• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:49
Ik heb nu een Canon Ixus 330 en dmv een usb kabel kun je direct de fotos van de cam op je pc zetten

Als je de cam in de pc plugt start ie automatisch een programma op, tot nu toe werkt het wel met Adobe Photoshop 6.0 maar niet met ACDsee

Photoshop vind ik te zwaar voor mn laptop en ik zou graag iets willen gebruiken wat klein en snel is, als ACDsee

Dus Ixus bezitters, welk programma gebruiken jullie ???????

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
av>gt

• Renkie
Hmm, hij lijkt mn cam niet te herkennen ?

Het is een Canon Ixus 330
vrij nieuw dacht ik..........

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Downloader has been tested with the Canon Powershot G1, Powershot G2, Powershot Pro90IS, Powershot S30, Powershot S40, EOS D30 and EOS D60 cameras and it should work with other Canon digital cameras provided you have v3.4.x or later of Canon's USB TWAIN driver loaded. Users have reported that it also works with the Canon Digital IXUS, IXUS 300, IXUS V, IXUS 330, A10 and A20. See the online help for more details of how the program works.

[ Voor 0% gewijzigd door WFvN op 09-08-2002 19:42 . Reden: bold toegevoegd ]

• Renkie
Hahaha, ja het werkt nu perfect thnx !

2 Reboots did the job :)

Verwijderd

Héél erg goed werkt ook een PCMCIA kaartje (onder de 10 euro te koop) om je compact flashkaartje uit te lezen. De foto's staan dan gewoon in subdirs waar je doorheen kan browsen. Ik heb zo al mijn vakantiefoto's in mijn lapje bewaard.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 22:40:
Héél erg goed werkt ook een PCMCIA kaartje (onder de 10 euro te koop) om je compact flashkaartje uit te lezen. De foto's staan dan gewoon in subdirs waar je doorheen kan browsen. Ik heb zo al mijn vakantiefoto's in mijn lapje bewaard.
Indeed... werkt ook best goed, alleen geef ik daar zelf de voorkeur niet aan...

Reden: Canon Pro 90 IS met zo'n fraaie ondergeschroefde hoes.... veel sneller even een usbkabeltje tussen camera en pc dan eerst die hele hoes eraf schroeven...

Maar het is inderdaad een goedkoop en (qua dataoverdracht) een snel alternatief

Verwijderd

Canon Zoombrowser

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mooi programma ja...

Zit bij mijn camera; heb ik 1x geinstalleerd gehad.

Als je fotoalbum op een gegeven moment wat vol raakt, begint zoombrowser enorm traag en instabiel te worden....

Als je downloader combineert met de standaard features van Windows XP heb je bijna hetzelfde als met zoombrowser; okee, die grappige 'wervelwind-ofzo' heb je niet, maar het overgrote gedeelte wel; bovendien gewoon alle functies die je (ik) gebruikt...

Daar komt bij dat zoombrowser een stuk groter is dan downloader; downloader is een stuk sneller.... (installeer beide programma's... Schiet je camera helemaal vol. Met beide programma's een keer de hele camera legen... moet je zien wat voor verschil in snelheid tussen zoombrowser en downloader)

Samengevat:
Zoombrowser: groter, trager, sneller instabiel, grafisch mooier
Downloader: kleiner, sneller, gewoon stabiel, grafisch gewoon super minimaal

Ik kies voor de 2e

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de WIA driver in Windows XP. Dan staat je camera gewoon in deze computer en dan kun je ze gewoon meteen previewen kopieeren. Zoombrowser is wel aardig maar toch niet echt ideaal.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 23:46:
Ik gebruik gewoon de WIA driver in Windows XP. Dan staat je camera gewoon in deze computer en dan kun je ze gewoon meteen previewen kopieeren. Zoombrowser is wel aardig maar toch niet echt ideaal.
yups, dat werkt in XP goed, dan kan je gewoon vanuit de explorer kopiëren, maar als je ME hebt blijft die wizzard hangen op filmpjes, dus dan heb je toch een programma nodig.
Pagina: 1