Toon posts:

Voltage geheugen omhoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu weer even druk bezig met overclocken. Maar hij lijkt een beetje op max te zitten. maar hier laat ik het natuurlijk niet bij zitten. Het gaat om het volgende systeem:
Msi kt3 ultra AMD XP 1800 en 256 MB pc 2700 van Winbond.
Systeempje draait nu vrolijk op 1.71 GHz. Corevoltage op 1.75 . Temp zijn zeer goed ( 39 idle en 44 stressed bij burn-in ) Maar als ik me FSB op 150 zet gaat het niet goed meer. Ook als ik me corevoltage omhoog zet loopt hij niet meer. Terwijl hij ook een tijd stabiel heeft gelopen op een FSB van 151 met een voltage van 1.75
Maar volgens me D-Bracket loopt hij nu vast op het geheugen. Kan ik nou zonder risico me geheugen voltage omhoog gooien? Of heeft dit geen nut. Ik wil gewoon verder.... ( zoals alle tweakers ) En waar loopt het geheugen standaard op?

Verwijderd

Standaard 2.5 v en zoals altijd verschilt het ook weer hoeveel het helpt enzo. Mijn geheugen krijgt 2.8. Kan makkelijk.. :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18
Standaard idd 2,5 maar meestal hebben ze standaard al meer nodig. 2,6 of 2,7 ofzo. Op de site van de fabrikant kan je meestal de officiele max vinden. Bij infineon is dat bijvoorbeeld 2,9 V (ik mijn mem gelijk daarop gezet :) )

Heb effe op de site van winbond gekeken. Hier de indept info van jouw reepje:

http://www.winbond.com/PDF/sheet/w942508bh-a1.pdf

Als je op page 7 kijkt zie je daar absolute max settings. Staat 2,7 volt, dus dat mag geen probleem zijn. 5% daarboven wil ook nog wel. Dus vanaf 2,9V moet je gaan oppassen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Cool, ik heb bijns het zelfde systeem, alleen heb ik twinmos geheugen(zijn volens mij ook winbond chips..)Heb je 'm unlocked?
Verder kan je je geheugen gewoon lekker 2.8 v geven hoor, geen probleem.....heb je trouwens al veel winst met de overclock?

Verwijderd

Topicstarter
Mooi...bedankt voor het opzoeken. Ben nu net wakker dus ga er meteen mee aan de slag. En ik heb hem trouwens niet ge-unlocked. Dat moet nog komen . Eerst eens kijken hoever ik hem zonder te unlocken kan krijgen. En of ik al veel winst heb. Tja.... zit nu 177 MGh hoger, dus vooruit gaan moet er zijn. En tuurlijk merk je dat wel heel goed, maar aangezien me videokaart zwaar bagger is kan ik moeilijk 3Dmark draaien. ( als je score wilt weten 710 :( )
Ik laat het nog wel weten hoever ik nu kom met het geheugen opschroeven

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

euhm :/ met een tnt2 moet je minimaal nog 1200 kunnen halen, dus ik denk dat je iets fout doet kwa drivers: via 4in1 4.40 :? of de det's, je zou ook nog de wat oudere vidcard driver versies kunnen proberen: die geven meestal betere resultaten dan de nieuwste zeg det.versie 5 a 6...
Of misschien een bios instelling.
Verder wat zijn je temps en overige koeling :9 ;) :?
Het is nl. een beetje raar dat je je cpu volt niet kan uppen :/

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 10-08-2002 11:59 . Reden: typo's ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de nieuwste drivers erop staan. Dus ga maar eens ouwe drivers proberen.
Maar cpu volt. kan ik wel omhoog gooien hoor.
Eeven tussenstand. Zit nu op een FSB van 152 met multiplier van 11.5 ( die is jammer genoeg standaard :( )Dus zit nu op 1.74 GHz. Met een core voltage van nog steeds 1.75 volt. Geheugen zit nu 2.7 volt. Temps zijn bijna niet veranderd. cpu: 40 idle/45 stressed. Mobo zelf is nu 32 graadjes. Qua koeling heb ik een zalman pure copper erop . heb hem nog niet op max staan. draait nu rustig op 2000 rpm. en verder 2 fan in en 2 uit.
Maar ik ga weer verder proberen. ( wil weten wat me max is :) )

Wie weet trouwens wat de detonator drivers zijn uit 'die tijd '? Waar de kaart in elk geval beter op draait. ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 12:25 . Reden: extra vraagie ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Heb blijkbaar niet goed gelezen ;)
Mooi dat je weer wat hoger komt :)
Nog casefans erin? of probeer je een zo stil mogelijk systeem te krijgen?
Moet maar eens een 2e bril nemen :P ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
haha.... weer niet goed gelezen denk ik. 2 casefans erin dus en 2 eruit :). Maar ik heb wel overal potmeters opzitten dus heb inderdaad alles heeerlijk stil.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18
Overigens. Te ver overclocken kan ook tot een prestatie vermindering leiden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1