Ik heb de 3 verse ISO's gedownload (van RedHat 7.3) van een ftp die ik op www.redhat.com heb gevonden (vahalla-i386dics1/2/3.iso ofzo) maar ik zit op een mac en ik wil die ISO's branden en installeren... Ik heb Roio Toast Titanium 5.2 om te branden maar als het daarmee niet kan ik ook aan andere software komen
.
Ik moet dus zo'n ISO file openen maar ik weet niet hoe. als ik op File --> Open klik kan hij geen .iso files zien.
En ik zit op een imac met MacOS 9.2+X 10.1, maar je kan linux ook op een mac installeren, maar (dit moest ik eigelijk vragen voordat ik het ging downloaden) moet ik niet een special mac versie hebben of is het zo ook okey ? Op de site stond dat ik deze 3 files moet hebben maar er stond niet bij of het voor mac of windows was ofzo..
en normaal moet je bij een mac als je (via cd) wilt booten C ingedrukt houden tijdens het opstarten, is dat ook zo met linux ?
en nog iets:
ik ben 13 jaar en ik ben best wel dom met linux (onderschat met niet
) en dit wordt (hopelijk) me eerste keer da'k linux ga installeren, zijn er nog dingen die ik echt moeten weten ?
heeeeeeeeeeeeel erg bedankt.
Ik moet dus zo'n ISO file openen maar ik weet niet hoe. als ik op File --> Open klik kan hij geen .iso files zien.
En ik zit op een imac met MacOS 9.2+X 10.1, maar je kan linux ook op een mac installeren, maar (dit moest ik eigelijk vragen voordat ik het ging downloaden) moet ik niet een special mac versie hebben of is het zo ook okey ? Op de site stond dat ik deze 3 files moet hebben maar er stond niet bij of het voor mac of windows was ofzo..
en normaal moet je bij een mac als je (via cd) wilt booten C ingedrukt houden tijdens het opstarten, is dat ook zo met linux ?
en nog iets:
ik ben 13 jaar en ik ben best wel dom met linux (onderschat met niet
heeeeeeeeeeeeel erg bedankt.