Toon posts:

[Delphi] opslaan file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logbestand.html (html file)
Kan ik de gebruiker dat bestand laten kopieren naar een zelf op te geven locatie?
Ik ben bezig geweest met SaveDialog mar daar kom ik niet helemaal uit.

Op een gegeven moment heb ik dus:
totaal:=sAppPath+'\data\logfile.html';
......
......
if savedialog1.execute then
totaal.SaveToFile(SaveDialog.Filename);

Maar dan krijg ik de foutmelding:
[Error] Unit5.pas(69): Record, object or class type required

Hoe moet ik dit doen?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

totaal is geen class/object maar een variabele met een filename erin :+

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Welk datatype is totaal?
Heeft dat datatype een method 'savetofile'?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
WOmBaT schreef op 09 augustus 2002 @ 17:37:
totaal is geen class/object maar een variabele met een filename erin :+
Hoe los ik dat dan op?

Verwijderd

Maak een object aan van het type TFilestream. Lees hier in de help meer over.. TFileStream is een krachtig object waarmee je "direct" de lees en schrijfkop van de harde schijf kunt bedienen om zo door je bestand te wandelen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 17:58:
...en schrijfkop van de harde schijf kunt bedienen om zo door je bestand te wandelen.

Dat lijkt me sterk.... Volgens mij kun je gewoon een pointer bedienen/positioneren waar er in de file moet gelezen/geschreven worden.

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

als je direct de lees en schrijfknop ana het benaderen bent, ben je wel ff wat meer low-level bezig dan op bestands nivo ja.. Nog lager dan filesystem nivo. Ik denk niet dat je dat wilt, om een simpel bestand weg te schrijven :)

Mr.SubZero. wat wil je precies wegschrijven naar een bestand? Waar staat deze data?
de gemiddelde Delphi tutorial leert je om vrij snel een notepad achtige applicatie in elkaar te zetten. Kijk hier eens naar zou ik zeggen.

Snap ik goed dat je een bestand wilt kopieren? Kijk eens naar copyfile(); Je wilt echt niet zelf een bestand gaan openen, lezen, en schrijven, als je zoiets compleet voor je kan laten doen (o.a. door middel van copyfile dus)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 09 augustus 2002 @ 19:00:
als je direct de lees en schrijfknop ana het benaderen bent, ben je wel ff wat meer low-level bezig dan op bestands nivo ja.. Nog lager dan filesystem nivo. Ik denk niet dat je dat wilt, om een simpel bestand weg te schrijven :)

Mr.SubZero. wat wil je precies wegschrijven naar een bestand? Waar staat deze data?
de gemiddelde Delphi tutorial leert je om vrij snel een notepad achtige applicatie in elkaar te zetten. Kijk hier eens naar zou ik zeggen.

Snap ik goed dat je een bestand wilt kopieren? Kijk eens naar copyfile(); Je wilt echt niet zelf een bestand gaan openen, lezen, en schrijven, als je zoiets compleet voor je kan laten doen (o.a. door middel van copyfile dus)
Ik heb een bestand genaamd logfile.html in mijn programdir staan. Deze wil ik met behulp van een SaveDialog, laten kopieren door een gebruiker naar een bepaalde locatie.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

CopyFile is the magic word (functie)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1