Digi sat philips 7072 Parallelle poort ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een digitale Philips sateliet ontvanger type 7072.

Daarop zit een compoort, om te flashen e.d. 8-)

Maar nu zit er dus ook een Printerpoort op. Waar kan ik deze voor gebruiken eigenlijk ???

Er rezen bij mij vermoedens op dat het mpeg signalen over kan zetten naar de pc, maar of dat zo is :?

Wie weet hier meer van ?

EDIT: ik vind bij Philips dit:
IEEE1284 (25 polig D)
Parallelle computerinterface( gebruik nog te definieren door Canal +)

Maar Philips moet het toch weten wat er mee kan ? Die heeft het ding toch gemaakt ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Misschien is het bedoelt om een modem op aan te sluiten zodat je voor PayPerView films kan betalen? Of anders om een Oslink op aan te sluiten?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De Paralelle en Seriële poort zitten er alleen op voor de service monteur om nieuwe software er in te blazen.

Hij is NIET geschikt om MPEG signalen over te zetten.

Voor de mensen die zich met de minder legale dingen bezighouden: De Oslink (ofzoiets) kan daarop worden aangesloten om de ontvanger vrij te maken, zodat ook 'thuisgebrouwen' kaartjes er in kunnen. Oftewel dingen die niet mogen en je garantie laten vervallen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
sebastius schreef op 10 augustus 2002 @ 00:14:
De Paralelle en Seriële poort zitten er alleen op voor de service monteur om nieuwe software er in te blazen.

Hij is NIET geschikt om MPEG signalen over te zetten.

Voor de mensen die zich met de minder legale dingen bezighouden: De Oslink (ofzoiets) kan daarop worden aangesloten om de ontvanger vrij te maken, zodat ook 'thuisgebrouwen' kaartjes er in kunnen. Oftewel dingen die niet mogen en je garantie laten vervallen.
Nee de OSLink kun je in de onderkant prikken :)

Serieel is voor de software maar de paralelle poort kan ik geen reden voor vinden, want dat lijkt me niet voor software overzetten, omdat dat al via de compoort gedaan word.
Bigfoot schreef op 09 augustus 2002 @ 23:21:
Misschien is het bedoelt om een modem op aan te sluiten zodat je voor PayPerView films kan betalen? Of anders om een Oslink op aan te sluiten?
Nee, want een modem zit er al ingebouwd :)