externe diskdrive

Pagina: 1
Acties:

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het mogelijk een diskdrive extern aan te sluiten op bijvoorbeeld je com- of printerpoort,ide of op je usb?

Ik kan wel kant en klare usb-drives vinden, maar die zijn weer zo duur, en ik vroeg me af of ik die niet zelf kon maken met een gewone diskdrive.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tuuter de tuut ........ waarom ?

ik heb ze nog niet gezien

Iperf

• Notehoutelade
  • Niet online
Nou, voor als bijvoorbeeld je floppy connector op je mobo stuk is, en je hebt een floppydrive nodig, dan heb je toch maar een probleem :)
en als je het dan op zo'n manier kan oplossen, is toch mooi?

• ilovetechno
  • Laatst online: 24-11-2025
Who needs a floppy drive :D??

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Duinkonijn

Huh?

wat je kan is je floppy kabel modden naar een poort toe en dan een seriele kabel om modden naar floppy

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Duinkonijn schreef op 09 augustus 2002 @ 22:17:
wat je kan is je floppy kabel modden naar een poort toe en dan een seriele kabel om modden naar floppy
lekker duidelijke zin btw

ej kon een floppydrive toch modden naar een parralelle fdd ?

Verwijderd

ik zou niet weten wat je met een floppydrive moet, maar er zijn ook ide floppydrives en scsi en usb. persoonlijk geef ik de voorkeur aan iets kleiner formaat diskettes met een iets grotere capaciteit, beter bekend onder de naam compact flash :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 20:56
er bestaan usb diskdrives.
alleen wat moet je ermee? zip rulez!

-edit-

als je persee floppy moet hebben, zou je een ls120 kunnen halen. die moeten aan een ide poort en eten nog gewoon diskettes.

wat ook kan is een zipdrive erin hangen die je kan jumperen zodat het de a: drive word. hij gedraagt zich er dan ook zo naar alleen kan je er dan 100mb op kwijt :)

• Notehoutelade
  • Niet online
Ergens een plek waar ik een schema kan vinden om hem parrallel aan te kunnen sluiten?
Pagina: 1