Toon posts:

[win98] .exe openen niet meer na virus

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een virus gehad, ik weet alleen niet welke. virus is al van systeem gehaald. Het virus heeft het volgende gedaan. Voor "Toepassing" dus programma's met de extentie .exe maakt ie een verwijzing naar programma DWHH.exe. Deze bestaat natuurlijk niet. Met welk programma/onderdeel moet ik .exe openen.

Ik probeer dus nu via Mapopties/bestandstype een en ander te wijzigen, alleen dat gaat dus bij extentie .exe niet. Alleen "Nieuw Type" is zichtbaar. "Verwijderen en "Bewerken" zijn niet te kiezen.

Verwijderd

Kijk eens in het register naar HKEY_CLASSES_ROOT\.exe

Staat daar Contant_type met value application/x-msdownload ?

Verwijderd

Ik vrees dat deze files een beetje corrupt zijn en dus klaar voor de vuilbak :( maar wie ben ik :+

Het geldt dus voor al je .exe's en niet enkel die die aangetast zouden zijn door het virus .. een misopvatting van mij dus

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet via windows in register kijken. Als ik regedit intik, maakt ie dus weer de verwijzing naar dat programma. Kan ik dit ook via DOS doen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Copy regedit.exe regedit.com dan regedit.com opstarten Dan die Key die hierboven is genoemd aanpasen. Rebootje.
Virusscanner installeren Klaar!!
<edit>
In dosmodus naar C:\Recycled gaan en daar alles wissen als laatste stap.
</edit>

[ Voor 0% gewijzigd door Archie_T op 09-08-2002 17:06 . Reden: Iets vergeten ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik kijk wel ff bij ms en symantec

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

thnx archie_t .. regedit is ook exe natuurlijk.. je was me voor! :)

Verwijderd

Topicstarter
vraag aan Archie_T: bedoel je dat ik regedit moet renamen naar .com??

Verwijderd

Topicstarter
de volgende sleutel staat er ook nog ZAMailssafeExt--------------"zl9".
Moet deze weg?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 17:08:
vraag aan Archie_T: bedoel je dat ik regedit moet renamen naar .com??
Yup, das de oplossing.
Die andere key weet ik niet zeker. Ik heb em niet gewist de laatste keer dat ik dit tegenkwam.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
misschien domme vraag maar hoe verwijder ik dat in DOS. Ik zie trouwens als ik "dir" geef alleen "." en ".."
En de register sleutel staat volgens mij goed. Kan iemand het nog eens uitgebreid stap voor stap uitleggen, misschien dat ik iets over het hoofd zie.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:28
Grote kans dat het het YAHA virus is (is laatste tijd bestwel 'in trek'). Dit kun je checken door te kijken of C:\WINDOWS\TEMP\kitkat bestaat. Is dat zo, dan is de oplossing simpel: rename regedit.exe naar regedit.com, delete de map C:\RECYCLED (gewoon doen), verander de key HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command\(Standaard) naar:
code:
1
"%1" %*

en reboot een keer. Maak de map C:\RECYLED weer aan en je bent klaar. Run nog ff een virusscanner voor de zekerheid.

Dato DUO synth voor twee

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is opgelost. Nu krijg ik de melding niet meer als ik exe wil openen, alleen na de reboot krijg ik een venster met de volgende melding:

Er is een fout in powrprof.dll
De vermelding ontbreekt: LoadCurrentPwrScheme

Wat is dat allemaal???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da´s een startup key die met msconfig te controleren is.
Waarschijnlijk is er iets vernaggeld in je opstartinstellingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even beter gezocht op internet en een reg. bestandje toegevoegd. Alles werkt weer zoals het zou moeten.
Pagina: 1