Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet neit of dit hier hoort,verplaats het anders maar :)

Okey,ik ga dus binnenkort verhuizen naar Alkmaar,waar we een Cistron Maxx abbo krijgen :) Het plan is dus om dit via een draadloos netwerk te delen.Alleen heb ik hier even jullie hulp nodig :)

De internetverbinding gaat via de adsl modem naar een server/firewall,daarna moet deze op 5 computers beschikbaar zijn.De server en 2 van die computers staan echter in een ander gebouw (ongeveer 20-25 meter naast het andere gebouw,en er zit een huis tussen,ben er vanuit gegaan dat dit geen probleem is)Nu heb ik dus jullie advies nogig bij het kiezen van de hardware voor het draadloze netwerk.Ik zoek dus een hub en geen router want daar is de server/firewall al voor :)

Een budget is er eigenlijk nog niet,maar het liefst toch iets goedkoops want het Cistron abbo is al neit zo goedkoop :(

Ik heb zelf een btje lopen kijken en kwam zelf op netgear uit..

1 Acces point en 5 PCI Adapters,iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

kzou een beetje oppassen met dat spul, het bereik schijnt nogal tegen te vallen, dus ik zou het gewoon in de winkel vragen zoals de situatie is, als hun ja roepen en het is nee voldoet het product niet en kun je het spulletje zo weer inleveren en je centjes terug vragen, maak dit echter wel duidelijk aan de verkoper voor dat je centjes over de toonbank gaan.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
er zit een huis tussen? Zit er geen doorlopende dakgoot ofzow? of overleg ff met de tussenburen. Kan je dan niet gewoon ff een utpkabeltje trekken enzo in ieder geval beide huizen verbinden.

Van draadloos voor 5 pc's is niet echt goedkoop. En ik zou persoonlijk niet voor cheapass zooi gaan maar toch gewoon voor 3com/intel ofzow. (heeft ook op tweakers een keer een leuke review gestaan over die dingetjes)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb met een maat van me ook een draadloos netwerk tussen onze huizen gelegd met Linksys access points; zit ongeveer 50 meter en een huis tussen. Zonder extra antennes kregen we tussen elkaar geen verbinding. Ook valt de netwerkverbinding (nog steeds) met enige regelmaat weg.

Koop het zoals MASH_MAN al zegt in een winkel, dan kan je het makkelijk weer terugbrengen :)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ik denk idd dat je het net zou kunnen redden... Waarschijnlijk zal de snelheid wel naar beneden gaan (5 Mb ipv 11 Mb) maar als je dat geen probleem vind...

2 weken geleden een draadloos routertje van Edimax kunnen testen..... 1 verdieping in een flat was geen probleem (van beneden naar boven) maar ik denk dat het van boven naar beneden beter zou zijn. Het bereik van die dingen moet je toch altijd maar met een korrel zout nemen... (Net als draadloze telefoons!)

WWW.RC5.NL

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

ik zeg een ding: check www.wirelessleiden.nl ze zijn daar een massaal draadloos netwerk aan het opzetten, op zekers dat je daar een goed antwoord krijgt, misschien kunnen ze je zelfs helpen.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Gaat je zonder antenne's niet lukken. Al;s je tochwel verbinding krijgt, is het mischien een matige 1 mbit.
Het probleem is, dat als er 1 client op 1 mbit draait, de hele access point op 1mbit gaat draaien. Dus dan zit je met een 8mbit ADSL verbinding, maar je kunt maar max met 1mbit downloaden, omdat de AP op 1mbit draait....
(1mbit is intotaal he, niet 1mbit per client!)

Dus het is van groot belang dat je ervoor zorgt dat alle clients een goede verbinding hebben.
Wat ik zou doen, is in elk huis een AP neerzetten, en die dan verbinden met een UTP kabel :)
Gewoon een kabeltje door de dakgoot, is meestal geen probleem :)
Pagina: 1