Ik zou graag virtual domains willen met postfix. Ik heb besloten (omdat het slechts weinig domeinen zijn en de users niet dynamisch moeten veranderen) om dit via de virtual mapping van postfix te doen.
Allereerst heb ik een 'gewone Postfix' opgezet wat perfect werkt.
Ik heb als domeinen creasol.be en decloppernv.be, mail.creasol.be is de mail server, de MX records van declopper wijzen ook daarnaar.
Dit heb ik gedaan.
main.cf (enkel relevante entry's)
Verder, /etc/postfix/virtual
De users test_creasol, test_declop bestaan, test zelf niet.
Als ik nu mail verstuur :
Ik heb al verscheidene zaken geprobeert (deze virtual map is gemaakt door webmin), ook creasol.be/decloppernv.be toevoegen of verwijderen aan mynetworks heeft geen zin, het veranderd gewoon de foutmelding van postfix als hij de mail terugstuurd.
Allereerst heb ik een 'gewone Postfix' opgezet wat perfect werkt.
Ik heb als domeinen creasol.be en decloppernv.be, mail.creasol.be is de mail server, de MX records van declopper wijzen ook daarnaar.
Dit heb ik gedaan.
main.cf (enkel relevante entry's)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| myhostname = osiris alias_maps = hash:/etc/aliases alias_database = hash:/etc/aliases myorigin = /etc/mailname mydestination = osiris,localhost mynetworks = 127.0.0.0/8 virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual |
Verder, /etc/postfix/virtual
code:
1
2
| test_creasol test@creasol.be test_declop test@decloppernv.be |
De users test_creasol, test_declop bestaan, test zelf niet.
Als ik nu mail verstuur :
code:
1
2
3
4
| Aug 9 19:55:39 osiris postfix/smtpd[20548]: connect from excalibur.skynet.be[195.238.3.90] Aug 9 19:55:39 osiris postfix/smtpd[20548]: BBF555DF22: client=excalibur.skynet.be[195.238.3.90] Aug 9 19:55:39 osiris postfix/smtpd[20548]: reject: RCPT from excalibur.skynet.be[195.238.3.90]: 554 <test@creasol.be>: Recipient address rejected: Relay access denied; from=<lennartyseboodt@skynet.be> to=<test@creasol.be> Aug 9 19:55:45 osiris postfix/smtpd[20548]: disconnect from excalibur.skynet.be[195.238.3.90] |
Ik heb al verscheidene zaken geprobeert (deze virtual map is gemaakt door webmin), ook creasol.be/decloppernv.be toevoegen of verwijderen aan mynetworks heeft geen zin, het veranderd gewoon de foutmelding van postfix als hij de mail terugstuurd.