Audi: Vorsprung durch Technik
Je kopieerd de data gewoon rauw naar de pc, dan is de kwaliteit het best om te bewerken.
Ben je klaar met bewerken dan kun je bijvoorbeeld naar divx gaan comprimeren.
Ben je klaar met bewerken dan kun je bijvoorbeeld naar divx gaan comprimeren.
aha, nu wordt het me al wat duidelijker,
voor het comprimeren naar divx heb ik natuurlijk weer een ander prog. nodig
voor het comprimeren naar divx heb ik natuurlijk weer een ander prog. nodig
Dat is normaal hoor. DV werkt met een vaste bitrate, namelijk 3.6mb/s. Daar kun je helemaal niets aan doen. Je kunt hem daarna WEER encoden, maar het capturen zal altijd zo moeten (tenzij je analoog gaat capturen).Rejgun schreef op 09 augustus 2002 @ 18:30:
Bij het overzetten van een film van een digitale videocamera (JVC) naar de pc heeft een filmpje van 1 minuut al een grote van maar liefst 120 (!) MB.
Heb al heel het programma doorzocht maar kan nergens iets aan de instellingen veranderen zodat de film een normale grote aaneemt.
Heeft iemand ervaring met dit programma? Of weet iemand een gratis programma dat makkelijk en goed werkt?
Hoe zetten jullie films van een digitale camera nu op je pc?
De film in stukken van bijvoorbeeld 10 min.
deze stukken comprimeren en vervolgens aan elkaar plakken?
Welk programma kan ik het beste hiervoor gebruiken?
De film in stukken van bijvoorbeeld 10 min.
Welk programma kan ik het beste hiervoor gebruiken?
Met MediaStudio Pro 6.5.Rejgun schreef op 12 augustus 2002 @ 18:26:
Hoe zetten jullie films van een digitale camera nu op je pc?
Nee hoor, MSP6.5 heeft een automatisch scene-detectiefeature die er voor zorgt dat je max. filegrootte van 2/4 GB niet gehaald wordt.De film in stukken van bijvoorbeeld 10 min.
VirtualDub/MSP6.5/Studio 7/Premiere, enz. Het maakt niet zo veel uit, omdat DV = DV (vaste codec).Welk programma kan ik het beste hiervoor gebruiken?
ben nu adobe premiere 6.0 aan het donwloaden, hoop dat dit een beetje simpel/goed werkt
Adobe simpel? je kan beter voor Studio7 van Pinnacle gaan.
Simpel niet, goed wel.Rejgun schreef op 12 augustus 2002 @ 19:53:
ben nu adobe premiere 6.0 aan het donwloaden, hoop dat dit een beetje simpel/goed werkt
Als je een n00b bent op het gebied van videobewerking, kun je idd beter voor Studio 7 gaan.
Heb nu adobe premiere 6 geïnstalleerd. Het capturen gaat.
Kan iemand me (eenvoudig) vertellen hoe ik de file, avi, die ontstaat kan encoden.
Of kan dit tegelijkertijd met het capturen? Want op deze manier is een ruimte van 10 Gb net genoeg voor 40 minuten film.
Kan iemand me (eenvoudig) vertellen hoe ik de file, avi, die ontstaat kan encoden.
Of kan dit tegelijkertijd met het capturen? Want op deze manier is een ruimte van 10 Gb net genoeg voor 40 minuten film.
Encoden kan je meestal niet tegelijk doen onder het capturen, daar is de comp. te traag voor. Wil je dat wel, dan moet je het doen met heel slechte kwaliteit. Waarom wil je eigenlijk encoden? Dan mis je de voordelen van DV. Waarom heb je dan een dig cam gekocht?Rejgun schreef op 13 augustus 2002 @ 19:40:
Heb nu adobe premiere 6 geïnstalleerd. Het capturen gaat.
het is de bedoeling dat een film van zeg maar een uur, of anderhalf uur netjes op een cd gebrand kan worden.
Aha. Dan moet je eerst gewoon de files bewerken en dan encoden naar VCD/SVCD-compatable MPG'jes. Dat kun je doen met TMPGEnc.Rejgun schreef op 13 augustus 2002 @ 19:46:
het is de bedoeling dat een film van zeg maar een uur, of anderhalf uur netjes op een cd gebrand kan worden.
Pagina: 1