goed waar die voor dienen. Zijn dat sleutels die gechecked moeten worden ofzo?

Alvast veel dank een good luck met het verdere verloop, ik heb het programma op de 2 computers die wij hebben gezet. Er is zoals gezegd echt niets van te merken op de temperatuur na :)

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 23:47:
Ik heb een goeie twee uur geleden koetje geinstalleerd en morgen als de stats zijn gerefreshed zal ik mij ook bij het leger powercows voegen :*)
[...]
Ik heb wel nog een paar vraagjes bij de client, en ik heb al veel sites afgesurft, faqs gelezen ed. Nu staat het progje geconfigureerd zoals femme het heeft voorgedaan op de frontpage.

Ik heb hier nu staan: 4 packets (10 work units) are in buff-out

en

496 packets (1230 work units remain in buff-in

Wat ik nu niet begrijp: Waneer flusht en fetcht dat progje, als ik het niet manueel doe?
Hij zou moeten flushen als hij een (dial-up) verbinding waarneemt. Heb je echter een kabel verbinding, dan wil dit nog al eens mislopen (hier althans :P)
Hij flusht nu (kroep dit voordat ik heb gekeken watter @ fp staat :X) als hij al je packets af heeft (lees: aan de laatste begint)
En van waar komen die oorspronkelijke 500 packets in de inbox? Ik heb bij Fetch work treshold nogtans 2000 packets geselecteerd. Als de server er niet meer kan verzenden dan verander ik het wel naar wat lager.
Nope, je hebt niet packets gezegd, maar workunits. In één packet zitten meerdere workunits, dit kan verschillen van 1 tot en met 32. Het aantal dat je opgeeft wordt zo goed mogelijk gedaan, binnen de 500 packet grens bij de oude client en bij die nieuwe binnen de 2000 packet grens.
Ik weet ook niet goed waar die voor dienen. Zijn dat sleutels die gechecked moeten worden ofzo?
Zoals ik al zei, 1 packet bestaat uit 1 tot en met 32 workunits (dat kan dus verschillen) en 1 workunit bestaat uit 2^28 sleutels (of keys int Engels :) )
De units in je buff-in moeten nog worden gechecked, die in je buff-out zijn klaar en staan te wachten totdat ze verzonden worden.
Alvast veel dank een good luck met het verdere verloop, ik heb het programma op de 2 computers die wij hebben gezet. Er is zoals gezegd echt niets van te merken op de temperatuur na :)
Astu, en jij ook goodluck, dat je hoog in de stats mag komen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pyrus op 10-08-2002 00:16 . Reden: Nu wel gelezen wat er @ fp staat ]

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Waw chapeau voor de uitleg voor de uitleg :) ksnap het nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Koe 1 staat op de "server" en de 2e op deze computer die via Internet Connection Sharing verbonden is. Op de eerste koe is niets veranderd aan de settings omdat die pc permanent met internet verbonden is maar hier is het dus wel handiger om de buff-in wat groter te hebben?

Is die grotere inbox niet nadeliger omdat een andere computer die sleutels al gechecked kan hebben?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Als jij een grote buffer hebt (inbox zoals jij t noemt) kan 'als t goed is' niemand anders die sleutels ook hebben, ze worden namelijk maar één maal uitgegeven door de keyserver. Op een voorwaarde, dat de sleutels, afgewerkt, binnen 3 maanden terug zijn bij de keyserver...anders worden ze opnieuw uitgegeven, en is het dus zonde van CPU-tijd om ze dubbel te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Okey nu snap ik het helemaal :) Thanks guys _/-\o_
Ik zal dan een kleinere waarde instellen want of die server 500 packetten in een keer gaat aankunnen :)

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

arjanscholl schreef op 10 augustus 2002 @ 00:37:
Als jij een grote buffer hebt (inbox zoals jij t noemt) kan 'als t goed is' niemand anders die sleutels ook hebben, ze worden namelijk maar één maal uitgegeven door de keyserver. Op een voorwaarde, dat de sleutels, afgewerkt, binnen 3 maanden terug zijn bij de keyserver...anders worden ze opnieuw uitgegeven, en is het dus zonde van CPU-tijd om ze dubbel te doen.
* Pyrus Jammer dan, u gaat niet door voor de koelkast :P
tis 60 dagen ;)
afaik :X

LinkedIn

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Pyrus schreef op 10 augustus 2002 @ 10:34:
[...]

* Arjan Scholl Jammer dan, u gaat niet door voor de koelkast :P
tis 60 dagen ;)
afaik :X