Toon posts:

Te veel koelpasta geheugen ook kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus te veel koelpasta op mijn proc geplant. nu is me mobo ook dood van de klap alleen mijn geheugen doet ook niks meer.Kan dit ook van de koelpasta komen?

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

grote kans als je mobo ook al niets meer doet!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je mobo of je geheugen zou kunnen overlijden aan een teveel aan koelpasta op je processor. Er zal wel iets anders mis zijn gegaan.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

polaris schreef op 09 augustus 2002 @ 19:40:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je mobo of je geheugen zou kunnen overlijden aan een teveel aan koelpasta op je processor. Er zal wel iets anders mis zijn gegaan.
Als jij er zoveel op smeert dat de bruggen gaan kortsluiten dan is de kans aanwezig dat de ontstane kortsluiting het MOBO om zeep helpt.
Dat van het geheugen betwijfel ik maar het MOBO zou wel eens kapot kunnen zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
polaris schreef op 09 augustus 2002 @ 19:40:
t Komt wel van de koelpasta ik ken iemand anders die hetzelfde heeft meegemaakt maar dat geheugen er ook aan kapot ging heb ik nog niet eerder gehoord

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
bazs2000 schreef op 09 augustus 2002 @ 19:42:
[...]
Als jij er zoveel op smeert dat de bruggen gaan kortsluiten dan is de kans aanwezig dat de ontstane kortsluiting het MOBO om zeep helpt.
Dat van het geheugen betwijfel ik maar het MOBO zou wel eens kapot kunnen zijn.
Goeie God! Zijn er dan werkelijk mensen die het er zo dik op smeren? Ik dacht eerder aan onvoldoende koeling van de processor door een te dikke laag koelpasta.

Verwijderd

Topicstarter
polaris schreef op 09 augustus 2002 @ 19:47:
[...]
Goeie God! Zijn er dan werkelijk mensen die het er zo dik op smeren? Ik dacht eerder aan onvoldoende koeling van de processor door een te dikke laag koelpasta.
JA! :7

• bazs2000

bazs2000

polaris schreef op 09 augustus 2002 @ 19:47:
[...]
Weet je hoeveel kleine kinderen hun papieren huisjes besmeuren met lijm omdat ze denken dat het schoorsteentje dan beter blijft plakken?

Nou, er zijn mensen die hun processor besmeuren met meuk omdat ze dan denken dat het dan beter koelt. :'(
Tja, dat pasta in een aantal gevallen ook stroom geleidt daar staan ze even niet bij stil.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
oei, das kut...
dan heb ik emteen een vraagje voor jullie,
ik ga de komende week alle spullen voor mijn pc bestellen...
de cpu is niet box't en ik zet er een zalman koeler op,

hoeveel pasta moet ik er dan op doen?
een laagje van een halve MM ofzo??? (daarmee wil ik vragen: echt zo flinter dun>??)

• bazs2000

bazs2000

Het koelprut moet de grootte hebben van een rijstkorrel.
Deze 'rijstkorrel' kun je vervolgens uitspreiden met een creditcard zodat je alles mooi en gelijkmatig kan verdelen. :)

Verwijderd

nee, dunner, pak een mesje of stukje karton en scraap daarmee een laagje tegen je core aan, zo dun mogelijk dus. lees meer op de site van artic silver.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
mmhh :) thnx guys...
i'm off now

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Een halve mm is nog veeeeel te dik, en ik heb de schurft aan credit cards of stokjes of wat dan ook om het uit te smeren, ik doe het met m'n vingertop, gaat perfekt en het is zo weer afgewassen en je bekrast de core ook niet :)

I love watercooling

Verwijderd

Koelpasta??

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

Garrett schreef op 09 augustus 2002 @ 21:31:
Een halve mm is nog veeeeel te dik, en ik heb de schurft aan credit cards of stokjes of wat dan ook om het uit te smeren, ik doe het met m'n vingertop, gaat perfekt en het is zo weer afgewassen en je bekrast de core ook niet :)
dit is MEGA DOM je zorgt er zo voor dat er VET bij komt te zitten en laat het dan tog eens een stuk minder goe werken ;)
denkje nu echt dat iedereen omdat ze het leuk vinden hun pasjes onder smeren met pasta DUUH tuurlijk niet je mag gewoon simpel weg de pasta niet met de vingers aan raken
jah je weet wel van dat witte spul dat onder de koeler zit als je hem koopt of er los bij krijgt als je hem koopt 8)7

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

kingfriko

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
oooh oh!
.....
Dat verhaaltje van dat huisje komt dus wel bekend voor......
Ik heb er dus ook een SUPER laag onder zitten...en hoorde later pas dat je zo zelfs je poc kan laten isoleren zodat de warmte nier eens word afgeleid hehehe......toch maar eens verandering aan brengen

Een echte golver is nooit uitgeput

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik doe het altijd zo:
1. hand in boterhamzakje (gladder dan rubberhandschoen...maar toch waterdicht)
2. doe genoeg pasta ter grote van halve rijstkorrel op vingertop (die in het zakje zit). Als je nu uitschiet...zit het tenminste niet op je dure spullen! :)
3. smeer pasta uit over core van cpu. ALLEEN daar (kleine vierkantje in het midden)...de rest heeft niet eens nut, omdat daar de koeler toch geen contact mee maakt. Doe je het wel, dan moet je weer overnieuw beginnen...want anders heb je grote kans op kortsluiting
4. smeer het zo uit, dat het de core NET dekt. (dat je dus er net niet doorheen kan kijken)

Het koelblok zelf:
1. smeer wat je overhoudt, uit op het midden van het koelblok.
2. pak nu nog een boterhammenzakje (schoon dus) en smeer het net zolang uit op het blok, totdat je alleen nog een doffe vlek ziet.

En dat is volgens de enige goede manier. Zo leggen ze het ook ongeveer uit in de gebruiksaanwijzing die je bij Arctic Silver krijgt.

De meeste mensen snappen niet eens dat koelpasta alleen bedoelt is om de onregelmatigheden op de core en het blok op te vullen. Zucht....

edit - en toen was de topic dood...schrijf ik ook 's een verhaal :( :P

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Mijn cooler was van de proc afgeschoten en moest ook testen wat nog werkte, zelf ben ik even bij norrod langsgegaan en heb alles laten testen(zo gedaan). gelukkig was alleen proc kapo _/-\o_

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

erm ik wil niet veel zeggen hoor maar ook is pasta er voor het maken van een betere geleiding want geloof me ook al was de core PERFECT glad en de koeler ook dus dat er TOTAAL geen ongelijkheden zijn zal jij veel lagere temps halen als je er pasta tussen doe simpel als dat ;) is namelijk een keer getest :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Morty
  • Laatst online: 26-06 22:02
Shunt schreef op 10 augustus 2002 @ 14:48:
erm ik wil niet veel zeggen hoor maar ook is pasta er voor het maken van een betere geleiding want geloof me ook al was de core PERFECT glad en de koeler ook dus dat er TOTAAL geen ongelijkheden zijn zal jij veel lagere temps halen als je er pasta tussen doe simpel als dat ;) is namelijk een keer getest :P
Waar hebben ze voor die test een perfecte gladde koeler en core vandaan gehaald :?
Volgens mij is dit namenlijk niet zo, je koeler geleid de warmte beter dan koelpasta dus zou je het eigenlijk liever niet ertussen hebben zitten.
Of zit ik nou helemaal fout te denken :?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Denk eerder dat het gaat om geleiding super glad koel materiaal is zeer moeilijk te maken en zodra er lucht moluculen er tussen zit krijg je een isolatie of iig vermindering contact vlak.

Koelpasta geleid iig beter dan lucht en zorgt voor een betere warmte kontackt doorgifte.
Soms is dat ook afhankelijk van de temperatuur verschil.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Morty
  • Laatst online: 26-06 22:02
SuperG schreef op 10 augustus 2002 @ 15:51:
Denk eerder dat het gaat om geleiding super glad koel materiaal is zeer moeilijk te maken en zodra er lucht moluculen er tussen zit krijg je een isolatie of iig vermindering contact vlak.

Koelpasta geleid iig beter dan lucht en zorgt voor een betere warmte kontackt doorgifte.
Soms is dat ook afhankelijk van de temperatuur verschil.
Maar stel je zou een perfect gladde koeler en core hebben, waar dus geen lucht moleculen meer tussen zitten. Dan wil je er toch niet nog eens koelpasta tussen smeren :?
Pagina: 1