Problemen met AMD + MSI

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Ik ben wanhoop bijna nabij.

Ik heb het volgende

- (stukke) AMD ATHLON 900
- MSI KT7 TURBO ver 3 (MSI 6330) heb er 2 Lite en gewone
- 1 x 512 MB SDRAM
- 1 x 256 MB SDRAM
- 1x 128 MB SDRAM
- Geforce 2 32 MB MX
- Soundblaster Live 5.1

Nu was mijn processor door gebrand(denk ik) , nu heb ik het moederbord vervangen + CPU. Van een vriend van mij had ik een AMD TB 1400 geleend. Toen deed hij het weer.

ik procesor weer terug in orginele computer doet het ook nog steeds nu koop ik via vraag en aanbod een amd tb 900.

stop die er in en nog nix na ik boos terug mailen dat die het niet doet want met die 1400 werkt het nog steeds ik maar naar de winkel en daar een AMD Duron 1000 gekocht ook niet. dus maar in de andere computer geprobeerd ook niet

dit kan toch niet dacht ik dus weer die 1400 in mijn computer NIX !!!! :? weer terug in orginele computer nog niet

met nix bedoel ik hij geeft geen beeld piept niet nix.

misschien heeft iemand een idee hoe dit gekomen is of nog beter een OPLOSSING

ZIT NU MET HANDEN IN HET HAAR MET 2 STUKKE COMPUTERS !!!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel ontschreeuwd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
mijn excuses voor de wilde titel maar ben een beetje wanhopig aan het worden als alles dus inderdaad stuk is ben ik in 1 uur tijd iets van 3/400 euro kwijt :( :( daarom

nogmaals mijn excuses

maar heeft iemand een idee ??

Verwijderd

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten :9

Neej, sommige stukjes zijn lekker onduidelijk, Het is nu wel bekend dat je met 2 gefriede chips zit maar daar kun je weinig aan denk ik, Doorgefikt = dood 4ever. Je zegt dat je je 900mhz Athlon hebt vervangen naar 1000mhz Duron, check eens eerst of je moederbord dat wel aankan, Tevens controleer alles wat los & vast kan want er moet heel wat gebeuren wil je een CPU doorfikken met koeler lijkt me. Ik laat deze vraag over aan de mede-tweakers.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
daarom vat ik het ook niet want (alle 4) de processors zien er allemaal nog zeer goed uit er het ruikt niet dus ik begin het idee te krijgen dat het niet de processor is

het moederbord kan het gewoon aan ik heb het voor aan koop wel bekeken of hij het wel aan kon hij kon athlon + duron tot 1200 aan (snap ik alleen niet waarom hij het wel deed met die 1400)

en ik zit zelfs met 4 mogelijk overleden procs

1e stopte er zo maar mee (tijdens surfen op tweakers :) )
2e 2ehands nooit gewerkt
3e nieuw nooit gewerkt
4e van een vriend werkte in mijn computer en in zijnes doet het nu in geen van beide meer :(

[ Voor 0% gewijzigd door Red_Head op 09-08-2002 18:22 . Reden: wat vergeten ]

Verwijderd

Je mobo?? Probeer eens een andere gelijke mobo?

Ik dacht eerst ook dat het mijn CPu was die het niet meer deed maar lag dus aan het mobo :(,,

[Reclame-modus]
Wie gaat er allemaal naar Dance Parade morgen??
[End_Reclame-modus]

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ik heb dus een andere geprobeerd ik heb een MSI KT7 turbo en heb het nog maals geprobeerd met een MSI KT7 Lite

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
een vriend van mij heeft nog een gelijk waardig Mobo ik ben nu inmiddels bang dat het daar ook fout zal gaan zou het kunnen om met die procs daar te proberen zonder dat er daar wat stuk gaan

hmm weinig vertrouwen begin ik te krijgen in mijn kunnen ;)

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Ik kan echt _geen_ soep maken van je startpost. Een paar punten en hoofdletters mogen er op z'n MINST in.

Als ik het goed begrijp heb je 4 procs op 1 mobo geprobeerd en het werkt niet, misschien dat je videokaart niet goed in het mobo zit/kapot is of dat je geheugen het niet goed doet?

Gaat je cpu fan wel draaien? Zo nee, dan is je voeding waarschijnlijk kaduuk :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
hehe ja sorry ff snel getyped ik zal het ff editen na hij start gewoon hoor de computer alles gaat draaien enzo (hd cd-rom's coolers) maar ook het lampje op mijn toetsenbord knipperd alleen het beeld blijft zwart ik ga nu kijken of de monitor niet gewoon stuk is, of video kaart !!!

Verwijderd

daar kom je nu mee :?

Verwijderd

Staat de fsb wel goed ingesteld? De Durons draaien enkel op 100 Mhz he, de TB 1400 op 133 dacht ik

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
tja en daar kom je nu mee, :) ik ga het meteen proberen bedankt

Verwijderd

Ik had je post niet eerder gelezen, maar dit had je denk ik ook wel zelf kunnen verzinnen, of in elk geval even het boekje van je moederbord erop na lezen ;)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Nee, zie je wel ik dacht al dit had ik al geprobeerd maar dit was niet de oplossing
Pagina: 1