Toon posts:

10/100baseT naar fiber convertor zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of er ergens een schema is te vinden om een convertor te maken voor 10/100baseT electrisch naar 10/100baseT fiber. Ik weet dat ze te koop zijn, maar zijn duur, dus ik zoek ergens een schema. Ik kan niets op google vinden.

grth,

Raymond

Verwijderd

200 euro tja waarvoor ga je gebruiken?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Misschien om 10/100baseT electrisch te converten naar 10/100baseT fiber. ? :D

Verwijderd

Misschien een laserpointer aan je utp fabrieken en dan in glas kabeltje richten :P

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:38
sorry schat, maar sommige dingen kun je nu eenmaal NIET zelf maken ..

Ik ga toch ook niet zelf een moederbord maken bv ..

Verwijderd

Topicstarter
weet jewel wat daar azan electronica im moet zitten niets, zet gewoon een electriche puls om naar een lasertje en andersom lichtpuls wordt door lichtgevoelige doide omgezet naar electrisch. Je kan toch ook zelfbouw spdif-toslink maken en heb dat schemaatje wel eens gezien!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

wat voor afstand wil je over, is wel belangrijk voor de sterkte van de bron lijkt mij

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

10/100baseT fiber
Is dat een nieuw soort fiber want dat ken ik niet :P

Als je in staat bent van een ethernet nic te bouwen & een fiber nic te bouwen dan geef ik je nog een kleine kans :P

Veel goedkoper in onderdelen zal het volgens mij niet zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

hij wil 100base t naar 100fx :)

Verwijderd

idd, 2nics, 1 10/100 nic en de andere fiber, indien nodig in een goedkope pentium ofzo steken en dan naar elkaar laten forwarden. maar ik zou er gewoon een kopen :)
of een gigabit over koper aanleggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik wel, maar wil in studentenhuis netwerkje aanleggen via chello en die kabels wil ik niet te veel ruimte in laten nemen, want kabelgoten zitten bijna vol.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Dat gaat je dus echt niet lukken. Ten eerste: waar wil je de laser vandaan halen?
Ga er maar niet vanauit dat een cheapass laser voldoet :D
De meeste zijn veel te traag.....

En iets anders: het ontvangen van de signalen. Hoe had je dat in gedachten? Welke onderdelen?
Want als je 100mbit wilt verstouwen, betekend dat de laser 100.000.000 keer per seconde moet knipperen. Dus de ontvanger moet zo snel zijn dat ie elke knippering in 1/100.000.000ste seconde kan waarnemen.
Nou, neem van mij aan: zoiets kun je NIET zomaar krijgen, en als je het al vind, is het HEEl erg duur....

Verwijderd

Jambek ik snap je niet je wil fiber gebruiken inplaats van utp omdat minder ruimte inneemt :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:21:
Jambek ik snap je niet je wil fiber gebruiken inplaats van utp omdat minder ruimte inneemt :?

Kabel is veel dunner ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Kan wel hoor 10baseT > fiber ben der zelf namelijk mee bezig.

Er is een ic (mc34055) die zet het utp signaal om naar TTL en daar kan je weer aan een laser of iets anders knutselen.

Als je bij google mc34055 intikt krijg je vanzelf een aantal links van datasheets

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Pagina: 1