[fp] Weinig nieuwsupdates

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als eerste wil ik zeggen dat dit niet als flame bedoeld is, en zeker niet als afzeiken, maar het valt me op dat de laatste tijd dat het nivo van de nieuwspostings aan het teruglopen is. Dit is natuurlijk subjectief en mijn menig zal vanzelfsprekend niet door iedereen gedeeld worden, maar ik vroeg me af of hier een reden voor is.

Met een dalend nivo (niveau?) bedoel ik te zeggen, dat veel nieuws lichterlijk achterhaald is als het op de site komt, en dat de nieuwspostings niet altijd even sterk zijn. Ook zijn er, volgens mij, minder reacties. Ik had dit gevoel ook al voor de vakantietijd en ik moet zeggen het is alleen maar toegenomen.

Ik vind persoonlijk de sterke kant de reacties van tweakers. Persoonlijk zou ik dus b.v meer technische postings zien die dan door bezoekers kunnen worden bediscussieerd, en door de nieuwsposter eventueel uitgelegd. Ik denk dat er genoeg intressant nieuws te melden is, maar persoonlijk zou ik het graag iets diepgaander zien (op webwereld etc lees ik wel de algemene verhaaltjes) en postings die wat meer reacties uitlokken.

Just my 2 cents, en ik heb de waarheid ook niet in pacht, maar ik was benieuwd of er meer mensen waren die dit vinden, dat er misschien een goede reden voor is, of dat dit gewoon de weg is die Tweakers wil inslaan (en dan blijf ik NOG wel kijken hoor! ;) )

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het niveau aan het teruglopen is. Dit is iets waar wat aan gedaan moet worden.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 21:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Snikker schreef op 09 augustus 2002 @ 19:34:
Met een dalend nivo (niveau?) bedoel ik te zeggen, dat veel nieuws lichterlijk achterhaald is als het op de site komt, en dat de nieuwspostings niet altijd even sterk zijn. Ook zijn er, volgens mij, minder reacties. Ik had dit gevoel ook al voor de vakantietijd en ik moet zeggen het is alleen maar toegenomen.
Dat heeft voor zover ik zo direct kan bedenken in ieder geval twee redenen. Ten eerste is er in de zomermaanden gewoon vaak minder nieuws (de bekende komkommertijd). Ten tweede - en dat geldt in ieder geval voor de afgelopen anderhalve maand of langer - zijn er veel mensen op vakantie of om andere redenen druk met andere dingen bezig. Overigens ben ik van mening dat de kwaliteit van de nieuwsposts behoorlijk acceptabel is, maar het hangt er misschien van af vanuit welk publiek je het bekijkt. Wel is het duidelijk dat we als het even kan meer nieuws moeten plaatsen en dat het er vrij snel moet komen te staan. Aan beide zaken wordt gewerkt, maar het is nog niet zo simpel om dat voor elkaar te krijgen.
Ik vind persoonlijk de sterke kant de reacties van tweakers. Persoonlijk zou ik dus b.v meer technische postings zien die dan door bezoekers kunnen worden bediscussieerd, en door de nieuwsposter eventueel uitgelegd. Ik denk dat er genoeg intressant nieuws te melden is, maar persoonlijk zou ik het graag iets diepgaander zien (op webwereld etc lees ik wel de algemene verhaaltjes) en postings die wat meer reacties uitlokken.
Ik ben van mening dat een goede post niet aan het aantal reacties te herkennen is. Als er weer een Windows-lek wordt gepost of een nieuwtje over x86-processoren, dan kun je er gewoon op wachten dat er veel reacties komen. Het is daarmee niet gezegd dat het belangrijk nieuws is of dat de nieuwspost goed is. Diepgaande nieuwspostings zijn interessant en leuk om te lezen, maar het betekent dat de auteur goede kennis van het onderwerp moet hebben. Daarnaast is het lastig dat het niveau van de technische kennis van de bezoekers nogal uiteenloopt, waardoor je in de beperkte ruimte niet al te diep op iets kunt ingaan zonder het onbegrijpelijk te maken voor mensen die er weinig van afweten. De problemen daargelaten ben ik het absoluut met je eens dat de technische posts de leukste zijn om te lezen :).

* odysseus gaat nog even een post afmaken...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Diepgaande nieuwspostings zijn interessant en leuk om te lezen, maar het betekent dat de auteur goede kennis van het onderwerp moet hebben. Daarnaast is het lastig dat het niveau van de technische kennis van de bezoekers nogal uiteenloopt, waardoor je in de beperkte ruimte niet al te diep op iets kunt ingaan zonder het onbegrijpelijk te maken voor mensen die er weinig van afweten.
Dit snap ik helemaal, en ik snap ook helemaal dat dit het allermoeilijkste is, immers techneuten, die nog goed kunnen schrijven en kunnen uitleggen zijn hard te vinden. En dan zeker nog mensen die het zelfstandig kunnen en het ook leuk blijven vinden en blijven doen, maar ik denk dat als er technische nieuwspostings zijn, het juist de kracht is van het reactiesysteem dat mensen uitleg kunnen vragen en vaak ook antwoorden krijgen.

De tendens van een aantal mensen op tweakers (overigens ook op andere sites/fora) is om mensen af te zeiken omdat ze iets niet weten, maar je merkt dat als het niveau hoger ligt dat juist wegvalt, omdat de mensen die dergelijke replies gevenhet meestal dan zelf ook niet weten ;)

Ik vind het fijn dat iig Femme het er ook mee eens is, en ik hoop dat het je lukt er wat aan te doen ! Niet dat het nu echt storend is, maar laten we zeggen dat het beter geweest is, en ach mensen kijken graag naar het verleden ;)

*zucht ik word oud*

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We zijn er inderdaad constant mee bezig, maar zoals je zelf ook al had bedacht is het moeilijk om mensen te vinden met de juiste kennis, kunde en motivatie. Bovendien kost het veel tijd om iemand in te werken, waardoor het onmogelijk is om er veel tegelijk aan te nemen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik denk dat het wel weer wat bijtrekt hoor, als iedereen straks in zn ritme zit en weer begonnen is aan studie/werk dan trekt het wel weer wat bij. Maar misschien hebben we inderdaad nog een paar extra posters nodig. Want een goedgevulde frontpage wil natuurlijk iedereen :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wat mij altijd enigszins verbaasd is dat ik in (bijvoorbeeld) de c't altijd nog nieuw-nieuws weet te vinden terwijl je zou verwachten dat een gedrukt blad juist een beetje achterloopt. Ik weet dus niet wat hun allemaal voor extra bronnen gebruiken, maar misschien is het interessant om meer pogingen te doen tweakers.net bij bedrijven onder de aandacht te brengen ten einde directer zelf nieuws te kunnen plaatsen.

(gewoon een suggestie, ik heb geen idee in hoeverre dit mogelijk is of al is gepoogd)

|_____vakje______|

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het vinden van nieuws is niet het probleem. Het schrijven van de artikeltjes wel.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nieuws is idd altijd een beetje achterhaald...een submit van spulle kwam pas 1,5 dag later op de fp :{
En de meuktracker is ook niet helemaal up-to-date :P

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ze hebben het denk wel met andere dingen druk ( nieuwe react update etc...)

komt denk vanzelf wel weer :?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[nohtml]
_MaLa_ schreef op 13 augustus 2002 @ 17:17:
ze hebben het denk wel met andere dingen druk ( nieuwe react update etc...)
Jup, dat wordt door de nieuwsposters gedaan, uiteraard :z. Denk even na voor je oude topics met nutteloze opmerkingen naar boven schopt a.u.b. (lezen helpt ook, het antwoord was allang gegeven).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Glacier schreef op 13 augustus 2002 @ 17:13:
Nieuws is idd altijd een beetje achterhaald...een submit van spulle kwam pas 1,5 dag later op de fp :{
En de meuktracker is ook niet helemaal up-to-date :P

Goh, ik krijg nu toch bijna medelijden. Doe deze maar op slot ook, komt toch niets zinnigs uit.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.