Toon posts:

Error ACPI op een MSI 6195(k7 pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst de specs:

MSI K7 Pro AMD Athlon 750Mhz@same
64MB SDRamm
2x 30gig Maxtor
S3 (blaat)
2x NIC 3Com
Soundblaster Gold
Plextor Burner IDE
Plextor 32x REad SCSI

ok het probleem gaat als volgt....

Wil hier Windows 2000 pro NL op instaleren maar krijg telkens de error dat de ACPI niet compatible is met de BIOS ofzo...

nu heb ik hier en daar al veel tip gekregen maar geen enkel tipje werkt... :X :?

Ik heb inmiddels al greprobeerd:

ChipBP.exe (een of andere BYPASS die de ACPI uit moet zetten
In de bios de APM (power manager) uit geschakelt
barebon geprobeerd te installen
van CD (boot@cd-rom) gebrobeerd
met 4 diskettes (bij disk 4 black screen)
Dimms van zelfde brand erin gepropt
BIOS shoote

you name it...

Misschien weet een van jullie waar het aan legt... ik zit echt me me handen in het haar 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :( :( :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Na een kwartier je topic omhoog kicken is niet echt de bedoeling. Je zal wat geduld moeten hebben. Ik heb datzelfde mobo, en ik heb ook problemen ermee (DivX loopt vast. Mobo of iets anders schuldig?), maar dat zijn weer andere verhalen. Heb je de nieuwste bios al er op geblazen (zie www.msi.com.tw)?

Wat zijn je verdere specs? Videokaart? Voeding?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Wat meer info graag :), want aan info van je brander en zo , heb je weinig als je pc vast loopt. Kijk is naar je IRQ's wat staat waar in windows :? Is alles op 1 hoop gedonderd :?

Als je ACPI uit wil, moet je bij het begin van windows installatie op F5 drukken (wordt NIET aangegeven) dan vraagt ie of je standaard pc wil en nog zooi andere configs :P. Dat is tijdens de vraag voor F2 en F6.

Voor de rest meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Wat meer info graag :), want aan info van je brander en zo , heb je weinig als je pc vast loopt. Kijk is naar je IRQ's wat staat waar in windows :? Is alles op 1 hoop gedonderd :?

Das nu juist het probleem ik heb nog geen windows die loopt al vast bij de instalatie :( (disk 4)

Als je ACPI uit wil, moet je bij het begin van windows installatie op F5 drukken (wordt NIET aangegeven) dan vraagt ie of je standaard pc wil en nog zooi andere configs :P. Dat is tijdens de vraag voor F2 en F6.

heb ik ook al geprobeerd werkte niet 'k kan wel overig geven maar heb verder niks van dit mobo geen manual niks...

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 09 augustus 2002 @ 22:28:
Na een kwartier je topic omhoog kicken is niet echt de bedoeling. Je zal wat geduld moeten hebben. Ik heb datzelfde mobo, en ik heb ook problemen ermee (DivX loopt vast. Mobo of iets anders schuldig?), maar dat zijn weer andere verhalen. Heb je de nieuwste bios al er op geblazen (zie www.msi.com.tw)?

Wat zijn je verdere specs? Videokaart? Voeding?
jah ben wamhopig :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je wanhopig bent kun je beter dit bord effe aan de kant leggen hoor.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check je BIOS settings. Zet een optie als "Plug And Play Capable OS" op "Yes". Ken geen resources manueel toe. (Dus bij PCI/Reserved niets op legacy zetten). Dan nog eens proberen met Win2K (Fresh install).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 10 augustus 2002 @ 07:58:
Check je BIOS settings. Zet een optie als "Plug And Play Capable OS" op "Yes". Ken geen resources manueel toe. (Dus bij PCI/Reserved niets op legacy zetten). Dan nog eens proberen met Win2K (Fresh install).
ok i'll try thx
Pagina: 1