Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste manier om een window te bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mooi raampje in mijn games PC zetten,
het venster maken gaat wel lukken, maar wat is de beste manier om het plexiglas te bevestigen?
(hier zijn de meningen over verdeeld op de verschillende casemod sites, als ze het er al bij zetten)

Mirror Spock

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

naja da kan op verschillende manieren he :) al naar gelang wat je het mooiste vind kies uit

-lijmen
-schroeven
-poppen

- als je lijmt, kan je denk ik t beste siliconen kit gebruiken
- als je schroeft neem dan iig mooie boutjes/moertjes :)
- als je popt zorg dan dat je niet uitschiet, en onderzoek ff hoe en of dat kan in combinatie met plexiglas =]

Verwijderd

raamrubber?
of een stuk electricitijts draad daar haal je de kern uit en dan de zwarte isolatie om je sgat in de case om het af te werken en dan je window er achter lijmen (heb zelf montage kit gebruikt :))

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb gewoon bisonkit gebruikt, blijft prima zitten :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat raamrubber nu eigenlijk?, je komt het overal tegen, maar nergens hoe het het raam vasthoud.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
duck tape!

4,95 voor 10 meter! bij Karwei

Verwijderd

Topicstarter
Duct Tape? gewoon vastplakken gaat dat niet wiebelen?

Verwijderd

Wiebelen? Wat wil je er mee gaan doen dan? Racen over de snelweg? :P
Kan makkelijk met duct tape maar is natuurlijk mooier met lijm.

Verwijderd

Topicstarter
..nou... Als ik een beetje laat ben voor de volgende Lan Party...

Verwijderd

Je kunt het ook met magneetstrips vastmaken.. die zijn vrij makkelijk te krijgen (zitten overal in, koelkasten bijvoorbeeld) en werken prima als window-houder.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

of je kijkt et ff af bij een Lian Li zijkant met window .
dat is wel de ultieme oplossing .

die maken gebruik van een soort railtjes / kozijntjes die je weer op je case vastponagelt .

Afbeeldingslocatie: http://216.194.77.210/Lianlipc75/Untitled-1.jpg

code:
1
2
|_
  |

zo dus , nooit meer last van lostrillende of losgeraakte windows .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:25:
Je kunt het ook met magneetstrips vastmaken.. die zijn vrij makkelijk te krijgen (zitten overal in, koelkasten bijvoorbeeld) en werken prima als window-houder.
ik moet zeggen dat ik dat wel een leuk idee vindt.
ik heb mijn raampies met boutjes vast gemaakt. Ik heb de boutjes op de kast vast gelijmd en dan met moertjes het plexi vast en een gaatje boren in het plexi werkt erg prettig moet ik zeggen. en zo is het ook makkelijk los te maken. en het wiebeld ofzo niet als je de gaten goed op maat maakt!

Verwijderd

met raamrubber....hmmm...check this out.
http://www6.tomshardware....q3/020724/pc_case-10.html

wat je nodig hebt:
dremmel combitool (koop je bij kijkshop/gamma/praxis);
veiligheidsbril !!!! <<-- belangrijk!!
handschoenen.
potlood
en
een liniaal.

that's all folks.

oh ja...een windowkit moet je nog hebben,
ik zal je maar aanraden bij http://shop.freezinghardware.nl/ of http://www.xxlcases.nl/ te kopen.

peace out

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29
dubbelzijdig plakband van TESA of zoiets. werkt prima.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:16
.

• SCIxX
talin schreef op 10 augustus 2002 @ 00:52:
of je kijkt et ff af bij een Lian Li zijkant met window .
dat is wel de ultieme oplossing .

die maken gebruik van een soort railtjes / kozijntjes die je weer op je case vastponagelt .

afbeelding

code:
1
2
|_
  |

zo dus , nooit meer last van lostrillende of losgeraakte windows .
Ziet er goed uit, heb je ook toevallig een guide hoe dit te installeren ?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Mijne zit muurvast, met raamrubber.
Gewoon nauwkeurig je gat aftekenen en nog nauwkeuriger zagen, als 't goed is past je raamrubber er met moeite tussen. Ik ben een half uur bezig geweest om het helemaal vast te krijgen, maar hij gaat nu ook echt niet meer los :7

En het ziet er mooi uit :)

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe lijken mij de railtjes het mooiste/handigste manier ik denk dat ik die maar ga proberen te maken.

• SCIxX
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 17:13:
tot nu toe lijken mij de railtjes het mooiste/handigste manier ik denk dat ik die maar ga proberen te maken.
Ziet er voor mij ook het best/makkelijkste uit 8) . maarja zonder guide kom ik niet ver :|

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dat je alleen een lange strip metaal in een z moet buigen , en deze in je kast vastmaken. moet te doen zijn, ik denk dat ik het op een van mijn wegwerp pc's ga proberen.
(Ik wist wel dat ik die stapels P133/p166 niet weg moest doen)

Verwijderd

rb338 schreef op 10 augustus 2002 @ 17:05:
Mijne zit muurvast, met raamrubber.
Gewoon nauwkeurig je gat aftekenen en nog nauwkeuriger zagen, als 't goed is past je raamrubber er met moeite tussen. Ik ben een half uur bezig geweest om het helemaal vast te krijgen, maar hij gaat nu ook echt niet meer los :7

En het ziet er mooi uit :)
Precies... zeker ook zitten kloten met dat vulrubber :D. Het is in ieder geval mooi en het zit echt wel vast. En het trilt of wiebelt ook niet (bij mij zit er ook nog een 120 mm fan in het midden van mijn 27 cm cirkel window).

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
En nog steeds geen idee waar je dat spul nu los kan kopen? Ben het nogthans alleen maar in die kits tegengekomen, en m'n stukkie acryl heb ik al :(

Verwijderd

Heb net een nieuw topic geopend over dit soort zaken... Heb een shop ontdekt in Den Haag die veel, heel veel leuk kunstof en rubber spul verkoopt.. dus als er nog people op zoek zijn naar raamrubbers en/of windows:

[rml][ CM]kunstof plaatmateriaal/buizen/folie/etc[/rml]

Check it out! (en post URL's als je nog andere shops weet!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 00:17:
Heb net een nieuw topic geopend over dit soort zaken... Heb een shop ontdekt in Den Haag die veel, heel veel leuk kunstof en rubber spul verkoopt.. dus als er nog people op zoek zijn naar raamrubbers en/of windows:

[rml][ CM]kunstof plaatmateriaal/buizen/folie/etc[/rml]

Check it out! (en post URL's als je nog andere shops weet!)
Das leuk maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om naar Den Haag te gaan. Op het internet heb ik tot dusver nog maar 1 site gevonden waar ze raamrubber verkopen (een ned site) maar tegen belachelijke prijzen (kwam erop neer dat je 30 euro kwijt was voor 1 metertje).

Weet iemand nog een site waar het tegen geringe prijzen te krijgen is dat raamrubber? (zonder window bedoel ik dan)

• jsiegmund
N00p tis echt moeilijk te vinden, maar me pa heeft nu spul meegenomen dat "kantenband" heet :S Geen id waartie het vandaan heeft (ja van de zaak, maar waar die dat spul halen?)... Tis wel ideaal: verstevigd met ijzer zodat het precies om je rand klemt, en je kunt er je hoeken e.d. perfect mee afwerken....
Als er genoeg animo is start ik wel een inkoop actie ;) :D (zal s pa leuk vinden ;))
Maar het is wel te koop: check http://www.freezinghardware.nl daar is raamrubber te koop! Beetje prijzig alleen; 11 euro voor een metertje (en met een beetje leuke mod gaan de metertjes best snel.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb het bevestigd met bruynzeel magneet tape verkrijgbaar bij de praxis
>:) en werkt id perfect

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
maar weet iemand waar je raamrubber los per meter kan krijgen het liefste H-profiel.
gamma en lokale ijzerwinkel hebben het niet en op internet kan k het niet vinden.

- Systeem Specs -

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Felyrion

goodgoan!

ik heb het simpel gehouden: dubbelzijdig plakband, en dan alleen op de hoekjes, zodat je het er ook nog een keer af kunt halen, en het zit al meer dan een jaar en 5 lan's dus het is stevig zat.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• jsiegmund
Old_Sparky schreef op 14 augustus 2002 @ 22:05:
maar weet iemand waar je raamrubber los per meter kan krijgen het liefste H-profiel.
gamma en lokale ijzerwinkel hebben het niet en op internet kan k het niet vinden.
lees de draad eens zou ik zeggen, let vooral op reacties van mijn persoontje :P
Pagina: 1