Verschil Video-8 en Hi-8

Pagina: 1
Acties:
  • 2.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268

Topicstarter
wat is het verschil tussen video-8 en Hi-8 cameras? gebruiken ze een anders soort bandjes? is er een kwaliteitsverschil dat ik als thuis-gebruiker ook echt merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
'k weet 't niet precies, maar wat ik begrepen heb wordt er bij Hi-8 een andere techniek gebruikt om de kleur en de z/w informatie op te slaan, zodat 't beeld er strakker uitziet. 't was een beetje in de richting van SVHS als ik me niet vergis, maar ik kan 't zo wel ff opzoeken, als ik 't juiste boek kan vinden (ben net verhuisd)

'k heb wel allerlei nadelen van Hi-8 gelezen overal icm video-editing.
't schijnt dat 't video-signaal van een hi-8 camera af en toe wat afwijkt qua stabiliteit en dat de capture-kaarten daar een beetje van over hun nek gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Video 8 gebruikt andere bandjes dan Hi8. Voor Hi 8 heb je in ieder geval Hi 8 bandjes nodig, ik kan je het verschil niet precies uitleggen. Ik vind het verschil in kwaliteit niet verpletterend, net zoals het verschil tussen VHS en S-VHS. Helaas geen verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het verschil tussen video 8 en Hi-8 is de beeldkwaliteit. De kwaliteit van HI-8 is hoger, dat komt door meer beeldlijnen. Hoeveel weet ik niet.

Je kan video 8 vergelijken met VHS en HI-8 is ongeveer gelijk aan HI-8. Dan kan je denken, Ik heb maar een VHS recorder, dan heb ik niets aan HI-8.
Tijdens het overnemen (zeker met een gewone video) verlies je altijd kwaliteit. Als je dan een Hi-8 Camera hebt, maakt dat niet zo uit.

Er is op het moment ook nog Digital-8. Dat is digitaal opnemen op een HI-8 bandje. De kwaliteit is gelijk aan mini-dv, maar de prijs van de camera is een stuk lager, je kan je oude video-8 en HI-8 bandjes blijven afspelen.
Het is wel zo dat op een bandje van 90 min HI-8 maar 60 digital-8 kan. Een verschil met mini-dv is dat je geen audio dub later kan doen, met de camera (met een losse video met audio dub natuurlijk wel)

mvg

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat ik effe wat cameras maar ga uitproberen...er zit echt een groot prijsverschil in

Video-8 rond de 700 piek
Hi-8 rond de 1300 piek
en digital 8 is me helemaal te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hi8 heeft niet meer beeldlijnen dan video8 hoor !!

hi8 werkt met Y/C.. dat wil zeggen dat idd. de kleur(chroma) en het zwart wit beeld (luma) apart worden weggeschreven, dus een betere beeldkwaliteit, vooral als je het gaat uitkopieren..

Video8 werkt netzoals VHS op composite.. alle informatie zit in 1 signaal.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Video-8 is gewoon Video in 8mm formaat, terwijl HI-8 ongeveer te vergelijken is met DIGITAAL Video, het mag niet zo heten omdat het niet uitwisselbaar is, de 8mm cassettes zijn compatible, maar de HI-8 zijn uiteraard duurder omdat ze METAL-TAPE bevatten.
En HI-8 is duidelijk beter van kwaliteit!

http://dit.is/HardwareXpo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990665

Wie kent er nog iets van HI van Sony

Ik heb vroeger opgenomen met V8OO van Sony deze doet niks meer, geen leven. Nu heb ik toestel TR85 eveneens HI maar geen van vroeger opnames kan ik daar zien
Toch zijn beide H8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Zo, da's een blast-from-the-past.

Zie je uberhaupt wel iets van een timecode in het beeld in de zoeker bij het afspelen?

En als je nog een lege tape hebt, of iets wat leeg zou mogen (eind van een tape bijv.), dan zou je kunnen kijken of de handycam die je nu hebt wel werkt door iets korts op te nemen en af te spelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1