Toon posts:

Computer wil niet meer booten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met hetvolgende probleem.
Ik zit met een computer : HP Vectra VE 5/166 series3 M1600/16
deze wil op geen enkele manier booten.

Boot van CD-rom/diskette werkt niet.
Booten van harddisk is nog niet mogelijk omdat deze
geformateerd is.
In de bios word alles keurig herkend.
Hardisk / cdrom zitten op aparte ide controller (on-board).
Alles is met jumpers (master/slave) ingesteld.

Als ik van CD-Rom boot kom ik wel iets verder dan met diskette.
Ik krijg het menuutje te zien boot from hardisk/cdrom ?, als ik
dan cdrom kies blijft er mooi een cursor links boven knipperen, maar
zonder resultaat.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen. :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Langer wachten, en wat zegt hij als je van flop boot :?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 20:52
probeer het eens met een 'dos' floppy? wil dat werken?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• kieltju
zmn schreef op 09 augustus 2002 @ 18:48:
Langer wachten, en wat zegt hij als je van flop boot :?
[offtopic]
je sig; de heideroosjes toch?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer te booten van flop zegt hij :"booting from floppy" en dan blijft hij daarbij hangen (10 min gewacht) , ik heb ook al verschillende floppy drives en cdrom-speler geprobeerd, maar dit helpt ook niet echt. Blijf met hetzelfde probleem zitten.
Over een dos floppy heb ik niet de beschikking.

[offtopic]
je sig; de heideroosjes toch?[/quote]

Eindelijk iemand die het begrijpt _/-\o_

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
[heel offtopic en waarschijnlijk weet je niet eens wat ik bedoel] Gaat het om een Mesos computer? [/bladiebla] Biosreset geprobeerd?

Ik heb het ook wel eens gehad met m'n nieuwe computer en toen kwam het erop neer dat ik toen net een nieuwe kast had gekocht en daar zat de floppydrive van voren helemaal mooi afgedekt. Ik had in de kast de floppydrive er mooi goed ingeduwd, maar je moet hem dus iets (1 cm) naar achteren zetten en dan vastschroeven. Misschien helpt dat.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Heb je je ide kabel wle goed zitten, als die verkeerd opm zit krijg je ook van dit soort grappen.
Boot anders eens zonder cdroms e.d.

• kieltju
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:55:
[offtopic]
Eindelijk iemand die het begrijpt _/-\o_
nee nee, je hoeft niet te knielen :D

Verwijderd

Topicstarter
Bios resetten heb ik ook al geprobeerd, maar dit was ook zonder resultaat.
IDE kabels zitten goed volgens mij, anders zou de bios ze toch niet herkennen :?

ennuh armageddon_2k1 het is een mooi verhaal, maar ik denk niet dat dit zal helpen.

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

De bios kijkt volgens mij via de IDE kabel alleen via een paar aders of je flop-drive aanwezig is (ide kabel aangesloten en voeding ingeplugd). Kan dus best zijn dat de aders die je gebruikt om data te verzenden vanaf je flop (via mainboard naar HD / of bij 'n bootflop naar 'n virtual drive) kaduuk zijn. Andere IDE kabels al geprobeerd??

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flop is via shugart (34pins) bus aangesloten niet op IDE (40 pins)

die ouwe biossen die hadden nog wel es moeite met booten van cd .. die flop zou wel es gaar kunnen wezen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
IK heb verschillende floppy drivers / cdrom drives geprobeerd. Als die flatcable niet goed aangesloten zou zijn zou de led van de flop toch gaan branden.
Andere kabels maakt ook geen verschil

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
even je overbodige (netwerk)kaarten eruit halen?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Hoe kom jij aan een menutje waar je kan kiezen ? Ik stel in bios in dat de primary boot device de HD is, en dan werkt het als hij daarop een OS vind.

Moet ik iets installeren of booten van cdrom, dan stel ik de cd-rom even als first boot device in.(of primary, whaevah) Is de cd die je gebruikt trouwens wel goed, en niet misschien de lens van je cdrom drive heel erg vies? Mijn oude brander is nu nl. ook heel erg langzaam met lezen (en inlezen) en dat komt waarschijnlijk gewoon door vuiligheid...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:11:
IK heb verschillende floppy drivers / cdrom drives geprobeerd. Als die flatcable niet goed aangesloten zou zijn zou de led van de flop toch gaan branden.
Andere kabels maakt ook geen verschil
Dat hoeft niet. Je kan een floppendisk op 4 manieren aansluten, als ik hier mijn floppendisk op een manier aansluit, brand het LEDje ook niet, maar werkt de drive ook niet.

Je zou kunnen kijken of je FD werkt d.m.v. in je BIOS 'boot up floppy seek' aan te zetten (ik weet niet of dat bij een HP bios staat), dan gaat als het goed is even het LEDje branden als hij klaar is met het intializen van je IDE devices.
Pagina: 1