DD met Live! 5.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de search al gebruikt, maar nix. Nou ja, bijna nix, der wordt in 1 topic vermeld dat je geen Dolby Digital uit een SB Live kunt halen, maar dat wordt ook weer tegengesproken in datzelfde topic :?

MAW, ik weet het niet meer!
Ik heb nu een schitterende DD-versterker thuis, ik heb alle kabeltjes en alles netjes aangesloten. Maar, er komt wel een digitaal signaal uit de sp-dif-uitgang van de Live!5.1, maar dat wordt niet herkend als een DD-signaal, door de versterker.

Nu heb ik die kaart destijds juist gekocht wegens de woorden: Met DD decoder ingebouwd. Heb ik dit verkeerd begrepen en houdt dit in dat ik er nooit een DD signaal uit zal trekken?

Gelukkig heb ik nog een ouwe DX3-encore mpeg-kaartje liggen, MET een goeie uitgang, maar me beeld wordt nu dus doorgelust en het wordt er niet beter op.
Dit zie je niet met dvd'tjes, dus ik overleef het wel, maar ik die geluidskaart juist gekocht vanwege die DD-zooi, ik baal daarvan dus.

Indien het antwoord is: "Nee, geen DD-signaal uit een SBLIVE!", met welke geluidskaarten is dit wel mogelijk? En kom niet aan met een trust-kaartje met tulp-uitgang, want trust zuigt enorm.

Bij voorbaat dank.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Ik heb ook een sblive en krijg ook geen echt DD signaal eruit. Daarom laat ik het geluid altijd via mijn DX3 kaart lopen en het beeld bekijk ik altijd op de TV waardoor ik geen lus door hoef te maken.
Probeer anders gewoon effe het realmagic progje en kijk of je daar ook beeld op krijg

Specs Computer

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Toch beter zoeken en nadenken dan.

Je kan met een sb live! ac3 passtrough voor elkaar krijgen in combinatie met daarvoor geschikte DVD software (zie sb-live faq)
Nu heb ik die kaart destijds juist gekocht wegens de woorden: Met DD decoder ingebouwd. Heb ik dit verkeerd begrepen en houdt dit in dat ik er nooit een DD signaal uit zal trekken?
Ja, wat wil je nou?
DD decoder ingebouwd betekend dat die kaart DD kan decoden en dus 6 analoge outputs heeft daarvoor.
En in dezelfde zin zeg je dat je het DD signaal digitaal uit die kaart wilt hebben, ongedecodeerd dus.

Dit topic gaat iig op slot, er zijn er veel te veel van geweest.

Dit topic is gesloten.