Toon posts:

t-vout, ondertiteling wel op monitor maar niet op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik divxjes op mijn tv wil kijken via tv-out dan krijg ik mn ondertiteling niet zichtbaar.

Op de monitor is de ondertiteling wel zichtbaar.

Mijn tv staat ingesteld als kloon en als ik hem als primair in stel dan lukt het wel maar dit wil ik dus niet aangezien tekst wat makkelijker te lezen is op mn pc scherm.

ik heb een geforce 4 en gebruik verschillende players: radlight, microdvd....bsplayer...alle spelers hebben hetzelfde probleem dus het lijkt me dat het eerder aan een videokaart instelling of zo ligt...

iemand een idee ?

thnx

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

Verwijderd

Topicstarter
zucht :(

Verwijderd

wat voor kabel gebruik je?
wat voor driver?
wat voor os? (kennenlijk windows)
volgende x vermelden

Verwijderd

bij micro dvd zit een functie in waar je de subtitles kan aanwijzen....

Moet je ff zoeken in de handleinding van microdvd

su7

Verwijderd

bn j r nog?
zucht :P

Verwijderd

Topicstarter
sorry

pentium III 900
creative blaster geforce 4 mmx440 tvout 64 mb
nieuwste nvidia detonator drivers
s-video out kabel

met m'n vorige videokaart ging het wel, maar dat was een geforce 2.

Is het misschien een bekend probleem bij de geforce 4 ?

Ik weet trouwens wel hoe ik de ondertiteling moet afspelen bij microdvd en andere spelers, het probleem is alleen dat hij het alleen op de monitor toont.
Het lijkt alsof de speler op de tv als "always on top" of zo is ingesteld..en dat de ondertiteling daardoor niet voor t beeld van de film getoond kan worden...(lol, niemand gaat deze zin snappen...hehe)

Ik heb mn tv trouwens als kloon ingesteld via nview....en dat werkt verder prima.

Verwijderd

Topicstarter
o ja...en windows xp....dat zal t toch niet weer zijn he :( tis namelijk wel super stabiel...

zou jammer zijn..

Verwijderd

iemand heeft ooit eens een programma gemaakt voor de matrox g400, dit is een appart programma dat je naast een andere programma draait...
het werkt wel met mijn radeon 8500: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

ow en als het werkt met je kaart, zeg het dan

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt !!! many thnx !
heb het overigens alleen nog geprobeerd in windows media speler...

echt ontzettend bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
alleen nog 1 vraagje: als ik nu wil dat mijn scherm op mijn tv exact hetzelfde is als op mijn tv...dus dat wanneer ik in een player op mn pc de aspect ratio verander...
dan automatisch het beeld op mn tv mee verandert

....nu kan ik dat wel handmatig doen via de instellingen van mijn videokaart maar kan dat niet vanzelf mee veranderen ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, en dat doet ie nu dus ook opeens...zeker ook door dat progje...nou, ik vind het geweldig..lol
Pagina: 1