Mijn probleem is dus het volgende: als ik vanaf mijn debian computer (router, hostnaam: debian) mijn computer (Win98 SE, hostnaam: Jaap-Jan) probeer te pingen, dan krijg ik resoluut een "ping: unknown host" bericht. Op IP-nummer pingen lukt wel.
Nu heb ik de troubleshooting pagina gelezen van "Samba in 24 hours" en daar staat dat er dan een probleem is met de DNS.
Tja, Sounds clear to me. Maar een oplossing hiervoor wordt niet aangedragen.
Mijn /etc/resolv.conf ziet er zo uit:
Die andere middelste mogelijkheid waar de fout kan zitten vind ik nogal vaag. Hoe krijg ik een host in de DNS zone?
De naamserver is in mijn geval wel te bereiken. Ik heb met dig www.tweakers.net een DNS-lookup gedaan die werkte. Er kunnen dus alleen DNS- adressen gevonden worden op het internet. Hoe moet ik dit oplossen?
Nu heb ik de troubleshooting pagina gelezen van "Samba in 24 hours" en daar staat dat er dan een probleem is met de DNS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| One of the fundamental services of TCP/IP networks is the Domain Name Service (DNS). If the server is unable to resolve the hostname to an address, you will see a message similar to $ ping win-client ping: unknown host win-client If this occurs, the first step is to try the ping command again, but using the IP address of the client. $ ping 192.168.1.135 If this succeeds, we can point a finger at the DNS configuration. The most common errors are [List] [*]The DNS configuration on the server (/etc/resolv.conf) is broken [*]The win-client name does not contain an entry in the DNS zone [*]The DNS server is currently unreachable [/List] |
Tja, Sounds clear to me. Maar een oplossing hiervoor wordt niet aangedragen.
Mijn /etc/resolv.conf ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| search thuis nameserver 127.0.0.1 nameserver 213.229.80.11 nameserver 213.229.80.12 |
Die andere middelste mogelijkheid waar de fout kan zitten vind ik nogal vaag. Hoe krijg ik een host in de DNS zone?
De naamserver is in mijn geval wel te bereiken. Ik heb met dig www.tweakers.net een DNS-lookup gedaan die werkte. Er kunnen dus alleen DNS- adressen gevonden worden op het internet. Hoe moet ik dit oplossen?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett