Toon posts:

Conner hddtje lowlevelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met welk tooltje kan ik veilig een 1082mb conner hddtje lowlevelen?

k heb met SEATOOLS al gekeken maar ik zie daar geen LOW LEVEL format bij staan
en mijn bios support dat ook niet :(

iemand een idee?

Verwijderd

eh.. is het niet zo dat je alleen een scsi mag lowlevelen.? en als je dat dus doet met een ide hd dan kan je de hd toch in de prullebak gooien?

of leef ik nog in de pre history?

Verwijderd

you're welcome

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:28:
eh.. is het niet zo dat je alleen een scsi mag lowlevelen.? en als je dat dus doet met een ide hd dan kan je de hd toch in de prullebak gooien?

of leef ik nog in de pre history?
Ik heb er ooit een 40MB IDE harddisk mee gesloopt...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

ehm ik heb twee IBM 75 GXP's hdd's (IDE dus)

Ik heb ze allebei een keer ge-low-leveled

Met een low-level wis je alle info op je hdd

Je hebt dus wel weer fdisk nodig om partities te maken op die schijf

Verwijderd

FF alles op een rijtje:

low-levelen, dan fdisk (partities aanmaken), dan de partities formatteren en je hdd is weer klaar voor gebruik ;-)

Als er echt iets fysiek mis is met die hdd van je dan werkt een low-level natuurlijk niet, maar het is de moeite waard om te proberen

Verwijderd

Topicstarter
ligt het aan mij of wil DISCWIZARD 2002 niet werken ?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Lowlevel format is iets wat in de fabriek 1x gedaan wordt bij ATA schijven. Idd, het kan uitermate destructief zijn wanneer dit opnieuw gedaan wordt. (vandaar ook dat die optie in moderne biossen niet langer beschikbaar is.)

In het geval je HD uitermate veel Bad sectors gaat vertonen, of anderssinds problemen die met een gewone format niet hersteld kunnen worden, kan het in een enkel geval helpen om een low level format te doen.

Low level wordt zeer afgeraden, maar als een gewone format niet werkt, veel te verliezen heb je dan niet meer wel?

puntjes van aandacht:
- zover ik weet vervalt elke vorm van garantie ten alle tijde na gebruik van een lowlevel.
- schijven die een lowlevel nodig hebben om weer tot leven te komen kun je nooit meer vertrouwen, dergelijke schijven dus echt niet meer gebruiken voor belangerijke data.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

oei! ik heb zelf geen seagate hdd's ik ken de tool dus ook niet

heb je een bootflop gemaakt?

quote van de website van seagate: "The download routine for DiscWizard Starter Edition creates a bootable diskette. Boot from the diskette to start DiscWizard Starter Edition. After startup, Select Advanced Options | Maintenance | Options | Utilities. Select the drive you want to erase, then select Zero Fill or Low Level."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik hen op die manier een scsi disk zelfs om zeep gekregen

Iperf

Verwijderd

Firefox : "Je hebt absoluut gelijk"

Fish : "Met een low-level format kan je geen hdd's om zeep helpen, je scsi-schijf was waarschijnlijk al te ver heen ;-("

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Heb nog nooit een HDD om "zeep" geholpen met een LLF.
Als je het volgens het boekje doet kan het niet fout gaan, tenzij de schijf in kwestie al te ver heen is. Maarja, dan was ie toch al rijp voor het schoot , nietwaar.

Heb al meerdere schijven hiermee gered, soms heel goed en soms de levensduur iets gerekt. Een ouwe schijf ie langzaam op raakt is gewoon niet meer goed te krijgen....

Als je nog garantie hebt zou je nooit moeten gaan llfén , maar aanspraak maken op je garantie. Dit valt nml. ook onder de garantie...
Die dingen behoren gewoon 3jr probleemloos te werken, zonder bad clusters of LLf.en

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
een 1.1 gig conner is vast wel ouder dan 3 jaar :)
Pagina: 1