Die stekkerdozen kun je bij speciaalzaken als een "handyman" / "onderdelenhuis" of wellicht wel een bouwmarkt vinden. Ik heb hier ook zo'n ding liggen, met een 10A zekering, en dan 6 geaarde aansluitingen daarop. Die kostte toentertijd ongeveer fl 25,- dus tegen de 12 euro. Je kunt deze in verschillende variaties krijgen, van 4 tot 10 aansluitingen. Het probleem echter is dat die van 10 eigenlijk zijn bedoeld voor kleine apparaten, en niet 10 pc's en monitoren, omdat je dan snel die zekering er uit knalt.
Als je echt je computer wil beschermen, dan kun je maar beter nog iets dieper in je buidel tasten en een kastje kopen die ook een blikseminslagzekering heeft, dus een aanvoer piekbelasting meter. Daarmee ben je dan redelijk goed beveiligd, mits je niet een modem of netwerkkaart aangesloten hebt, want via telefoon of kabel kan ook nog wel eens iets doorkomen.
Voor de mensen die "ongeaarde stopkontakten" hebben, als je in een ongeaarde stopcontact een geaarde verlengdoos stopt, dan ben je nog niet geaard, in een geaardt stopcontact zitten namelijk 3 aansluitingen, een nuldraad, een fasedraad en een aardedraad* die verbonden is met de grond of iets anders wat de stroom direct kan afvoeren bij kortsluiting.
* als ik het me correct herinner van de techniek lessen op de middelbare school
Succes allemaal, en ik kan je aanraden geaarde stopcontacten te verzorgen, het kan een heleboel problemen voorkomen, een punt is nog steeds dat beeldscherm en PC tegelijk aanzetten niet altijd werkt als er meer pc's op de zelfde groep zitten. Op het bedrijf van mijn vader was er zelfs een keer een probleem dat er piekspanningen werden doorgegeven vanaf de deur die over de 410 volt gingen. Dat heeft 4 pc's gekost die niet geaard waren. En ik maar wekenlang die computers binnenstebuiten keren om te zoeken wat het probleem was [vervelend als het 4 identieke systemen zijn!]