[Acces97] Berekeningen in database.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Info:
In een databasje met bestellingen zit een tabel met prijslijst (Tbl_Items) met daarin een veld voor de prijs per stuk (Priceapiece).
Ook een tabel met de bestellingsinfo (Tbl_Orderdetail) met daarin een veld genaamd quantity voor de hoeveelheid.
Vraag:
Nu wil ik dat hij me de totaalprijs uitrekend als de database de volgende twee waardes weet, 1. Hoeveelheid producten (Tbl_Orderdetail.Quantity)
2. De prijs per stuk (Tbl_Items.Priceapiece)
De berekening opzicht is niet moeilijk alleen een vermenigvuldiging maar hoe kan ik dit doen?
Ik ken vba (basis) en ook sql , dus leef jullie uit.....

Alvast bedankt. :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Leef jezelf eerst eens uit zou ik zeggen. :P
Wat heb je zelf al geprobeerd en tot waar ben je gekomen? Heb je al eens geprobeerd iets te vermenigvuldigen in een select-statement en heb je de sum() functie al eens bekeken?

https://fgheysels.github.io/

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Heb helaas geen tijd voor me uitleven, de hele db moet eind deze maand af zijn en
zoals ik zei is mijn vba kennis zeer basis en ken ik alleen de meest gebruikte commandos , maar ik weet wel hoe je het opbouwt. Wil gewoon weten hoe je het volgende eigenlijk zegt in vb: Pak waarde 1 uit Tbl_Orderdetail.Quantity en vermenigvuldig die met waarde 2 (Tbl_Items.Priceapiece) en zet de uitkomst in Tbl_Orderdetail.Orderprice.
Duidelijk??

[ Voor 0% gewijzigd door BBKiller4Life op 09-08-2002 17:16 . Reden: Opbouw fout ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Tijd is geen excuus, je zult zelf een beetje initiatief aan de dag moeten bregen om ergens te komen. Duidelijk?

Haal waarde 1 op.
Haal waarde 2 op.
Vermenigvuldig ze.
Zet ze in de gewenste tabel.

https://fgheysels.github.io/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zie whoami
en zie ook de Quickstart
wij zijn GEEEEEEEEEEEEEEEn quickfix