Beeldscherm beschadigd aan glas, manier om weg te werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik heb een Ilyama Vision Master 400, waar een paar kleine beschadigingen op het glas zitten.
Het zijn een paar kleine puntjes in het midden van het glas, waarschijnlijk gekomen doordat het beeldscherm een beetje fout is opgeborgen (glas tegen iets aangeschuurd)

Is er een manier om die beschadigingen gedeeltelijk weg te krijgen?

Verwijderd

het hangt van de diepte af,...

als de puntjes niet al te diep zijn kun je om te beginnen wat tandpasta proberen,.
(zit krijt in). eerst ff proberen op een hoekje natuurlijk,...

en als dat niet wil dan moet je zien dat je wat schuurpapier regeld (speciaal schuurpapier)
en veel geduld.

Verwijderd

naar de carglass brengen?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien een dom idee van mij hoor, maar zou zo'n tube spul niet helpen waarmee je krasjes in de schermpjes van mobiele telefoons kan wegwerken?

Verwijderd

Als je garantie hebt, terug brengen..en een nieuwe eisen :P

Anders die tandpasta idd.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rendier2710 schreef op 09 augustus 2002 @ 21:15:
Misschien een dom idee van mij hoor, maar zou zo'n tube spul niet helpen waarmee je krasjes in de schermpjes van mobiele telefoons kan wegwerken?
Nee dat moet je juist nooit gebruiken op PC beeldschermen.
Je moet namelijk nadat je dat spul hebt opgebracht een klein beetje schuren, dus je krijgt een doffe plek op je scherm.
Zoek maar eens in de search, daar staan heel veel negatieve ervaringen over dat "kras-weg-werk" spul.

39

Verwijderd

vraag eens bij carglass ( serieuze suggestie).bij garages en zo hebben ze speciale pasta om scheurtjes en kleine sterren in een ruiten te verhelpen.de pasta hard uit en je ziet er niets meer van.probeer het eens zou ik zeggen

[edit]

laat maar was net te laat met posten en had de vorige post niet gezien

DOHH!!

[edit]

[edit2]

en als je nou gewoon je hele scherm "een beetje schuurt" :P .Is dat bij autogarages hetzelfde spul?misschien dat zij dat proffesioneel doen?ik weet het ook niet meer

[edit2]

Verwijderd

ALS je met iets schurends aan de gang gaat, dan ga je het ZIEN. Of je moet je hele monitor gaan doen dat is een optie maar of je dat wil :?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49
wow, lekkere snelle reacties :) thanx!

Dat met dat tandpasta, krijg je dat geen gore doffe plek op je scherm?

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tja, een monitor heeft nou eenmaal geen "onopvallende plekken" waar je het kunt uitproberen. Dus als je je monitor anders toch weg zou gooien, kun je het gerust proberen. Als je het ding echter wilt blijven gebruiken, afblijven van al die lapmiddelen.
Ik heb een keer een kras in een drie maanden oude Iiyama monitor gehad (onhandige actie met een gevallen HD). Het was alleen op te lossen, volgens Iiyama, met een nieuwe beeldbuis die even duur is als een nieuwe monitor.... Kortom, uitgehuild, verkocht en een nieuwe gekocht.

Krassen vallen uiteraard niet onder de garantie.

Verwijderd

als je gaat polijsten of schuren dan is natuurlijk ook je coating weg, en dat kan irritanter zijn dan een paar krasjes of putjes

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:16

Floor-is

5.2

Je kan bij de SWATCH-winkeltjes ook spul halen om het glas van je horloge mee te polijsten, dat kost werkelijk geen drol en lijkt me iets veiliger dan tandpasta, omdat het er eenvoudigweg voor gemaakt is.

Hou er wel rekening mee dat als de putjes meer dan 0,05mm zijn je ze altijd blijft zien of je een rare bolling in je scherm creeerd. Je bent dan ook een eeuw bezig om ze weg te krijgen trouwens :P

Zie ook adfundum's reactie trouwens: niet geheel onbelangrijk :Y)

Bericht hierboven

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 20:39

AvK

Ready Set Go

Die tandpasta verhalen blijven maar terug komen.
Als je je scherm definitief wilt verkl@t&n moet je er tandpasta op smeren.
Onbegrijpelijk dat mensen dit werkelijk adviseren....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geldt ook voor dat horloge- en GSM-polijstspul trouwens. Er stond hier nog niet zo lang geleden een verhaal van iemand die zijn monitor daarmee had verknald. Bij hem veroorzaakte het een doffe plek.

Gevonden: Kras op monitor geprobeert weg te halen, nu heb ik

Verwijderd

AvK schreef op 10 augustus 2002 @ 10:28:
rustig maar he,...

ik probeer behulpzaam te zijn

Verwijderd

AvK schreef op 10 augustus 2002 @ 10:28:
Idd, er zijn maar 2 oplossingen: Accepteren dat je je beeldscherm hebt verneukt of een nieuwe beeldbuis laten installeren in de behuizing. Kosten daarvan hoger dan een nieuw beeldscherm.

Dus: live with it
Pagina: 1