Belinea 19" overleden, doodsoorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi,

mijn 19" belinea 106020 monitor is vanmiddag onverwacht om het leven gekomen tijdens het zoeken van het garantiebewijs door ikke.

Het zit namelijk zo;
vanmiddag constateerde ik dat mijn beeld vanaf het moment dat ik mijn monitor aanzette tot een minuut daarna langzaam smaller werd totdat er aan beide kanten een zwarte balk van 1.5 cm zat. De monitor stond toen al ingesteld op de maximale breedte.

Ik belde toen de Belinea helpdesk en vertelde het probleem; er werd geconstateerd dat het geen mooi probleem was en aangezien de monitor in Mei 1999 is geproduceerd en er 3 jaar garantie op zit (reken maar na) hing het al dan niet krijgen van garantie af van de aankoopdatum op het aankoopbewijs.
Dus ik ging dat aankoopbewijs zoeken en toen ik terug kwam was het beeld zwart.

Aankoopsbewijs heb ik nog niet kunnen vinden maar als ik me niet vergis heb ik dat ding begin augustus gekocht en ben ik bang dat ik m'n garantie met een paar weken misloop (op 3 jaar.... niemand kan me nu meer wijsmaken dat dit geen opzet is want dit soort shit gebeurt altijd)

Daarom is mijn vraag; heeft iemand enig idee welk probleem bij deze symptomen hoort en of het eventueel zelf is op te lossen of goedkoop is te repareren?

[ Voor 0% gewijzigd door Wouter op 09-08-2002 21:41 . Reden: typo ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Eerst aankoopbewijs zoeken..

Ik heb dat ook wel 'ns, had het pas bijna weer. Ik was wat met de comp aan het zooien, fans lostrekken en weer aansluiten enzo, dan weer aan en weer uit. Zet ik de bak nog een keer aan en opeens hoor ik een getik, wat wel lijkt op het getik als een IBM 75GXP vastgelopen is (lees/schrijfkop ramt as van platters).. Ik schrik me rot en zet de bak snel uit. Na een tijdje weer aan en tot op heden doet de schijf het gelukkig nog prima, misschien kwam het geluid ook wel ergens anders vandaan, maar ik was toch mijn aankoopbon en die shit gaan zoeken.

1 dag over de garantie.

Btw, tis een Western Digital, geen IBM ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vrees dat het hoogspanningsdeel van je beeldbuis (dat de electronenbundel over het scherm moet trekken) dood is gegaan.
Dure en ingrijpende grap vaak.
Probeer de service van Belinea maar eens uit voordat je zelf iets gaat doen.
(het heet niet voor de grap "hoogspanningsdeel")

• Wouter
  • Niet online
Kan ik de electronenbundel niet handmatig over het scherm trekken?

Ik heb touw.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
. w o u t e r . schreef op 10 augustus 2002 @ 01:29:
Kan ik de electronenbundel niet handmatig over het scherm trekken?

Ik heb touw.
ook auto met lier? Kan nogal zwaar zijn zo'n bundeltje electronen :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik zou gewoonn ff bellen, over die garantie, meestal (al mijn ervaringen) doen ze niet zo moeilijk over 1 dag. Ik had een soort zelfde probleem met een hele mooie dell 17' ;( (een van de eerste zelfs geloof, meesterlijk ding gewoon 8) ) had mijn pa half opgeblazen met zijn voodoo3 (teveel herz |:( ). Hij deed het echter nog wel, (na een tijdje) tot dat ik plots bezig was (internetten) en het beeld trilde als een gek, en het beeld werd letterlijk (zichtbaar) opgeslokt (zwart werd het steeds meer aan beide kanten en in het midden dunner en toen op eens floep, nix meer) Helaas een schitterende monitor dood. We denken nog met z'n allen aan hem :'( . R.I.P

One World Concepts

• Wouter
  • Niet online
Het gekke is dat ik een maand op vakantie ben geweest... en nu hij daarna een paar uur aanstaat opeens kapot is. Ik zal dat garantiebewijs nog eens gaan zoeken...

• Wouter
  • Niet online
:)

[ Voor 0% gewijzigd door Wouter op 13-08-2002 10:24 . Reden: iets te voorbarig ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
. w o u t e r . schreef op 12 augustus 2002 @ 13:02:
Garantiebewijs spoorloos; volgens mij hebben ze dat meegenomen de vorige keer dat ik dat scherm omruilde...

Nou mooi is dat;

in hun bedrijfsfilosie staat nog zo mooi:

[...]

Een scherm dat 3 jaar en 3 maanden na produktiedatum helemaal zwart wordt vind ik nou niet bepaald van hoge kwaliteit.
En het niet verlenen van garantie in zo'n geval getuigd ook niet van goede service en vriendelijkheid naar de klant.

Dit merk gaat op m'n black list, er komt nooit meer een belinea op mijn bureau te staan.
Toevallig werk ik op de Belinea Helpdesk, dus heb je mij of een van mijn collega's gesproken ...;)

Iig 3 maanden is best wel een *beetje* over de 3 jaar heen, er is geen enkele monitoren fabrikant die dan nog coulance gaat toepassen

Maar je hebt hem natuurlijk bij een goede dealer gekocht die wel even met het hoofdkantoor kan bellen om te kijken of er nog iets mogelijk is , garantie-wijs gezien? ;) Je dealer is tenslotte direct verantwoordelijk voor de producten die hij koopt, wij bieden slechts aanvullende service .

Verwijderd

Je hebt net mij gesproken. Dat je geen garantie meer hebt, kunnen wij niks aan doen. Wij moeten ons aan procedures houden, en de drie jaar is gewoon verstreken. Er kan tot op een bepaalde tijd na verloopdatum een monitor aangemeld worden, maar 3 maanden IS gewoon te veel....sorry...

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Gewoon even goed zoeken naar het garantiebewijs, want dat is iets waar bij de omruiling nooit om gevraagd wordt, laat staan dat het meegenomen wordt.

Maar het is inderdaad zoals mijn collega's zeggen, 3 jaar is 3 jaar, daar kunnen wij als helpdeskers niets aan veranderen, die beslissing hebben wij niet genomen.

[ Voor 0% gewijzigd door Neelon op 12-08-2002 13:20 . Reden: typo ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Wouter
  • Niet online
Goede dealer... hmmz, eerder een klein postorder bedrijfje wat nu waarschijnlijk niet eens meer bestaat. Onder de naam hoe ik dacht dat het heette kan ik iig niks meer vinden. :/

Over die opmerking dat geen enkel merk dat zou doen:

Verwijderd in "19 inch monitor: moeilijk om te kiezen"

Maarja, ik ben me inmiddels maar aan het oriënteren op de huidige 19/21" modellen.

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:15:
Je hebt net mij gesproken. Dat je geen garantie meer hebt, kunnen wij niks aan doen. Wij moeten ons aan procedures houden, en de drie jaar is gewoon verstreken. Er kan tot op een bepaalde tijd na verloopdatum een monitor aangemeld worden, maar 3 maanden IS gewoon te veel....sorry...
Dat dat bij het geval van lichte slijtage het geval is kan ik begrijpen; maar dit scherm doet helemaal niets meer. Dan vind ik het een ander verhaal.

Met die zwarte balken aan de zijkant had ik nog wel kunnen leven; maar een zwart scherm kan je zo weinig mee.

Ik denk dat ik hem dan maar laat repareren, kan ik dual display gaan draaien.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als hier toch een aantal mensen van de belinea helpdesk zitten. Welke "beeldbuizen" (om maar ff crt termen te gebruiken) duwen jullie in de TFT's?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Wouter,

Ik kan je wel begrijpen hoor, ik zou er ook alles aan doen om een andere monitor te krijgen, maar wij hebben het eenmaal niet voor het zeggen....

En voor zover ik weet zit er een aktiv matrix beeldbuisje in.... maar durf dat niet met zekerheid te zeggen...

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op 12 augustus 2002 @ 13:02:
Garantiebewijs spoorloos; volgens mij hebben ze dat meegenomen de vorige keer dat ik dat scherm omruilde...

Nou mooi is dat;

in hun bedrijfsfilosie staat nog zo mooi:

[...]

Een scherm dat 3 jaar en 3 maanden na produktiedatum helemaal zwart wordt vind ik nou niet bepaald van hoge kwaliteit.
En het niet verlenen van garantie in zo'n geval getuigd ook niet van goede service en vriendelijkheid naar de klant.

Dit merk gaat op m'n black list, er komt nooit meer een belinea op mijn bureau te staan.
Ja weer een medewerker (handig als je allemaal zo dicht bij elkaar zit ;) ) Kijk, wij zijn gewoon niet meer als 'stoplichten'. Wij krijgen een stel regels opgelegd die wij moeten naleven.

In geval van een aankoopbon hadden wij het nog kunnen proberen... maar ja zonder dan wordt het helaas :(

• Wouter
  • Niet online
Ik moet even het een en ander rechtzetten in dit topic;

Morgen wordt mijn kapotte 19" on-site omgeruild. Iets waar ik erg blij mee ben aangezien het vooruitzicht een nieuwe te moeten kopen mij niet erg beviel.

Ik had eerlijk gezegd de hoop al een beetje opgegeven, vandaar mijn overhaaste reaktie op de service van Belinea, deze is bij nader inzien toch heel ok.

ik zal proberen voortaan niet meer zo overhaast te reageren... :P De service van Belinea is ok!

Verwijderd

ik zeg maar zo.... dank u :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop dan ook een goed merk :) geintjuh heb er zelf ook 1 staan en werkt leuk voor die prijs... maar de garantie werkt goed idd

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Idd, 3 maanden na de garantie nog garantie verlenen is zeker netjes.

Kunnen sommige fabrikanten nog een voorbeeld aannemen, bv HP.

And The Only One

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Diamon schreef op 13 augustus 2002 @ 20:48:
Idd, 3 maanden na de garantie nog garantie verlenen is zeker netjes.

Kunnen sommige fabrikanten nog een voorbeeld aannemen, bv HP.
Garantie gaat bij ons vanaf datum van aanschaf, zoals dat ook in de wet (geloof ik) is vastgelegd. Dus na garantie volgens fabricagedatum heb je echt een aankoopbon nodig.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Aankoop bon is gewoon 'heilig' omdat er dealers zijn die die monitoren gerust een half jaar laten staan voor ze die verkopen. Er zijn echter weinig mensen die dat in de gaten houden, en begrijpelijk, omdat je er van uitgaat dat je een nieuw product koopt waar je gewoon garantie op hebt, vanaf aankoopdatum... alleen moet je dan wel je bonnetjes goed bewaren.. ;)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mja, bonnetje. Als je met de Pinpas betaald, lijkt me dat ook een aardig bewijs van aankoop.
/me Diamon vraagt zich af of zoiets ook Rechts geldig is

And The Only One

Verwijderd

volgens mij niet, omdat er niet duidelijk opstaat WAT je hebt gekocht... alleen hoeveel je hebt betaald

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 18:04
. w o u t e r . schreef op 09 augustus 2002 @ 21:40:
..
Het zit namelijk zo;
vanmiddag constateerde ik dat mijn beeld vanaf het moment dat ik mijn monitor aanzette tot een minuut daarna langzaam smaller werd totdat er aan beide kanten een zwarte balk van 1.5 cm zat. De monitor stond toen al ingesteld op de maximale breedte.
..
Dus ik ging dat aankoopbewijs zoeken en toen ik terug kwam was het beeld zwart.
Dit klinkt mij als een voedings- / afbuigingsprobleem; de horizontale afbuigingspoel krijgt dan te weinig spanning (elco aan het lekken??) en dat ie later geheel zwart is lijkt mij idd een voedingsprobleem van de afbuiging. :(

Ik zou hem al dan niet onder garantie gewoon laten onderzoeken en dan afhankelijk van de prijs wel/niet repareren.
Dat is een 3 jaar oude 19" monitor toch wel waard (moet toch minstens 10 jaar mee kunnen gaan). :|

Verwijderd

mja, maar de prijzen van een monitor repareren zijn tegenwoordig niet meer zo fijn.... je hebt nieuwe monitoren voor de prijs van een reparatie...er zijn ook nog weinig bedrijven die het doen...
Pagina: 1