Toon posts:

alternatieve koeling geforce3 GPU [pics]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs crashte m'n systeem op 144MHz FSB; bij nader onderzoek bleek dat m'n geforce3 veel te heet werd. Dat klopte want de GPU-fan stond stil! Met een nijptang wist ik alle plastic pinnetje van de geforce-koeling weg te knippen waarna m'n GPU vrij kwam.
Omdat de bovenkant van de videokaart die normaal ongekoeld is ook erg heet wordt kwam ik op het idee een harddisk koeler te slopen en de 2 actieve fans ervan aan weerszijden van de videokaart te monteren. Het monteren leek even lastig maar door gebruik te maken van dunne plastic strips kon ik het erg stevig bevestigen. En zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wjdluth/4.jpg
bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wjdluth/5.jpg
onderkant

Ik dacht een tijdelijke oplossing te hebben, maar ik ben erg tevreden over de resultaten: m'n videokaart wordt nu nog slechts handwarm ondanks dat de GPU in indirect contact staat met de fan. Dus laat ik het zo 8)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

Rival24

I'll Be Back

Kun je ff vertellen hoe je die koeler precies op de achterkant hebt gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 09 augustus 2002 @ 23:47:
Kun je ff vertellen hoe je die koeler precies op de achterkant hebt gemaakt?
Ik heb 4 plastic strips gebruikt (de smalle variant)
2 daarvan heb ik door de beide fans en de betreffende gaatjes op de videokaart gestoken (waar normaal de schroefjes zitten)
Van de andere 2 strips heb ik het kopje afgeknipt zodat ik de kopjes kon aansnoeren op de strips die door de kaart en fan's heenstaken
Stevig aansnoeren en daarna het restant aan strips afgeknipt
Het zit muurvast

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

wat bedoel je precies met strips?

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 09 augustus 2002 @ 23:58:
wat bedoel je precies met strips?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wjdluth/strip.JPG

weet niet precies hoe het heet, wraps, strips?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
volgens mij heten dat tystrips of zo iets :)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:44

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Tie-wraps

Wel cool gedaan trouwens die mod.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tie-wraps rules _/-\o_ . IK ga ze morgen maar es kopen, ik gebruik nu netsnoer (vraag niet hoe) en das echt nix :r . Of tape , das ook irri.

One World Concepts

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Tape sux0rz heel erg... vooral als je het er weer af hebt gehaald :r.

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Papajay: heb je nu nog wel een heatsink erop zitten :?
Je zou ook nog op je mem wat heatsinks kunnen plaatsen,
verder lijkt het me ook een goed plan om die extra usb aansluiting iets naar beneden te verhuizen zodat je kaart wat meer airflow krijgt ;)
Goed idee trouwens om ook de bovenkant te koelen >:)
* RoadKill21 is aan het modden maar weer :+

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik snap nu alleen ding niet...je zegt dat ie nog maar handwarm wordt(is goed hoor verder)maar je hebt er dus geen heatsink meer opzitten.....en er zit nauwelijks ruimte tussen de oppervlakten en de fan......

Hoe kan het dan zo effectief zijn? Ze verkopen toch niet voor niets heatsink+fan combo's? Of is gewoon die achterkant koeling zo goed.....dat lijkt mij dan iig de voornaamste reden....

Verder leuk gedaan, goede oplossing :) .

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zit er geen heatsink op dan ?

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Dat vragen wij ons nu af :|
Lijkt me nogal dodelijk voor de core, om geen hs te gebruiken :/

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Komt ie binnenkort wel achter denk ik. :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

?? volgens mij is dat een asus g3? daar zitten juist hele goede heatsinks op bevestigd, nu heb je niet eens normale koeling op je mem! en geen heatsink op je core?!

hmmz is z'n specs staat ook: Asus v8200 geforce3 deluxe |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Fietsbel op 10-08-2002 13:28 . Reden: lalalala :P ]

39

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

topictitel is blijkbaar aangepast, maar blijft het vreemd en niet duidelijk :)
Papajay wat heb je nu precies gedaan? de heatsink eraf gehaald en een fan erop gezet :/ :? please explain :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb het donkerbruine gevoel dat onze vrind zonder pc zit ;)

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is onmogelijk om deze kaart te gebruiken zonder heatsink, aangezien het dan nog geen 5 minuten duurd voordat je kaart history is.
De standaard goudkleurige heatsink/fan combo stelt echt niet veel voor Homedisc. Deze is niet eens mooi glad aan de onderzijde, daarnaast drukt hij niet echt tegen de core met die simpele 2 pinnetjes en er zit gewoon 1 drupje witte thermal paste onder die helemaal niet verdeeld is over de core.
Zelf heb ik een gemodde coolermaster heatsink/fan combo op mijn ASUS v8200Ti200 deluxe gebouwd en het koelt echt veel beter nu.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rick2001 schreef op 10 augustus 2002 @ 14:50:
Het is onmogelijk om deze kaart te gebruiken zonder heatsink, aangezien het dan nog geen 5 minuten duurd voordat je kaart history is.
De standaard goudkleurige heatsink/fan combo stelt echt niet veel voor Homedisc. Deze is niet eens mooi glad aan de onderzijde, daarnaast drukt hij niet echt tegen de core met die simpele 2 pinnetjes en er zit gewoon 1 drupje witte thermal paste onder die helemaal niet verdeeld is over de core.
Zelf heb ik een gemodde coolermaster heatsink/fan combo op mijn ASUS v8200Ti200 deluxe gebouwd en het koelt echt veel beter nu.
ow, kijk eens aan, weer wat geleerd :P
van dat witte thermal drupje wist ik wel, dat had ik al direct vervangen door Arctic.

39

Verwijderd

Erg leuk gedaan, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen om Geen Inslag van je fans te hebben? Ik heb een trillend beeld gehad ooit & dacht maar steeds dat het m'n monitor was,, nee, het was een koelertje dat instoorde op m'n g'tje.

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Oh?! Is standaart de koelpasta onder de heatzink zo slecht dan? Dan ga ik die denk ook maar een vervangen door Titan Silver greese!
LOL, laatst d8 ik al, wat wordt mijn kaartje toch heet! VGA Probe gaf nog aan dat ie OK was, maar toch... 78° Idle, soms wel 87° (!) stressed!! Wat bleek: 1 van de pinnetjes zat los, heatsink zat er schuin op, bijna geen contact met de core!!! Pff, kom ik daar achteraf nog goed vanaf...
Zeg, kan die topicstarter niet wat temps geven? Die van mij is nu Idle: 58° en stressed: 65-68°. Maar binnenkort komt daar een 60x60 fan op met een slang zodat koele lucht van buiten erop geblazen wordt, kan nooit slecht zijn ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik denk dat onze vriend een nieuwe VGA kaart aan het kopen is, om zo'n snelle kaart zonder heatsink te laten draaien is vragen om problemen.

Op zich is het idee wel leuk , maar de uitvoering is niet zo best.

Goeie kans dat het kaartje nu wel dood is, zonder heatsink word dat ding echt belachelijk heet.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Vertel mij wat... ;)

Use the Search Luke...

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

en met die standaard hsf van asus ook...
Heb zelf elsa die is nog redelijk (ondertussen al gemod)

• Rick2001

Rick2001

Homedisc schreef op 10 augustus 2002 @ 15:03:
[...]
ow, kijk eens aan, weer wat geleerd :P
van dat witte thermal drupje wist ik wel, dat had ik al direct vervangen door Arctic.
Dat scheelt al enorm als je Arctic Silver gebruikt op de core van je GPU.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:28:
Erg leuk gedaan, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen om Geen Inslag van je fans te hebben? Ik heb een trillend beeld gehad ooit & dacht maar steeds dat het m'n monitor was,, nee, het was een koelertje dat instoorde op m'n g'tje.
Dan heb je wel een erg slechte fan gehad, want er zijn niet echt veel fans die dit doen.
Silentpuma schreef op 10 augustus 2002 @ 16:48:
Oh?! Is standaart de koelpasta onder de heatzink zo slecht dan? Dan ga ik die denk ook maar een vervangen door Titan Silver greese!
LOL, laatst d8 ik al, wat wordt mijn kaartje toch heet! VGA Probe gaf nog aan dat ie OK was, maar toch... 78° Idle, soms wel 87° (!) stressed!! Wat bleek: 1 van de pinnetjes zat los, heatsink zat er schuin op, bijna geen contact met de core!!! Pff, kom ik daar achteraf nog goed vanaf...
Zeg, kan die topicstarter niet wat temps geven? Die van mij is nu Idle: 58° en stressed: 65-68°. Maar binnenkort komt daar een 60x60 fan op met een slang zodat koele lucht van buiten erop geblazen wordt, kan nooit slecht zijn ;)
Gebruik niet die Titan rotzooi, want dat spul is echt slecht. Die standaard witte zooi werkt nog beter dan dat.
Ik weet dat Arctic Silver niet goedkoop is, maar het scheelt wel enorm ten opzichte van die andere rotzooi die er verkocht wordt.

Bij mij na de mod is de kaart gewoon in Windows, dus IDLE 45 graden en STRESSED niet meer dan 50 graden. Dit is dan gemeten via de probe's die ASUS zelf geplaatst heeft op de kaart.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Sorry hoor.. maar dat vind ik behoorlijk |:(
O ik doe er nu een fan op en een fan is beter dan zon stukje ijzer, dus dat stukje ijzer halen we weg. Je lijkt wel een dom blondje!

• Gamer
  • Laatst online: 21-02 17:08

Gamer

Electrified

als je extreem wil doen, gebruik een Alpha pal 6035 met delta :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/guy.cnockaert1/moddedti4600side.jpg

Leadtek Ti 4600
idle 42° stressed 49° met nieuwe bios, voorgaande gaf 47° en 53° ???

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Hmmm en dat past in je pc? zonder al je pci kaarten eruit te halen?

• Gamer

Gamer

Electrified

past wel, heb wel maar 2 pci sloten meer over :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Rick2001

Rick2001

Ik heb er 3 vrij van de 5 en dat is precies wat ik ook maar nodig heb. >:)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm topicstarter heeft niet meer gereageerd.
Zou hij zijn beeldplankje aan het vervangen zijn? 7(8)7

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gamer schreef op 10 augustus 2002 @ 18:09:
past wel, heb wel maar 2 pci sloten meer over :)
Huh, je stopt die kaart erin en je hebt ineens 2 PCI-sloten meer over. :?
Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Gamer

Gamer

Electrified

nja, ben Belg zeker :)

kan er dus maar 2 gebruiken :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
laat maar ;)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Ik weet et, ik ga ook binnenkort Artic Silver III halen. Alleen de shop is niet bepaald naast de deur voor mij...
Trouwens, in de Pricewatch staat Artic Silver III en Artic Silver II, wat is het verschil tussen 2 en 3???

Use the Search Luke...

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gamer schreef op 10 augustus 2002 @ 17:21:

afbeelding

Leadtek Ti 4600
Omg... Ik heb die heatsink op een XP1800 :D Werkt wel goed, maar om hem nou op mn Geforce te zetten...

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie, ik had ruzie met de GoT passwordmailer. blijkbaar krijg je automatisch ee nieuw wachtwoord toegestuurd als je je emailadres bijwerkt in je profile; alleen ontving ik het wachtwoord nooit waardoor ik niet meer kon inloggen :(

[ontopic]
ik denk dat mijn mod het bewijs is dat je prima zonder heatsink een geforce3 chipset kan koelen en dat als je het goed doet de resultaten beter zijn dan met de standaard heatsink fan combo, want die is wel erg matig! ik kan de tempreadings wel posten, maar het is algemeen bekend dat die nergens op slaan (ik heb daar al een een ander draadje over gestart). Wat een betere graadmeter is dat ik m'n videokaart nu kan overclocken en dat 'ie stabiel blijft ongeacht hoe lang ik SOF-2 speel en dat spel vraagt toch best wel wat van je videokaart.

Dus NEE ik heb geen heatsink en koel die dikke geforceplak aan twee kanten met een pittig fannetje! De memorychips profiteren ook mee van de luchtverplaatsing en hebben blijkbaar geen extra heatsinks nodig.

Al met al een lekker compacte oplossing aangezien het PCI slot onder m'n videokaart nog gewoon vrij en bruikbaar is. 8)

• Daan
  • Laatst online: 00:45
papajay:
Ik zou er toch maar ff een heatsinkje op bouwen hoor.
Levensduur van je kaart is nu drastisch verminderd.. :{

Verwijderd

Topicstarter
Gamer schreef op 10 augustus 2002 @ 17:21:

afbeelding

Leadtek Ti 4600
Extreem luidruchtig bedoel je! ;)
Ziet er wel cool uit verder

• Jox444
  • Laatst online: 22:57

Jox444

Honestly....

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:06:
sorry voor de late reactie, ik had ruzie met de GoT passwordmailer. blijkbaar krijg je automatisch ee nieuw wachtwoord toegestuurd als je je emailadres bijwerkt in je profile; alleen ontving ik het wachtwoord nooit waardoor ik niet meer kon inloggen :(

[ontopic]
ik denk dat mijn mod het bewijs is dat je prima zonder heatsink een geforce3 chipset kan koelen en dat als je het goed doet de resultaten beter zijn dan met de standaard heatsink fan combo, want die is wel erg matig! ik kan de tempreadings wel posten, maar het is algemeen bekend dat die nergens op slaan (ik heb daar al een een ander draadje over gestart). Wat een betere graadmeter is dat ik m'n videokaart nu kan overclocken en dat 'ie stabiel blijft ongeacht hoe lang ik SOF-2 speel en dat spel vraagt toch best wel wat van je videokaart.

Dus NEE ik heb geen heatsink en koel die dikke geforceplak aan twee kanten met een pittig fannetje! De memorychips profiteren ook mee van de luchtverplaatsing en hebben blijkbaar geen extra heatsinks nodig.

Al met al een lekker compacte oplossing aangezien het PCI slot onder m'n videokaart nog gewoon vrij en bruikbaar is. 8)
Installeer die VGA-probe van asus, of mbm5 ofzo, en kijk een naar je temp van je gf3, want wat jij hebt gefixed kan niet gezond zijn met dat ding......

Het is FRIET!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hecht zelf geen waarde aan de tempreadings die m'n videokaart uitstuurt, maar oké hier de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wjdluth/probe.JPG

Dit is bij gewoon Windows gebruik dus weinig stress.
Met de standaard koeler (toen deze nog werkte) had ik ongeveer dezelfde readings, alleen iets warmer.
Het tooltje van Asus geeft overigens dezelfde readings.

• Jox444
  • Laatst online: 22:57

Jox444

Honestly....

kruisje :?

doet het weer :P

Nou ik heb met de standaard koeler alles 10 graden kouder .........

Nja je merkt het vanzelf :P als je gpu temp te hoog wordt smelten je 2 fans, die maken dan waarschijnlijk kortsluiting en in het ergste geval blaas je je voeding op en sloop je die gf3.... :P :+

Maar ik zou echt een heatsinkje ofiets er tussen zetten, want ik denk niet dat dit lang goed blijft gaan...
Draai eens een kwartier 3dmark of een of andere grafische bench, en post dan nog eens je temperaturen

Het is FRIET!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:06:

Compact: ja.
Beter dan met een hsf: nee.
Je zal altijd een beter warmte afvoer hebben met een heatsink en daar bovenop nog een fan... ;)
Mijn ervaringen, o.a. geleerd hiero :P al doende leert men ;)
Thnx Rick2001 voor de vele info die je ons altijd maar weer verschaft :+

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 12-08-2002 00:14 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
RoadKill21 schreef op 11 augustus 2002 @ 11:52:
[...]

Compact: ja.
Beter dan met een hsf: nee.
Je zal altijd een beter warmte afvoer hebben met een heatsink en daar bovenop nog een fan... ;)
Mijn ervaringen, o.a. geleerd hiero :P al doende leert men ;)
Thnx Rick2001 voor de vele info die je ons altijd maar weer verschaft :+
Uiteraard zullen de resultaten met HSF nog beter zijn. De nadruk ligt denk ik op het nut van het koelen van de onderkant (visueel bovenkant) van een videokaart.

Daarnaast is de die-size van de Geforce3 GPU dermate groot dat het op zichzelf al als heatspreader fungeert.

Ik heb zojuist flink lopen stressen met 3dMark2001SE en de GPU temp komt niet boven de 70 graden. Daarbij de volgende tweaksettings gehanteerd:

FSB @ 144MHz
video engine @ 225MHz (default = 200)
video memory @ 501 MHz (default = 460)

3dMark2001SE score was overigens: 7562
http://service.madonion.com/compare?2k1=4172673

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 13:27:
[...]

Uiteraard zullen de resultaten met HSF nog beter zijn. De nadruk ligt denk ik op het nut van het koelen van de onderkant (visueel bovenkant) van een videokaart.

Daarnaast is de die-size van de Geforce3 GPU dermate groot dat het op zichzelf al als heatspreader fungeert.

Ik heb zojuist flink lopen stressen met 3dMark2001SE en de GPU temp komt niet boven de 70 graden. Daarbij de volgende tweaksettings gehanteerd:

FSB @ 144MHz
video engine @ 225MHz (default = 200)
video memory @ 501 MHz (default = 460)

3dMark2001SE score was overigens: 7562
http://service.madonion.com/compare?2k1=4172673
LOL....... De core fungeert als een heatspreader ? Als je dit verteld, dan moet ik toch echt concluderen dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Jouw GPU is al 65 graden met gewoon windows en richting de 70 graden met 3dmark ? Dan zul je dus echt niet lang van je hardware hebben.

De fan aan de achterzijde van je kaart levert absoluut niets op. Als dit echt zoveel zou schelen, dan hadden de hardware fabrikanten dit allang eerder gedaan aangezien er toch voldoende ruimte vrij is om een extra fan en/of heatsink te plaatsen.
Als je nou gewoon een simpele heatsink/fan combo neemt en je smeert iets van Arctic Silver op je core, dan zakt die temperatuur heel wat meer en zul je ook nog iets meer kunnen overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Rick2001 schreef op 11 augustus 2002 @ 22:31:
[...]

LOL....... De core fungeert als een heatspreader ? Als je dit verteld, dan moet ik toch echt concluderen dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Jouw GPU is al 65 graden met gewoon windows en richting de 70 graden met 3dmark ? Dan zul je dus echt niet lang van je hardware hebben.

De fan aan de achterzijde van je kaart levert absoluut niets op. Als dit echt zoveel zou schelen, dan hadden de hardware fabrikanten dit allang eerder gedaan aangezien er toch voldoende ruimte vrij is om een extra fan en/of heatsink te plaatsen.
Als je nou gewoon een simpele heatsink/fan combo neemt en je smeert iets van Arctic Silver op je core, dan zakt die temperatuur heel wat meer en zul je ook nog iets meer kunnen overclocken.
Wat ik bedoel is dat de die-size gewoon erg groot is waardoor de warmte over een groter oppervlak wordt verdeelt en de actieve koeling gewoon z'n werk kan doen.

Het nut van het koelen van de onderkant van de videokaart is onlangs erkent door zalman die daarmee zelfs een passieve koeling weet te ontwikkelen. Niet bepaald een onbekende op het gebied van koeling. [url] nieuws: Zalman kondigt ZM50-HP heatpipe VGA-koeler aan [/url]

Als jij zegt: "De fan aan de achterzijde van je kaart levert absoluut niets op", dan moet ik toch echt concluderen dat je niet echt weet waar je het over hebt. :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:06:
[...]

Wat ik bedoel is dat de die-size gewoon erg groot is waardoor de warmte over een groter oppervlak wordt verdeelt en de actieve koeling gewoon z'n werk kan doen.

Het nut van het koelen van de onderkant van de videokaart is onlangs erkent door zalman die daarmee zelfs een passieve koeling weet te ontwikkelen. Niet bepaald een onbekende op het gebied van koeling. [url] nieuws: Zalman kondigt ZM50-HP heatpipe VGA-koeler aan [/url]

Als jij zegt: "De fan aan de achterzijde van je kaart levert absoluut niets op", dan moet ik toch echt concluderen dat je niet echt weet waar je het over hebt. :7
ow zijan |:( die gebruikt een heatpipe om zo de warmte tussen de 2 koelblokken te verdelen |:( hij zit helemaal niet tegen die andere kant aangeplakt :/ dat zou alleen maar kortsluiting geven :9~ (nofi- (nomfi)

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Het is wel zo dat het core-oppervlak groter is, dat de overdracht beter is;
Maar dat is dus vooral van toepassing bij een heatsink
oid een fan heeft daar nauwelijks baat bij.
ga je proc maar eens op die manier koelen ;)
Rick heeft gewoon gelijk wat betreft je temps met het benchen...
Het is erg onverstandig om het zo te koelen,
vooral omdat je de levens duur heel erg verkort...
wat betreft die fan aan de achterkant:
leadtek heeft bijvoorbeeld bij de gf3 al, :9
een heatsink aan de achterkant zitten,
dus ja dat heeft nut, heb het zelf ook (een hsf) B)

Als je nu een hsf zou nemen als de alpha 153
dan kun je net zo goed overclocken als je nu doet en het koeler houden
dankzij de heatsink...en het toch nog erg klein houden.

Eerlijk gezegd denk ik dat je echt zelf niet goed weet waar je het over hebt... O+
Wil je heus niet persé geen gelijk geven, :X
maar je theorie erachter klopt niet,
Het tegendeel is allang bewezen en vele tweakers met mij kunnen dat beamen.

Leuk dat je aan het tweaken bent gegaan, hoop dat je verder komt,
met overclocken en dat je een betere oplossing kan vinden... :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 12-08-2002 00:09 . Reden: typos e.d. ]

Pagina: 1