Hoe dan ook, het veranderd niet al te veel aan de snelheden.
Vergelijk het met ADSL van MXstream, waar 1 aanbieder de infrastructuur aanbiedt (KPN) en een X aantal anderen de diensten aanbiedt (de providers).
De structuur waar over gepraat wordt is dat er 1 infrastructuur is, waarover meerdere aanbieders kunnen aanbieden. Bij een "open" netwerk is het dus meer de vraag welke diensten je graag wil hebben, dan het type internetverbinding danwel kabelmodem.
Is MXStream down in je stad, dan hebben alle providers er last van.... hetzelfde zou gelden voor de constructie die voor de "open" kabel zou gelden.
Wordt je er veel wijzer van? Wellicht dat andere providers betere mail en newsservers hebben.... maar ik denk dat Casema (net als KPN met MXstream) de snelheid gaat bepalen en het netwerk onderhoudt.
Het is technisch niet simpel om meerdere kabelsystemen op 1 netwerk te gooien, omdat kabelmodems in ong. hetzelfde frequentie gebied zitten om niet te storen met TV diensten. Casema en Kabelfoon doen het met DEMOS en een nieuwer type modem....maar simpel is het niet.
Casema gebruikt nu een DOCSIS systeem geloof ik, en daarin is het softwarematig te regelen dat meerdere aanbieders van de structuur gebruik maken. Je moet het dus in zo'n constructie zoeken en niet verwachten dat alle kabelaanbieders hun eigen modems erop kunnen gooien.....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik