Ik wilde een linux server/router/enz.. bak gaan maken, dus had ik de volgende onderdelen in een kast gebouwd:
Onbekend 430FX bord
Cyrix 120MHz
64MB EDO RAM
IDE Pri Master: WD 850MB HDD voor booten
IDE Sec Master: WD 2500MB HDD voor delen
IDE Sec Slave: Samsung CD-ROM
Floppy drive
PCI Alliance AT24 Videokaartje
PCI Realtek 100Mbit kaartje voor naar de switch
PCI Realtek 10Mbit kaartje naar het Kabelmodem
PCI Motorola SM56 Modem voor als Kabelmodem uitvalt
ISA Printerpoort (printerdeling)
Dus ik zet het ding aan, wil prima opstarten van diskette.
Ik heb er daarna een Oude I/O kaart ingezet uit een 486, voor de extra printerpoort die erop zat (3 Printers aansluiten en delen) Maar toen deed de Floppydrive niet meer (Floppy drive Fail (40)) Ik denk dat dit kwam door de I/O Kaart waar ook een floppycontroller opzat, dus heb ik de floppycontroller op het mobo op disabled gezet, en de kabel aan de I/O kaart gedaan, nog steeds het zelfde
Dus de I/O Kaart er uit gehaald, floppy aan de mobo controller, Geen errors
Maar het ding wil gaan booten, I/O Error Replace disk blabla... Hoe kan dat nu weer? Nouja andere kabel geprobeert, andere floppydrive Nog steeds het zelfde, CMOS Gereset (Kon Jumper niet vinden, batterij er een tijdje uitgehad) Geen resultaat, Alle ISA kaarten en het modem eruitgehaald, nogsteeds het zelfde
Hoe kan dit
Onbekend 430FX bord
Cyrix 120MHz
64MB EDO RAM
IDE Pri Master: WD 850MB HDD voor booten
IDE Sec Master: WD 2500MB HDD voor delen
IDE Sec Slave: Samsung CD-ROM
Floppy drive
PCI Alliance AT24 Videokaartje
PCI Realtek 100Mbit kaartje voor naar de switch
PCI Realtek 10Mbit kaartje naar het Kabelmodem
PCI Motorola SM56 Modem voor als Kabelmodem uitvalt
ISA Printerpoort (printerdeling)
Dus ik zet het ding aan, wil prima opstarten van diskette.
Ik heb er daarna een Oude I/O kaart ingezet uit een 486, voor de extra printerpoort die erop zat (3 Printers aansluiten en delen) Maar toen deed de Floppydrive niet meer (Floppy drive Fail (40)) Ik denk dat dit kwam door de I/O Kaart waar ook een floppycontroller opzat, dus heb ik de floppycontroller op het mobo op disabled gezet, en de kabel aan de I/O kaart gedaan, nog steeds het zelfde