Laat ik jullie even dit duidelijk maken:
Ik ben een Javascript n00b.
Goed, verder met dit topic.
Ik heb op http://www.stylite.nl een menubalk, met daarin een link naar de portfolio pagina. Op die pagina kun je een 'preview' aanklikken, die uitwerking heeft op het frame 'l-lower'. In l-lower staat doorgaans de pagina 'l-lower.htm' maar zodra je een preview aanvraagt wordt dit 'l-lower.php' met een preview image. Waarom ik hiervoor een php én een html-bestand voor gebruik, doet even niet ter zake.
l-lower.htm is voor een lege pagina, l-lower.php verzorgt een preview.
Op het moment dat iemand in Portfolio zit, en een preview open heeft staan (l-lower.php is geladen) en hij gaat úit de Portfolio naar een andere pagina uit het menu, moet l-lower.php vervangen worden door l-lower.htm zodat de preview sluit.
Dit bovenstaande mag je overslaan als het je niet om de bedoeling maar om de code gaat...
Ik heb onderstaande code:
Papa Eend bedankt voor dit stukje JS
Ik roep de functie aan door achter elke link in het menu te zetten:
Maar, nu zit er in de javascript een foutje. Op het moment dat ik een link
aanklik, krijg ik:
Ik ben een Javascript n00b.
Goed, verder met dit topic.
Ik heb op http://www.stylite.nl een menubalk, met daarin een link naar de portfolio pagina. Op die pagina kun je een 'preview' aanklikken, die uitwerking heeft op het frame 'l-lower'. In l-lower staat doorgaans de pagina 'l-lower.htm' maar zodra je een preview aanvraagt wordt dit 'l-lower.php' met een preview image. Waarom ik hiervoor een php én een html-bestand voor gebruik, doet even niet ter zake.
l-lower.htm is voor een lege pagina, l-lower.php verzorgt een preview.
Op het moment dat iemand in Portfolio zit, en een preview open heeft staan (l-lower.php is geladen) en hij gaat úit de Portfolio naar een andere pagina uit het menu, moet l-lower.php vervangen worden door l-lower.htm zodat de preview sluit.
Dit bovenstaande mag je overslaan als het je niet om de bedoeling maar om de code gaat...
Ik heb onderstaande code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| function LeegPrev() { if (parent.document.frames['l-lower'].location != 'l-lower.htm') { parent.document.frames['l-lower'].location = 'l-lower.htm'; } } |
Papa Eend bedankt voor dit stukje JS
Ik roep de functie aan door achter elke link in het menu te zetten:
PHP:
1
| <a (..) href="r-lower.php?inside=index" onmousedown="javascript:LeegPrev();"> |
Maar, nu zit er in de javascript een foutje. Op het moment dat ik een link
aanklik, krijg ik:
Nou lijkt het me dat de volgorde dus verkeerd is, maar as I said, ik ben hier een n00b in. Wie weet wel hoe het goed moet?'parent.document.frames.l-lower.location' is leeg of geen object
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs