Ja, maar dan wordt je proc mogelijk wel minder stabiel.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Als je de FSB e.d. ook naar beneden schroeft dan zou het kunnen.
Maar je systeem gaat er idd wel minder stabiel van draaien.
heh godverdomme, ik heb meteen toen het id in me opkwam verlaagd van default (1.75 ofzo) naar 1.52v, ff proberen of het stabiel blijft lopen.
fsb naar beneden zal moeilijk gaan, want op mn mobo zit een jumper waarmee je kan instellen 100 of 133mhz fsb.. en in je bios kun je deze 2 alleen maar opschroeven dus van 100 naar max opschroeven lijkt me nix en van 133 naar beneden kan niet, dus ik zal het zo maar ff proberen, tnx voor de snelle replys
fsb naar beneden zal moeilijk gaan, want op mn mobo zit een jumper waarmee je kan instellen 100 of 133mhz fsb.. en in je bios kun je deze 2 alleen maar opschroeven dus van 100 naar max opschroeven lijkt me nix en van 133 naar beneden kan niet, dus ik zal het zo maar ff proberen, tnx voor de snelle replys
Verwijderd
Je zou gewoon moeten testen of je systeem er minder stabiel van werd, je moet gewoon in heel kleine stappen gaan werken. van 1,80 v naar 1,75 v ofzo.
Hij hoeft er niet minder stabiel van te worden, door minder warmte kan hij mischien ook stablieler worden!
Hij hoeft er niet minder stabiel van te worden, door minder warmte kan hij mischien ook stablieler worden!
ik ben nu ff bezig met processor toch wel continue aan het belasten en het scheelt toch bijna tien graden.. echt superchill. hoe instabiel is instabiel is zegmaar de vraag, ik laat mn pc toch nooit langer dan 12 uur ofzo aanstaan dus dan is dit zeker wel vooruitgang
Nog steeds op 1.52V dus?
I love watercooling
FSB hoeft niet per se omlaag, kan wel helpen omdat je cpu dan minder hard hoeft. Maar daarvoor zou ik 'm unlocken en de MP wat lager zetten, met FSB verlies je zoveel performance. Met MP ook wel, maar iets minder.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 20:06:
Als je de FSB e.d. ook naar beneden schroeft dan zou het kunnen.
He Kiwi let ff op je taalgebruik. Geen 'godverdomme' als het niet nodig is.
Je hoeft niet persee de Vcore omlaag te gooien hoor. Een FSB omlaag wil ook helpen. Of precies andersom ook. Dus dan de Vcore omlaag en de FSB gewoon zo houden en dan kijken to hoeveer die het houd.
Je hoeft niet persee de Vcore omlaag te gooien hoor. Een FSB omlaag wil ook helpen. Of precies andersom ook. Dus dan de Vcore omlaag en de FSB gewoon zo houden en dan kijken to hoeveer die het houd.
Ik heb er niet echt problemen mee eigenlijk, al censureer ik mezelf wel eens door een scheldwoord te voorzien van een #. Of het daar minder erg van wordt weet ik niet maar het staat netter. Maar ik stoor me niet aan een "godverdomme", misschien doe je dat wel als je christelijk bent. Trouwens, als je het niet mag zeggen als het niet nodig is, dan is er dus ook een situatie waar het wel nodig is om het te zeggen. Leg eens uit?Stinger666 schreef op 09 augustus 2002 @ 21:51:
He Kiwi let ff op je taalgebruik. Geen 'godverdomme' als het niet nodig is.
Niet zo heel veel, de stressed temp gaat dan wel omlaag, maar dat is omdat je cpu minder hard hoeft te werken.Je hoeft niet persee de Vcore omlaag te gooien hoor. Een FSB omlaag wil ook helpen.
Dat is precies wat ie nu doetOf precies andersom ook. Dus dan de Vcore omlaag en de FSB gewoon zo houden en dan kijken to hoeveer die het houd.
Uhm ik weet 't, dit is een AMD topic en gaat om hogere snelheden.
Maar ik kan nu na een paar jaar draaien de vcore van mijn Celeron300a van standaard 2,0 volt nu op 1,75 volt zetten. Waarschijnlijk wil ie nog wel lager maar dat probeer ik niet. En ja, hij runt stabiel op 1,75 volt.
Maar hij staat nu op 2 volt als 't goed is (overgeclocked naar 450MHz)
Maar ik kan nu na een paar jaar draaien de vcore van mijn Celeron300a van standaard 2,0 volt nu op 1,75 volt zetten. Waarschijnlijk wil ie nog wel lager maar dat probeer ik niet. En ja, hij runt stabiel op 1,75 volt.
Maar hij staat nu op 2 volt als 't goed is (overgeclocked naar 450MHz)
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Pagina: 1