domeinen en forest

Pagina: 1
Acties:

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb op 4 geografische lokaties een win2k server staan, alle met een eigen AD in een eigen forest (was wegens migratie niet mogelijk om ze deestijds in 1 nieuw forest te hangen)

Nu wil ik al deze domeinen in 1 forest hebben, met betrekking tot beheersbaarheid etc...

wat is de eenvoudigste manier om dit voor elkaar te maken, heb weinig zin om de AD opnieuw op te gaan zetten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je uberhaupt al voor relevante informatie op technet gevonden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Handigste lijkt mij 1 van de bestaande AD's te behouden en de overige domeinen etc ernaar toe migreren met behulp van een goede migratietool. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Domain Migrator van NetIQ.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Herinstallatie is dus (helaas voor je) een noodzaak na die migratie

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• luckyme_
  • Niet online
Andere optie is wachten op .NET. Daarin zit het een en ander wat bij Win2k nogal gemist wordt, onder andere de mogelijkheid om domeinen te hernoemen en te moven. Hiervoor moet je AD overigens wel in .NET native mode draaien. Moven en renamen wordt door Microsoft trouwens sterk afgeraden, tenzij je het _echt_ nodig hebt.

• MrCyber
  • Laatst online: 24-05-2018
luckyme_ schreef op 10 augustus 2002 @ 09:54:
Andere optie is wachten op .NET. Daarin zit het een en ander wat bij Win2k nogal gemist wordt, onder andere de mogelijkheid om domeinen te hernoemen en te moven. Hiervoor moet je AD overigens wel in .NET native mode draaien. Moven en renamen wordt door Microsoft trouwens sterk afgeraden, tenzij je het _echt_ nodig hebt.
Domeinen moven en renamen is alleen mogelijk binnen hetzelfde forest in .Net helaas niet van Forest naar Forest.

Wachten op .Net lijkt mij niet echt zinvol aangezien ik niemand aanraad een MS OS te implementeren voordat er tenminste 1, liefst 2 service packs voor zijn.

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ok allemaal bedankt voor de antwoorden, was er helaas al bang voor, maar dacht laat ik het toch ff vragen.

Verwijderd

MrCyber schreef op 10 augustus 2002 @ 18:08:
[...]

Domeinen moven en renamen is alleen mogelijk binnen hetzelfde forest in .Net helaas niet van Forest naar Forest.

Wachten op .Net lijkt mij niet echt zinvol aangezien ik niemand aanraad een MS OS te implementeren voordat er tenminste 1, liefst 2 service packs voor zijn.
hmmm ik had begrepen dat in .net je wel forests kon koppelen...
maar idd met win2k niet mogelijk.

• scan
  • Laatst online: 26-10-2025
Als ik de vraagsteller zijn situatie zo es bekijk heeft hij het volgens mij over 4 trees (4 win 2k servers op verschillende lokaties met elk een eigen ad) ipv over 4 forests :?

Dus misschien kan hij wel wat trusts leggen tussen z'n verschillende ad's

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-04 17:46

pbd

zoals scan al zegt is het leggen van trusts vaak een goeie optie, maar is afhankelijk wat jij met beheersbaarheid bedoelt. Wat wil je precies bereiken door de de boel te koppelen. Alles in 1 forest is vaak niet eens noodzakelijk. Specificeer anders beheersbaarheid eens.

Verwijderd

scan schreef op 14 augustus 2002 @ 02:14:
Als ik de vraagsteller zijn situatie zo es bekijk heeft hij het volgens mij over 4 trees (4 win 2k servers op verschillende lokaties met elk een eigen ad) ipv over 4 forests :?

Dus misschien kan hij wel wat trusts leggen tussen z'n verschillende ad's
4 trees betekent 1 forest... dan heb je dus al trusts...
als je wat beter leest was er geen verbinding tussen de vestigingen ten tijde van opzetten van de domains >> 4 forests (met 1 tree waarschijnlijk)

• Goshimaplonker298
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 18:30

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

maar als je 4 forests hebt met 1 tree kan je daar ook weer trust relaties tussen leggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Goshimaplonker298 op 15-08-2002 15:29 . Reden: Type O ]

• scan
  • Laatst online: 26-10-2025
Dat bedoelde ik dus ook :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Pagina: 1