Een paar weken geleden begon Win98SE iedere keer bij het opstarten ScanDisk te runnen om mijn Maxtor D740X 60GB (J-versie, met de "droge" bearings) te scannen. Zelfs als Windows netjes was afgesloten werd ScanDisk alsnog gestart. Ook hield het programma het niet alleen op de snelle scan, maar deed hij er nog een oppervlakte scan bovenop. Een partitie van 60GB scannen duurt algauw een paar uur, dus ik heb ScanDisk iedere keer afgebroken toen bij de oppervlaktescan.
Na een verse Win98 install deed zich precies hetzelfde voor, al van bij het begin! Dat vond ik vreemd, dus heb ik in Windows de schijf eens uitgebreid laten controleren door ScanDisk, en die vond 65 536 bytes (64K) aan bad sectors
. En dat op een schijf die nog geen maand in gebruik is!!!
Nu zit ik met de volgende vraag: helpt een low level format om van de bad sectors af te komen of kan ik maar beter de schijf terug naar Maxtor sturen?
--
BTW: Wat is GoT strak geworden! Ben alweer een tijdje niet meer hier geweest. Enorm mooi.
Na een verse Win98 install deed zich precies hetzelfde voor, al van bij het begin! Dat vond ik vreemd, dus heb ik in Windows de schijf eens uitgebreid laten controleren door ScanDisk, en die vond 65 536 bytes (64K) aan bad sectors
Nu zit ik met de volgende vraag: helpt een low level format om van de bad sectors af te komen of kan ik maar beter de schijf terug naar Maxtor sturen?
--
BTW: Wat is GoT strak geworden! Ben alweer een tijdje niet meer hier geweest. Enorm mooi.