[RedHat] boot cd loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dag mensen.

Ik was toch wel erg benieuwd geworden naar dat "Linux" ;) en heb dus besloten om maar es ene beetje rond te lezen. Na wat lezen kwam ik erop uit dat ik het beste gewoon es RedHat moets installen, om dan weer es verder te zien.

Dus ik enkele iso's gedownload en gebrand. Toen probeerde ik te boote met de eerste cd, maar hij liep vast.

Nadat hij de melding gaf dat ie van de cd begon te boote stond er iets in de zin van: 2.88 diskette

heel raar omdat ik zon ding niet heb en in t bios alles gewoon op 1,44 staat.

wat is het probleem ? of doe ik weer iets stoms fout ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Misschien helpt het als je je laarsreeks (bootsequence dus) verandert?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

2.88 diskette is heel normaal. Dat is min of meer het stukje cd wat bootable is gemaakt. Je hebt wel in je bios keurig de CDrom bootable gemaakt?

Overigens heb ik goede ervaringen met ISO's op CDRW's. Klinkt raar, maar ik heb het idee dat een pc zich nog wel eens verslikt in supersnelle cdroms in prille stadia als booten (iets met datastroom, buffers etc).

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
de windows cd's hebben geen problemen ermee, zowel 98, 2k en xp starten gewoon op.
Ik zal es proberen wat te veranderen aan de sequence.

keep you posted

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
helaas, niks veranderd

er staat:
--------------------------------
Boot from Atapi CD-ROM:
2.88 Mb
[knipperende cursor]
--------------------------------
en de comp reageerd nog op dingen zoals numlock, maar ik kan niks typen, en alleen ctrl+alt+del doet t nog.

er is ook geen schijf-cd-rom activiteit gedurende dit gedeelte.
wat te doen ?

Verwijderd

Met een DOS bootdisk opstarten (met cd ondersteuning) ==> naar dir dosutils gaan op cd ==> daarin batch-file autoboot.bat runnen...

Verwijderd

Kan het zijn dat hij de kernel+fb aan het inladen is? Op mijn ouders' computer kost het initten van de framebuffer op RH-7.3 soms wel een minuut! :o. Zomaar iets wat in me opkomt, misschien helpt 'een aantal minuten wachten' hier...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Beetje offtopic, maar misschien is het wel eens aardig om http://www.demolinux.org versie 3.0 te halen. Linux al bootend en draaiend compleet vanaf cd! Je kan dus eens goed kijken naar Linux (met een afschuwelijke achtergrond :P ) en redelijk zien wat er allemaal mee mogelijk is. Het laad natuurlijk vrij langzaam, omdat alles van cdrom moet komen, maar ik vond het toch allemaal wel vermakelijk.

Voor noodsituaties misschien wel eens handig, je kan instant booten met een OS :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Wekkel schreef op 10 augustus 2002 @ 21:24:
Beetje offtopic, maar misschien is het wel eens aardig om http://www.demolinux.org versie 3.0 te halen. Linux al bootend en draaiend compleet vanaf cd! Je kan dus eens goed kijken naar Linux (met een afschuwelijke achtergrond :P ) en redelijk zien wat er allemaal mee mogelijk is. Het laad natuurlijk vrij langzaam, omdat alles van cdrom moet komen, maar ik vond het toch allemaal wel vermakelijk.

Voor noodsituaties misschien wel eens handig, je kan instant booten met een OS :P
kheb xp erop staan, dus t is niet een noodsituatie, meer een trying to learn linux situatie :)

btw, op een tbird 1200 (1412) denk ik niet dat wachttijd van toepassing is :)
er is ook geen activiteit te bekkennen op dat moment, of het moet een pure cpu process zijn :)

Verwijderd

Atgast schreef op 11 augustus 2002 @ 04:21:
[...]
kheb xp erop staan, dus t is niet een noodsituatie, meer een trying to learn linux situatie :)

btw, op een tbird 1200 (1412) denk ik niet dat wachttijd van toepassing is :)
er is ook geen activiteit te bekkennen op dat moment, of het moet een pure cpu process zijn :)
Of een 'wait before init'. Niet alles is pure CPU, sommige dingen hebben een initialisatie nodig en dan moet de CPU wachten voordat de init in de kaart klaar is omdat het de kaart nodig heeft. ;).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Ah, ik zie al een eerste clou (misschien): "op een tbird 1200 (1412) denk ik niet dat wachttijd van toepassing is"

Je hebt 'm dus overgeklokt. Dat kan problemen veroorzaken, zelfs als Windows wel stabiel draait, zegt dat nog niet per se dat Linux het ook goed doet (net zo heb ik wel eens meegemaakt dat Win98 het prima deed maar Win2K continu vastliep, ook door overklokken).

Probeer eens 'm weer gewoon op 1200 te zetten, en kijk eens wat er dan gebeurt? Ik beloof niet dat het helpt, maar het is in ieder geval makkelijk te proberen :P

Succes met het uitproberen van Linux verder!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 10:52:
[...]

Of een 'wait before init'. Niet alles is pure CPU, sommige dingen hebben een initialisatie nodig en dan moet de CPU wachten voordat de init in de kaart klaar is omdat het de kaart nodig heeft. ;).
ok, maar ik heb em nu op 1200Mhz een kwartier laten "initialiseren"....

geen result :(

verder nog ideeen ?
ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig naar RH :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Probeer toch gewoon die ISO eens op 2 speed te branden of op een RW'tje...

Verwijderd

Booten van CD's lukt so wie so niet erg snel als je Linux cd's aan de gang wilt krijgen. Officiele CD's doen het bij mij gewoon, maar zelf gefikte niet. Ik weet niet waardoor het komt.

De linux op CD (knoppix.org) moet ik ook van een bootflop booten om hem aan de gang te krijgen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:40:
Booten van CD's lukt so wie so niet erg snel als je Linux cd's aan de gang wilt krijgen. Officiele CD's doen het bij mij gewoon, maar zelf gefikte niet. Ik weet niet waardoor het komt.

De linux op CD (knoppix.org) moet ik ook van een bootflop booten om hem aan de gang te krijgen.
ik heb strax geprobeerd om te installe dmv een bootflop, maar dat werkte ook niet, als ik autoboot.bat uitvoerde dan kreeg je een "witregel" en dan weer gewoon de prompt :?

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan op 11-08-2002 18:46 . Reden: rare actie ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20
soort van kick...

ik heb datzelfde hiero ook...

dat autoboot.bat... is gewoon een lege file schiet niet echt op... wat moet er eigenlijk instaan ?

rawrite wat zou moeten werken ofzo, werkt niet... en hoop tekst files staan vol vage tekens :/

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20
opgelost... nog een keer gedownload en gebrand en nu werkt et :)

zal wel beetje corrupte download geweest zijn door flashget ofzo
Pagina: 1