Toon posts:

CDROM -> HDD super traag

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lui,

Ik heb vandaag een nieuwe cdrom speler gekocht van Aopen 52 speed omdat ik met mijn vorige cdrom speler problemen had: Hij was hartstikke traag.
Dus ik heb mijn nieuwe cdrom erin gezet en ik probeer opnieuw een mp3 cd (600 mb) te kopieren naar mn HDD en het duurt gewoon 9 minuten. Dat kan toch nooit?
Ik heb mijn cdrom speler als master op de secondary IDE poort en mijn 2 hardeschijven op primary IDE poort..

Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op welke DMA instellingen (als ze al op dma staan...) staan je hd en cd-rom? Kan je in de BIOS zien.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 09 augustus 2002 @ 17:26:
Op welke DMA instellingen (als ze al op dma staan...) staan je hd en cd-rom? Kan je in de BIOS zien.
Ik zou het echt niet weten, ik heb niets ingesteld verder. Als hij hierdoor beter gaat werken kunt je me dan vertellen hoe het moet.
Alvast Bedankt

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Moet je eens een gewoon geperst cdtje (zoeentje die dus NIET gebrand is met zn meestal blauw/groene onderkant) erin doen. Weet bijna zeker dat je dan in zn 3/4 min. klaarbent.

p.s. hebben die a-open apparaten wel vaker last van

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

(voor ME) my computer -> properties -> device manager -> cdrom -> (je eigen cd rom naam) -> properties -> settings ..

en dan dma aanzetten

(deze staat staandaard altijd uit ... maar is altijd beter om aan te hebben... sneller)

Iperf

Verwijderd

Ik heb al tientallen Aopen CDSpelers voorbij zien komen, allemaal met problems: Lezen van CDR's gaat traag, controllers die kapot gaan, CDR's die verplinteren, hoop herrie produceren etc.
Ik raad niemand aan een Aopen CD/DVD speler te nemen, maar goed te kijken op CDSpeed voor alternatieven. Zo heb ik de Asus 52x CDRom en ben ruim tevreden.

Het maakt overigens wel uit (voor sommige spelers) of de CDR in 1 sessie geschreven is of bestaat uit multisessie - en of de disk nog open staat. Voorgaande voornamelijk voor het initialiseren, de maximum doorvoer wordt bepaald door kabels, instellingen, chipset en OS. Vergelijkingen van Datasnelheid (zoals bij MP3-CD's) kun je vinden op cdspeed2000.com/dataresults.php3.

9 minuten zou wel normaal kúnnen zijn, vooral voor CDR's, slechte leeseenheden, vuile lensjes en CDR's waarbij burnproof bijna continue is geactiveerd tijdens het branden.

Zet in ieder geval DMA aan van de drive, hetzij in hardware onder Drive (W9x) danwel onder je IDE-channels (NTx). Zet het in de Bios dan gelijk op [Auto] bij het booten.

Je zou ook kunnen kijken voor een nieuwe firmware, er schijnt voor CDR-data leessnelheid een speciale patch voor te zijn uitgegeven. Ook het gebruiken van kwalitatief hogere CDR's maakt veel uit. (kijk maar eens de reviews op bijv. http://www.cdspeed2000.co...Brand=AOpen&Model=CD-952E).
Pagina: 1