[KDE3] Muissnelheid niet confortabel

Pagina: 1
Acties:

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
De snelheid waarmee mijn muis beweegt in KDE 3 (op Debian) is niet echt aangenaam.
Ik krijg dit niet goed bijgeregeld via het Control Center in KDE.
Van de instelling Option "Resolution" "400" (of andere waarden) in XF86Config-4 trekt KDE zich helemaal niks aan, de muis blijft te snel (of met te hoge acceleratie) werken. Het geeft een onnatuurlijk gevoel.
Terwijl wanneer ik de muis op mijn laptop gebruik met dezelfde instellingen in KDE en in XF86Config werkt deze wel goed.

Kan dit liggen aan de dubbele monitor configuratie die ik heb op mijn desktop (dus Xinerama)? Of is er een andere oplossing?

(Ik zal straks thuis eens proberen of het probleem blijft als ik Xinerama afzet)

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

in je shell: xset m x (waarbij die laatste x een getal is, ik vind 7 wel relaxt)

gooi dit in je .bashrc oid en je hebt het bij je startup

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Wat voor een muis is het? Gaat de muis via gpm?

.xsession of .xinitrc is trouwens de plaats voor zulk soort instellingen (aangezien het niks met bash te maken heeft maar met je X session).

Verwijderd

ja dat bedoelde ik, ik had een jaegertje teveel op :oops:

Verwijderd

dat quick reply ook

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:44:
ja dat bedoelde ik, ik had een jaegertje teveel op :oops:
Zuipschuit :)
Zet die quick reply dan uit als je van jezelf weet dat je te snel je waffel opentrekt na enige alcoholische versnaperingen :) Voor je het weet zeg je dingen waar je later spijt van hebt (8>

* AlterEgo pakt nog een biertje :) [sorry ernstig off-topic]

back on-topic: ik heb in Xf86config: "Resolution" "1200",
en de "feel" van de muisbewegingen is veel natuurlijker.

Tevens heb ik ontdekt (2muizen) dat de USB muis veel lekkerder reageert dan de PS/2 muis. De sample-rate ligt hoger voor USB, maar dat je dat in de praktijk zou merken was een verrassing voor me.

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 09-08-2002 22:09 . Reden: toch niet helemaal off-topic :-) ]

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
USB muis heb ik nooit aan de praat gekregen. Keyboard ook niet overigens, maar dat doet er niet toe. In windowmaker kan je zelf de muissnelheid regelen. Heeft KDE niet zo'n simpele functie er in zitten? Anders wordt het hoog tijd voor een feature-request ;)

* LollieStick neemt nu eerst een apfelkorn :P

offtopic:
wie had het hier ook al weer over een zuiiiiipschuiiiiiit? ;)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LinuxUser schreef op 09 augustus 2002 @ 23:39:
USB muis heb ik nooit aan de praat gekregen. Keyboard ook niet overigens, maar dat doet er niet toe. In windowmaker kan je zelf de muissnelheid regelen. Heeft KDE niet zo'n simpele functie er in zitten? Anders wordt het hoog tijd voor een feature-request ;)

* AlterEgo neemt nu eerst een apfelkorn :P

offtopic:
wie had het hier ook al weer over een zuiiiiipschuiiiiiit? ;)
Jawel, KDE heeft die functie uiteraard: lees de eerste post nog maar eens rustig (als je nuchter bent :) )

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

LinuxUser schreef op 09 augustus 2002 @ 23:39:
USB muis heb ik nooit aan de praat gekregen.
Das toch niet zo moeilijk?
In windowmaker kan je zelf de muissnelheid regelen. Heeft KDE niet zo'n simpele functie er in zitten? Anders wordt het hoog tijd voor een feature-request ;)
Windowmaker doet dat door xset aan te roepen. Maar dat vind ik zuigen, omdat je zo alleen de threshold en multiplier kunt bijregelen, terwijl ik gewoon wil dat de muis een factor zoveel 'gevoeliger' is, iets wat xset niet bereikt, maar de resolution option in de X config wel.

* deadinspace gaat gewoon aan het bier :P

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb een USB muis, zo'n draadloze intellimouse van Micro$oft.
Het xset m gebeuren is precies hetzelfde als de acceleratie van de muis veranderen in het Control Center van KDE, dat lost het niet op. Zelfs bij acceleratie 2 vind ik de muis te raar snel bewegen. (Acceleratie 1 is te langzaam).
De muis trekt zich helemaal niks aan van de Resolution setting in XFree86-4 (en ja ik restart X na het instellen).

Ik snap niet wat het kan zijn.

Oh ja, zonder Xinerama doet hij hetzelfde...

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij mij is de snelheid wel ok, maar ik mis nogsteeds het lekkere gevoel van de muis in Windows. Ze moeten in XF86 eindelijk eens dynamic acceleration implementeren, want tot nu toe hebben ze alleen maar tweetraps acceleration met 1 treshold waarde. Erg beperkt dus :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• LollieStick
deadinspace schreef op 09 augustus 2002 @ 23:47:
[...]
Das toch niet zo moeilijk?
Wel met de problematische KT266 chipset
AlterEgo schreef op 09 augustus 2002 @ 23:46:
[...]
Jawel, KDE heeft die functie uiteraard: lees de eerste post nog maar eens rustig (als je nuchter bent :) )
You where right :) ik heb er denk ik te snel overheen gelzen.

ps. je hoeft je niet druk te maken hoor. apfelkorn heb/had ik niet in huis :P

• LollieStick
*knip*

fout van mij

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Platel schreef op 09 augustus 2002 @ 23:47:
Ik heb een USB muis, zo'n draadloze intellimouse van Micro$oft.
[..]
De muis trekt zich helemaal niks aan van de Resolution setting in XFree86-4 (en ja ik restart X na het instellen).

Ik had ergens gelezen dat die resolution setting niet werkt met USB muizen...
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 23:50:
Bij mij is de snelheid wel ok, maar ik mis nogsteeds het lekkere gevoel van de muis in Windows. Ze moeten in XF86 eindelijk eens dynamic acceleration implementeren, want tot nu toe hebben ze alleen maar tweetraps acceleration met 1 treshold waarde. Erg beperkt dus :{

Ik vind USB muizen met standaard-instellingen en PS/2 muizen met resolution op 400 best prettig werken eigenlijk, maar ja; beter regelbare muisgevoeligheid/acceleratie zou niet gek zijn.
LinuxUser schreef op 09 augustus 2002 @ 23:53:
Wel met de problematische KT266 chipset

Is dat een UHCI controller? Zo ja, gebruik dan eens de uhci.o module ipv usb-uhci.o (of andersom).
Pagina: 1